beantwoord

Verwerking betaling Tele2

  • 26 september 2015
  • 8 reacties
  • 591 x bekeken

Al maanden( dit gehele jaar zowat) is tele2 niet in staat om mijn betaalde rekeningen op een juiste manier te verwerken.
Rekeningen worden gewoon betaald met klant en factuurnummer maar steeds is het te moeilijk voor tele2 om dit juist te verwerken.
Ik krijg een rekening, ik betaal deze maartele2 verwerkt m niet juist waardoor die steeds op onbetaald blijft staan.
Ik bel tele2 hiervoor en na lang zoeken zien ze dat ze die betaling als onverschuldigde betaling hebben aangemeld( betaald onder factuurnr en klantnr) . Ik krijg de mededeling dat ze het gaan oplossen, het wordt zo opgelost dat de overschuldigde betaling wordt afgeboekt op de rekening.
Maand erna weer precies hetzelfde en dat maanden achter elkaar steeds opnieuw bellen en steeds krijg je van de andere foonmiep te horen dat zij het nu zo gaat regelen dat het in toekomst echt goed gaat komen want ze begrijpt dat het toch wel heel vervelend is dat het steeds zo gaat.
Volgende maand weer hetzelfde, rekening blijft op onbetaald staan, brieven smsjes dat je gaat worden afgesloten en dat je echt moet gaan betalen.
Moet dus weer gaan bellen omdat t schijnbaar te moeilijk is om een rekening die onder vermelding van factuurnummer en klantnummer is betaald op de juiste wijze te verwerken. Wat ook nog aangeeft dat de voorkant niet weet waar de achterkant mee bezig is, is dat ik steeds als ik de betaling heb gedaan een sms krijg waar ze melden. We hebben u betaling ontvangen.
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en hoe als het al is opgelost is dit opgelost, krijg er de dunne van dat ik elke maand opnieuw moet bellen en dan krijg te horen dat het gaat worden opgelost en er vervolgens weer niets gebeurt.
Wat ik ook nog ff moet vermelden is dat het niet alleen om mijn rekening gaat ook die van mijn vrouw gebeurt elke maand hetzelfde.
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 8 oktober 2015, 20:04

Hoi Ricardo en Sandra,

Alleen bij handmatige betalingen is het mogelijk dat de verweking minder snel is dan jullie graag zouden zien. Om deze reden hebben we ook liever dat er automatisch afgeschreven kan worden en hebben we de mogelijkheid geboden via iDeal de rekeningen te voldoen. De betaling wordt dan direct op de juiste factuur geboekt. Wanneer een automatische betaling niet lukt blijft de consument verantwoordelijk dat de betaling tijdig binnenkomt. Mocht je dus een andere manier kiezen dan de 2 die ik net genoemd heb is het raadzaam proactief te controleren of de betaling juist is binnengekomen.

@kraftsandra,
Dit is het topic van ricardo starmans. Mocht je zelf een vraag hebben open dan even een eigen topic. Niet elke situatie is namelijk hetzelfde en door voor elke vraag een eigen topic te openen blijven de conversaties overzichtelijk.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Maar, het bedrag wordt via automatische incasso van uw rekening gehaald en geheel automatisch verwerkt. Gaat daar iets mis, of storneert u het bedrag en betaald later handmatig?
Maar, het bedrag wordt via automatische incasso van uw rekening gehaald en geheel automatisch verwerkt. Gaat daar iets mis, of storneert u het bedrag en betaald later handmatig?

Op mijn rekening is het niet mogelijk om automatisch af te schrijven dus ik betaal de rekeningen gewoon handmatig of via de knop betaal waardoor de betaling via ideal wordt gedaan
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt 2 topics over hetzelfde geopend. Dus graag in 1 verder.
Al maanden( dit gehele jaar zowat) is tele2 niet in staat om mijn betaalde rekeningen op een juiste manier te verwerken.
Rekeningen worden gewoon betaald met klant en factuurnummer maar steeds is het te moeilijk voor tele2 om dit juist te verwerken.
Ik krijg een rekening, ik betaal deze maartele2 verwerkt m niet juist waardoor die steeds op onbetaald blijft staan.
Ik bel tele2 hiervoor en na lang zoeken zien ze dat ze die betaling als onverschuldigde betaling hebben aangemeld( betaald onder factuurnr en klantnr) . Ik krijg de mededeling dat ze het gaan oplossen, het wordt zo opgelost dat de overschuldigde betaling wordt afgeboekt op de rekening.
Maand erna weer precies hetzelfde en dat maanden achter elkaar steeds opnieuw bellen en steeds krijg je van de andere foonmiep te horen dat zij het nu zo gaat regelen dat het in toekomst echt goed gaat komen want ze begrijpt dat het toch wel heel vervelend is dat het steeds zo gaat.
Volgende maand weer hetzelfde, rekening blijft op onbetaald staan, brieven smsjes dat je gaat worden afgesloten en dat je echt moet gaan betalen.
Moet dus weer gaan bellen omdat t schijnbaar te moeilijk is om een rekening die onder vermelding van factuurnummer en klantnummer is betaald op de juiste wijze te verwerken. Wat ook nog aangeeft dat de voorkant niet weet waar de achterkant mee bezig is, is dat ik steeds als ik de betaling heb gedaan een sms krijg waar ze melden. We hebben u betaling ontvangen.
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en hoe als het al is opgelost is dit opgelost, krijg er de dunne van dat ik elke maand opnieuw moet bellen en dan krijg te horen dat het gaat worden opgelost en er vervolgens weer niets gebeurt.
Wat ik ook nog ff moet vermelden is dat het niet alleen om mijn rekening gaat ook die van mijn vrouw gebeurt elke maand hetzelfde.
Hier hetzelfde probleem hoor word er nu beetje misselijk van nu weer heraansluitingskosten jammer dan tig x gebeld ben er klaar mee en dan nog de tv geluid iedere x weg pff fijn ga zo door tele2 ben er nu al klaar mee
Badge +4
Hoi Ricardo en Sandra,

Alleen bij handmatige betalingen is het mogelijk dat de verweking minder snel is dan jullie graag zouden zien. Om deze reden hebben we ook liever dat er automatisch afgeschreven kan worden en hebben we de mogelijkheid geboden via iDeal de rekeningen te voldoen. De betaling wordt dan direct op de juiste factuur geboekt. Wanneer een automatische betaling niet lukt blijft de consument verantwoordelijk dat de betaling tijdig binnenkomt. Mocht je dus een andere manier kiezen dan de 2 die ik net genoemd heb is het raadzaam proactief te controleren of de betaling juist is binnengekomen.

@kraftsandra,
Dit is het topic van ricardo starmans. Mocht je zelf een vraag hebben open dan even een eigen topic. Niet elke situatie is namelijk hetzelfde en door voor elke vraag een eigen topic te openen blijven de conversaties overzichtelijk.

Groetjes Maurice
Reputatie 7
Badge +5
en hebben we de mogelijkheid geboden via iDeal de rekeningen te voldoen. De betaling wordt dan direct op de juiste factuur geboekt.
Daarmee zeggende dat iedereen die op de laatste betaaldag via iDeal (is contante betaling) betaald nooit afgesloten mag worden omdat Tele2 daar een verwerkingstijd van 3 dagen aan vast knoopt.
Badge +4
en hebben we de mogelijkheid geboden via iDeal de rekeningen te voldoen. De betaling wordt dan direct op de juiste factuur geboekt.
Daarmee zeggende dat iedereen die op de laatste betaaldag via iDeal (is contante betaling) betaald nooit afgesloten mag worden omdat Tele2 daar een verwerkingstijd van 3 dagen aan vast knoopt.


Er is een directe link tussen de iDeal betaling en de factuur. In het systeem staat dus direct dat er een iDeal betaling is gedaan, zonder dat het bedrag daadwerkelijk bij ons binnen is gekomen.
Als je via iDeal betaalt voordat je afgesloten bent zou je in de regel dus niet afgesloten moeten worden. Mocht dat wel gebeuren speelt er iets anders.

Groetjes