beantwoord

Vertraagd internet niet meer mogelijk.

• 28 mei 2017
  • 33 reacties
  • 1628 x bekeken

Binnen ons gezin 3 sim only abonnementen met daar internet bundel .
Bij overschrijding werd snelheid afgeknepen maar bleef internet beschikbaar.
Nu ineens zonder bericht vanuit Tele2 kan dit niet meer ??
Eenzijdige wijzigingen van abonnementen zonder overleg / aankondiging , mag dit zomaar 😤
icon

Beste antwoord door eric 28 mei 2017, 15:09

Het bericht was onderdeel van een Tele2 nieuwsbrief van een paar maanden geleden waarin verlaging van buitenbundel bellentarief en het op is op van databundels werd aangekondigt. Daarbij stond natuurlijk ook dat je jouw abonnement binnen 30 dagen kosteloos mocht ontbinden. (Is wettelijk)
Je zou ook kunnen kijken of voor het bedrag wat je nu betaald je niet gewoon meer data kunt krijgen zodat je verlaging van snelheid ook niet meer nodig hebt. Check dat via mijn.tele2.nl of www.tele2.nl/verlenging. Zeker de grotere databundels zijn steeds goedkoper geworden en nu er unlimited data is hebben ze de 5 en 10 gb ook extra verlaagd.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

33 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Nee als de voorwaarden in een contract worden gewijzigd heb je het recht om zonder kosten optezeggen.
Weet je zeker dat je niet verlengd hebt tussentijds naar nieuwe abonnementsvorm?
Als er inderdaad voorwaarden worden gewijzigd zonder bericht dan heb je het recht om kosteloos contract te ontbinden
Reputatie 7
Badge +4
Het bericht was onderdeel van een Tele2 nieuwsbrief van een paar maanden geleden waarin verlaging van buitenbundel bellentarief en het op is op van databundels werd aangekondigt. Daarbij stond natuurlijk ook dat je jouw abonnement binnen 30 dagen kosteloos mocht ontbinden. (Is wettelijk)
Je zou ook kunnen kijken of voor het bedrag wat je nu betaald je niet gewoon meer data kunt krijgen zodat je verlaging van snelheid ook niet meer nodig hebt. Check dat via mijn.tele2.nl of www.tele2.nl/verlenging. Zeker de grotere databundels zijn steeds goedkoper geworden en nu er unlimited data is hebben ze de 5 en 10 gb ook extra verlaagd.
Reputatie 6
Badge +1
Die link werkt niet op een mobiele telefoon. Een verlenging kan voordeliger zijn dan een nieuw abonnement
kiezen. Daarmee worden de
eenmalige aansluitkosten van 15 euro vermeden.
Die link werkt ook niet op de PC.
Probeer deze link https://www.tele2.nl/shop/mobiel/abonnement-verlengen/
Is een nieuwsbrief een vrijbrief?
Reputatie 7
Badge +4
Daar ga ik niet over. Ik geef alleen maar weer wat we eerder op het forum voorbij hebben zien komen. Ook een paar tips erbij voor Jora.
En ik zeg dat Tele2 in gebreke blijft wanneer klant niet persoonlijk geinformeerd wordt over belangrijke wijzigingen in een contract. Het is een reden om kosteloos op te zeggen. Alleen vermelding in een nieuwsbrief waarop niet iedereen geabonneerd is, is niet genoeg. Ook een tip voor Jora!
Reputatie 7
Badge +1
Het blijft onduidelijk voor wie dit nu wel en niet is/wordt gewijzigd. In een eerder topic werd gezegd dat het alleen vernedert voor de klanten die bericht kregen. Niet iedereen lijkt persoonlijk bericht gehad te hebben. In een nieuwsbrief zetten is vreemd, maar mag wel. Echter, zou je zeggen dat het dan voor alle klanten gaat gelden. Bij mij is het tot een maand of 2-3 geleden nog niet gewijzigd. Testen is echter vrij lastig zonder de rest van de maand afgeknepen te worden. Kortom, het blijft onduidelijk voor wie dit nu wel en niet wordt aangepast.
Zou je in de Tele2 app of in mijn Tele2 kunnen kijken hoe je abonnementsvorm heet? Wellicht kunnen we daaruit iets concluderen. Zelf heb ik nog steeds een "Tele2 Mobiel SIM Only".
Reputatie 7
Badge +4
Ik blijf juist uit juridische adviezen. Er zijn forumleden die goedbedoelde adviezen op dit forum aan iedereen geven om maar naar de consumentenbond en juridisch loket te gaan. En nu lees ik weer een statement dat de manier waarop wijzigingen worden gecommuniceerd weer aangevochten moeten worden? Dat zet mensen wellicht op het verkeerde spoor en geeft ze valse hoop en dat is toch niet de bedoeling?
Ik kan maandelijks opzeggen maar was juist erg tevreden over de contract vorm waarbij geen overschrijding mogelijk was .
Ik heb voor mijn kinderen 2x sim only voor 8€ per per abonnement per maand met 150 belminuten en 100mb per maand ( bij meer dann100 Mb dan minder snel internet ) .
Meer belminuten voor hen is niet nodig , houden hier nog aan over , 100 mb is weinig maar daar konden ze tnt mee vooruit , maar nu niet meer ?Tele 2 heeft ons niet geïnformeerd over deze wijziging , hebben deze abonnements vorm al meer dan 2 1/2 jaar.
Ik blijf juist uit juridische adviezen. Er zijn forumleden die goedbedoelde adviezen op dit forum aan iedereen geven om maar naar de consumentenbond en juridisch loket te gaan. En nu lees ik weer een statement dat de manier waarop wijzigingen worden gecommuniceerd weer aangevochten moeten worden

Waar lees je dat Eric?
ik vind het een kwestie van fatsoen om je klanten goed te informeren over wijzigingen en wanneer een klant duidelijk vraagt wanneer diensten zijn verandert in zijn nadeel : Mag dat zomaar? Dan geef ik daar eerst zo goed mogelijk antwoord op in plaats van meteen te proberen groter GB abo aan de man te brengen.
Dat jij je niet met rechten van klanten bezighoud maar meer de verkoper bent van de grote abonnementen moge duidelijk zijn.
Hallo Jora

Deze abonnementsvorm biedt Tele2 niet meer aan, zodra je aan het eind van je databundel bent, krijg je melding dat internet stopt en mag je voor de rest van de maand een bundel bijkopen of uitsluitend Wifi gebruiken.
Tele2 is zich gaan richten op grootverbruikers of zij die dat willen worden.

Er zijn nog diverse andere providers die gewoon nog wel de internet snelheid verlagen aan het eind van je datalimiet.Tele2 niet meer.

Groet Karin
Reputatie 7
Badge +4
Of dat zo maar mag, daar geef jij een goedbedoeld antwoord op?..... ik lees in jouw bijdrage "Het is een reden om kosteloos op te zeggen.  Alleen vermelding in een nieuwsbrief waarop niet iedereen geabonneerd is, is niet genoeg."   En dat bedoel ik, je zet hier mensen op het verkeerde been. Misschien moet je voortaan bij juridische zaken duidelijker aangeven dat jij op eigen titel spreekt?
Of dat zo maar mag, daar geef jij een goedbedoeld antwoord op?..... ik lees in jouw bijdrage "Het is een reden om kosteloos op te zeggen.  Alleen vermelding in een nieuwsbrief waarop niet iedereen geabonneerd is, is niet genoeg."   En dat bedoel ik, je zet hier mensen op het verkeerde been. Misschien moet je voortaan bij juridische zaken duidelijker aangeven dat jij op eigen titel spreekt?

Hoi Eric,

Op eigen titel? Ik?
Welnee hoor, ik haal de benodigde informatie bij Consuwijzer.nl
zij stellen het zo:

Wat moet de aanbieder doen als hij de voorwaarden wil wijzigen?
Wil de aanbieder het abonnement wijzigen? Dan moet hij dit minimaal een maand van tevoren aan u laten weten. De aanbieder heeft verder nog de volgende verplichtingen:
Hij moet u zo veel mogelijk persoonlijk informeren over deze verandering. Bijvoorbeeld met een brief, e-mail of sms. Zet hij de verandering alleen in de krant? Dan is dat niet voldoende.
Is de verandering nadelig voor u? Dan moet hij u laten weten dat u zonder bijkomende kosten uw abonnement kunt opzeggen.
Hij moet u laten weten op welke wijze u kunt opzeggen.

Ik ben het niet eens met de wijziging van mijn contract. Wat kan ik doen?
Verhoogt uw aanbieder de prijs van het abonnement? Of schrapt uw aanbieder televisiezenders? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Er geldt geen opzegtermijn. Uw abonnement eindigt op de dag dat de wijziging ingaat. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden

Doe er je voordeel mee Eric.... je kunt hier heel veel leren

Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70
Ma-vr 08.30u-17.30u
Tarief 088-nummer
Reputatie 7
Badge +4
Daar ga je weer... bij aankondiging van een eenzijdige wijziging van voorwaarden of prijs ( wat bij providers veel vaker gebeurt) mag de klant binnen 30 dagen de verandering de wijziging niet accepteren en het contract ontbinden. Dan moet je de mensen niet blij maken met een dode mus dat ze zo ie zo onder het contract uitmogen. Je juridische advies is niet volledig. In dit geval heeft klant al de 2 jaar achter de rug dus kan ze op zoek naar iets ander passend.
Daar ga je weer... bij aankondiging van een eenzijdige wijziging van voorwaarden of prijs ( wat bij providers veel vaker gebeurt) mag de klant binnen 30 dagen de verandering de wijziging niet accepteren en het contract ontbinden. Dan moet je de mensen niet blij maken met een dode mus dat ze zo ie zo onder het contract uitmogen. Je juridische advies is niet volledig. In dit geval heeft klant al de 2 jaar achter de rug dus kan ze op zoek naar iets ander passend.

eric schreef:
Ik blijf juist uit juridische adviezen. Er zijn forumleden die goedbedoelde adviezen op dit forum aan iedereen geven om maar naar de consumentenbond en juridisch loket te gaan. En nu lees ik weer een statement dat de manier waarop wijzigingen worden gecommuniceerd weer aangevochten moeten worden

Het ging over informatie verstrekken over wijzigingen in contracten en de manier waarop toch?
Dit alleen via een nieuwsbrief doen is te weinig.
Blijf jij liever uit juridische zaken zoals je zelf al had bedacht .
Ik heb de regels niet gemaakt, maar ik weet wel de weg naar de onafhankelijke instanties die er zijn om mensen ECHT belangeloos te helpen.
Reputatie 7
Badge +4
Nieuwsbrief verwees naar website voor alle details. Zo gaat dat overal hoor... KPN heeft ook zo'n pagina over gemaakt voor vele wijzigingen per 1 juli. https://www.kpn.com/alles-in-1/wijzigingen2017/v4/
Nieuwsbrief verwees naar website voor alle details. Zo gaat dat overal hoor... KPN heeft ook zo'n pagina over gemaakt voor vele wijzigingen per 1 juli. https://www.kpn.com/alles-in-1/wijzigingen2017/v4/

Ja klopt maar die provider stuurt daarnaast bij elke verandering ook een persoonlijke brief en mail naar alle klanten.
Heeft betere afhandeling in zulke en andere zaken.
En oh voor ik het vergeet, daar wordt de snelheid van internet geknepen aan het einde van je bundel. Hoef je geen extra bundel te kopen om te mogen Whats Appen

Maar ik denk dat de vraag van Jora hiermee wel is beantwoord.
Wat mij betreft is alles duidelijk ik hoop voor haar ook

Groet Karin
Reputatie 7
Badge +4
Ja, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor. Dus zo is er voor ieder wat wils. En als je het niet aanstaat, dan kun je als klant wat anders zoeken.
Ja, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor. Dus zo is er voor ieder wat wils. En als je het niet aanstaat, dan ga je wat anders zoeken.

Lees de titel van het topic nogmaals Eric.
Lees de vraag ......en haal er niet van alles bij. On topic blijven graag.
Reputatie 7
Badge +4
Zeker, keuze vrijheid hoort erbij.
Dit topic gaat niet over keuze en vrijheid maar over het stukje service wat ontbrak bij Jora
Als je dat niet meer kunt verwachten dan houd het vanzelf wel op.
Reputatie 7
Badge +4
En dit forum dan, prima service toch. Alles zo negatief benaderen wordt je zo afgeknapt van.
En dit forum dan, prima service toch. Alles zo negatief benaderen wordt je zo afgeknapt van.En dit forum dan, prima service toch. Alles zo negatief benaderen wordt je zo afgeknapt van.En dit forum dan, prima service toch. Alles zo negatief benaderen wordt je zo afgeknapt van.

Ach het is negatief als je mensen eerlijke antwoorden geeft?
OK Jora je kunt nu 3 unlimited abonnementen bestellen vooor maar 25 euro per stuk.
100 mb nodig maar?
Maakt niet uit bestel toch maar , dan hoef je nergens meer naar om te kijken
Bel even met afdeling verkoop 0800-1602
ze helpen je heel graag verder bij aanschaf!