Vervangende Toestel

• 17 januari 2017
  • 1 reactie
  • 292 x bekeken

Beste Tele 2 ,

30 november 2016 is mijn toestel ' Iphone 7 Gold 32 GB' opgestuurd ivm dat de telefoon stuk is gegaan zonder dat het echt bewust is geweest. Ik heb toen uitgelegd aan de telefoon aangezien ik jullie niet kan emailen. Heb ik ondertussen uitgelegd hoe het is gebeurt wat er is gebeurt en wat ik kan doen.
jullie hebben mij doorverwezen om mijn telefoon op te sturen en te kijken of mijn toestel te maken valt. En ik kreeg binnen 1 week een mailtje ontvangen dat de telefoon niet word gemaakt ma word vervangen voor een nieuwe omdat deze telefoon niet kon worden gemaakt. De kosten zou dan rond de 430 euro zijn.
Toen ik dat zag schrok ik omdat ik ten 1e jullie hebben opgebeld dat dit geen val schade is en dat dit eigenlijk onder garantie valt zolang het niet mijn eigen fout is. Toen ik dat destijds zag dus de email heb ik jullie nogmaals opgebeld om te zeggen dat ik niet deze telefoon reparatie ga betalen aangezien ik geen geld heb om zon duur bedrag in een keer te betalen en uberhaupt ging er ik ervan uit dat ik alleen de onderzoek van de telefoon moest betalen. Daarnaast hebben jullie mij begrepen 1 van de collega's en die heeft mij groot gelijk gegeven ondertussen gezegt dat dit inderdaad niet viel onder val schade en ik het beste een formulier door hun moest laten invullen waarbij WERD gezegt dat ik de telefoon vergoed kreeg en dat ik wordt geholpen en daar ging ik vanuit ik moest de reparatie nummer geven IMEI nummer en de referentienummer. Toen dat was gebeurt werd het mij DUIDELIJK verteld dat ik me geen zorgen hoef te maken ik BINNEN 7 dagen bericht zou ontvangen en dat ik de telefoon VERGOED kreeg. na 7 werkdagen heb ik jullie opgebeld aangezien ik niks van jullie had gehoord er werd mij verteld dat ik geduld moest hebben en dat dit niet vaak voor kwam en het daardoor wat langer duurt , ik heb toen nogmaals gezegd dat ik niet zit te wachten op iets wat uiteindelijk zoals nu negatief wordt gezegd dat ik geen nieuw toestel krijg en een ONgerepareerde telefoon terug krijg, ze hebben mij nogmaals verteld mevrouw Turan , u hoort zo snel mogelijk bericht en telefoon word vergoed alleen gaat het om dat het niet vaak voorkomt dat dit wordt gedaan maar voor uw wel. dus ik weer wachten na 2 weken weer gebeld ongeveer 10 december gebeld en weer vroeg ik hoe het nu er voor staat ik stond al 2 weken zonder telefoon en ik hoorde telkens maar niks van jullie. Ik moest WEER geduld hebben en wachten tot ik wat hoorde ondertussen was de formulier wat ik had ingevuld samen met jullie collega's al 2 a 3 x al verstuurd. Dit x zou er wat van komen 1 week weer voorbij nog niks ik weer bellen , met de vraag hoe het er nou voor staat ze vertellende mij dat ze alleen een melding kunnen doen dat ik had gebeld. heb ondertussen elke week gebeld waarbij ze mij elke week duidelijk hebben gezegt ik geduld moest hebben ik op JULLIE moest wachten en dat het werd opgelost. na 1 januari had ik weer gebeld en was ik er een beetje klaar mee heb ik jullie duidelijk verteld dat ik nu al 1 maand lang zonder telefoon zit ik REKENINGEN moet betalen voor iets wat ik niet eens bezit. Toen heb ik jullie gevraagd of ik eventueel de hoofdkantoor kan bellen en of ze wat er mee konden doen aangezien ze me erg goed begrepen hoe ik me voelde. Nou mij werd haar fijn uitgelegd dat ze zelf niks konden doen ze alleen een melding onder konden zetten voor de 4e x en dat hun zelf niet eens de hoofdkantoor konden bereiken , ik heb dat toen gezegt dat het oke is en ik maar weer ga wachten. 17 januari op een maandag heb ik na jullie Tele 2 gebeld , dat het mij echt te lang duurt en ik echt teleurgesteld ben aangezien ik zo lang moet wachten , ik werk en ik studeer waardoor ik te bereiken moet zijn voor dit soort dingen. Mevrouw begreep mij heel goed en ze had mij ervan overtuigd dat het dit keer goed zo verlopen , toen opeens konden ze wel de hoofdkantoor bereiken aangezien ze ook zag dat ik zo vaak had gebeld zoals mevrouw zei : Ik begrijp uw , ik zal hoofdkantoor berichten dat ze dit moeten oplossen omdat ik snap dat u dit niet meer leuk vind. Ik was enthousiast dat het EINDELIJK na 1,5 maand bellen werd er vaart onder gezet. Ik vroeg nogmaals na zon hopeloos gevoel die ik nog heb dat ik zei : het is toch niet zo dat na zolang wachten er uiteindelijk word gezegt dat het niet doorgaat en ik niks krijg van Tele 2. Waarop ZEI antwoordde nee mevrouw, dit wordt opgelost en ik ga ervan uit dat u, uw nieuwe telefoon voor 1 februari nog heeft. en ik vroeg voor de zekerheid nog van hoelang duurt het totdat ik wat hoor waarop ze antwoordde binnen 24 uur word dit gelezen en hopelijk ontvangt u zsm bericht

. 17 januari 2017 werd mij een mail gestuurd met daarbij :
Beste mevrouw Turan,
N.a.v het onderzoek willen we je over het volgende informeren:
Er is geen sprake van een credit toestel. er zal vanuit Tele2 dan ook geen nieuw toestel worden opgestuurd..
Het toestel is ongerepareerd teruggestuurd, het toestel is dermate beschadigd dat dit buiten de garantie valt.
Voor meer informatie wil ik je verwijzen naar het reparatienummer iRMATWEE14266434..

We houden contact.

Mirjam
Tele2 klantenservice

Ik schrok en schrik hiervan ik heb 12 weken lang moeten wachten totdat er mij wat meer werd verteld wanneer mijn telefoon zou komen wanneer ik bericht zou krijgen etc. En dan word er na 12 weken mij zn MAIL toegestuurd, Ik kan hier om huilen. Ik heb 12 weken lang met hoop gewacht tot mijn telefoon zou komen heel en al. Ik ben hier als mens niet mee eens. Ik hoop dat JULLIE mij begrijpen en dat dit word opgelost ik hoef geen kapotte toestel en als jullie hier niks mee kunnen ontzeg ik direct mijn abbonoment bij jullie. jullie hebben mij echt teleurgesteld en mij echt diep geraakt. Mij 12 weken lang laten wachten zonder toestel zonder iets met zon antwoord.Ik vermeld ook hierbij dat als dit niet wordt opgelost ik mijn advocaat erbij haal want dit valt onder garantie en dat hebben jullie mij ook verteld waardoor ik m ook vergoed kreeg. Ik hoop dat dit word opgelost zodat ik weer blij ben en jullie ook! Jullie hebben de contract met mij gemaakt en wat jullie nu doen hoort niet bij de contract in.

excuses maar dit wordt mij teveel en ik ga hier echt werk achterzetten.

Hopelijk zijn jullie nog zo klantvriendelijk dat dit netjes wordt opgelost zoals het wettelijk gezien hoort. Zo niet ontzeg ik direct mijn contract bij jullie.

Met vriendelijke groeten,

Senel Turan

E-mail : Gulozktas@hotmail.com

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Al direct na het opsturen kreeg u te horen dat het niet onder de garantie viel. Dit werd door het reparatiebedrijf vastgesteld. Als u op hun site inlogd kunt u met dat reparatie nummer ook foto's zien waarop ze hun conclusie hebben gebaseerd. Het bestaat niet dat een tele2 klantenservice medewerker, die niet op uw persoonlijk reparatie dossier in kan loggen u in een telefoongesprek toezeggingen kan doen dat op basis van uw verhaal het toestel natuurlijk gratis wordt gerepareerd. Je geeft eigenlijk aan dat bij elk contact dat werd gezegt maar ik vermoed dat u niet helemaal goed heeft geluisterd. Zonder de telefoon te zien of de onderzoeksresultaten te kennen valt er niets over wel/geen garantie te zeggen. Dat de conclusie van het echte onderzoek zijn blijven staan geeft aan dat een beschadigd toestel niet onder garantie wordt gerepareerd.
Bekijk de foto's van uw toestel en leg die voor aan uw advocaat. Als de verkoper kan aantonen dat u het product niet juist heeft gebruikt kan uw advocaat het recht op garantie uitleggen.