beantwoord

Voicemail: Apart welkomstbericht voor privé nummers

• 1 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 381 x bekeken

Goedendag,

Onlangs overgestapt en mijn abonnement bij Tele2 gaat bijna in. Voor zover ik weet, is het volgende nog bij geen enkele (Nederlandse) provider mogelijk, maar hoop dat het misschien bij Tele2 in de (nabije) toekomst toch eens zou kunnen: Een apart welkomstbericht instellen op je voicemail voor privé nummers.

Zelf heb ik alle oproepen van privé nummers geblokkeerd op mijn telefoon, zij worden dan naar mijn voicemail doorgestuurd. De blokkade heb ik toegevoegd, omdat ik (mede door eigen domme schuld, helaas) teveel werd lastig gevallen door verkopers en doordat ik privé nummers in z'n geheel gewoon ontzettend irritant en ouderwets vindt. Helaas worden hierdoor incidenteel ook nummers geblokkeerd van organisaties die wel degelijk belangrijk zijn om binnen te krijgen, maar deze 'frustrerend domme mensen' (om het netjes te houden) laten bijna nooit een voicemailbericht achter. En als ze dit al doen is de boodschap meestal 'We proberen het later nog een keer'...

Om deze reden zou ik erg graag een apart welkomstbericht op mijn voicemail kunnen instellen voor privé nummers. Zo kan ik met de eerste woorden direct duidelijk maken dat ze geblokkeerd zijn en toelichten wat ze moeten doen (indien ze geen verkopers zijn) als het belangrijk is dat ik met ze in contact kom. En tevens lijkt mij dit ook een prettige optie voor alle klanten die privé nummers niet beantwoorden/irritant vinden.

Hopelijk zijn er dan ook meer mensen die hier wel op zitten te wachten en is Tele2 één van de eerste providers die bereid is hier wat mee te doen!

Groetjes,
RodneyL
icon

Beste antwoord door eric 1 augustus 2018, 12:29

Goed idee, maar zo'n ontwikkeling zal best wel kostbaar zijn. Zo'n voicemailsysteem pas je niet zomaar even aan.
Wat je zelf ook nog kunt proberen zijn apps die voicemail op je telefoon bieden of diensten die voicemail achtige diensten hebben. b.v. een app als "slimme voicemail".
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goed idee, maar zo'n ontwikkeling zal best wel kostbaar zijn. Zo'n voicemailsysteem pas je niet zomaar even aan.
Wat je zelf ook nog kunt proberen zijn apps die voicemail op je telefoon bieden of diensten die voicemail achtige diensten hebben. b.v. een app als "slimme voicemail".
Kosten kunnen inderdaad een issue zijn ja, heb persoonlijk echt geen idee hoe moeilijk of makkelijk dit zou zijn. Maar vragen kan altijd toch? 😉

Verder ook al flink verdiept of m'n 'probleem' met een app op te lossen zou zijn. Heb hiervoor zelf tot nu toe helaas alleen maar diensten gevonden die voor particuliere te duur zijn, alleen zakelijk af te nemen zijn en/of een (veel te uitgebreid) VoIP-systeem vereisen. Voor simpele particulieren als ik, heb ik helaas niets kunnen vinden.
Mochten anderen hier wel iets voor gevonden hebben, zou ik dit uiteraard zeer graag horen! 😄
Reputatie 5
Badge
Hi RodneyL,

Een hele interessante vraag, ik heb hier helaas geen antwoord op.

Dit topic laat ik voor tijdje openstaan in de hoop dat er iemand langs komt die je kan helpen!
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!