beantwoord

Verre landen Bundel VS werkend krijgen?

  • 7 April 2022
  • 17 reacties
  • 671 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties

Ik heb voor mijn verblijf in New York een verre landen bundel gekocht, maar krijg deze met geen mogelijkheid werkend.

De roaming staat aan, mobiele netwerk staat aan, APN staat op internet.tele2.nl. Bellen via 4G / Volte zou ook uitgeschakeld moeten zijn. Wat kan ik nog meer doen?!

Ik heb gechat met de klantenservice, maar deze kan me niet helpen. Er hebben meer mensen dit probleem hoor ik. Ik krijg de tip om met de technische dienst te bellen…. Kortom nog meer geld uitgeven om te bellen naar NL.

Wie kan me helpen? 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 8 April 2022, 16:00

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @JoBi allereerst heel tof om te horen dat je in New York zit! Als je een Verre Landen Bundel hebt gekocht moet deze het natuurlijk wel doen en ik ga je helpen.

Goed dat je e.e.a. al hebt gecontroleerd en dat je je 06-nummer in je profiel hebt gezet. Ik heb je account er gelijk eens bijgepakt en ik zie in ieder geval geen blokkade op roaming staan, dus dat is mooi. Mobiele netwerk staat aan, maar ben je ook echt verbonden met een netwerk en zo ja, welke? In de V.S. kun je namelijk verbinding maken met AT&T en T-Mobile. Dit zou T-Mobile moeten zijn om gebruik te kunnen maken van 4G. 

Ik hoor het graag van je! 

Dag Marciano,

Dank voor je reactie! Mobiele netwerk staat op automatisch verbinden, dus dan zou het netwerk wat beschikbaar is verbonden moeten worden toch? De status blijft op Geen Service staan… Wat te doen?

Reputatie 7
Badge +12

Hey @JoBi , ik zie het al en ik zie nu ook waarom mijn collega’s je eerder nog niet konden helpen. Dit is inmiddels een bekend probleem waar mijn collega’s al hard aan werken! Ik ga een aantal stappen met je doorlopen die het probleem moeten verhelpen. Allereerst goed dat je 4G en VoLTE bellen al hebt uitgeschakeld. Dat is de eerste stap. Mocht je deze settings nog eens willen checken:

Stap 1: Schakel 4G bellen / VoLTE uit in het device.

Iphone https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/apple/iphone-11-ios-15/topic/bellen/bellen-via-4g-volte/1

Android https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/samsung/galaxy-s10-android-10/topic/bellen/bellen-via-4g-volte/1

 

Stap 2: Pas de netwerktechnologieën aan en zet alles boven de 3G uit. (voor Iphone selecteer 3G, voor Android selecteer 3G 2G automatisch verbinden)

Iphone https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/apple/iphone-11-ios-15/topic/4g-instellen/toestel-instellen-voor-4g/1

Android https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/device/samsung/galaxy-s10-android-10/topic/4g-instellen/toestel-instellen-voor-4g/1

 

Als je bovenstaande hebt doorgelopen kun je dan eens kijken of je een website kunt openen? Bijvoorbeeld google.com of forum.tele2.nl (let op WiFi moet uit staan).

 

Laat het me maar weten of dit werkt. Ik hoor het graag van je!

Hi, alle stappen doorlopen. Telefoon ook nog eens aan en uit gezet, WiFi staat uit, maar het werkt nog steeds niet. 

Dag Marciano,

 

Mijn vakantie is inmiddels al half voorbij en ik heb nog steeds geen internet… Ik zou het erg fijn vinden als de verre landen bundel geannuleerd wordt.

 

Hoor het graag van je.

Reputatie 7
Badge +12

Een aangevraagde bundel kan de klantenservice niet annuleren. Wel heb ik situaties gezien dat klanten nadat de bundel is verlopen (na 31 dagen) de klantenservice om coulance vragen indien er geen enkele data hoeveelheid uit de bundel is gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, bedankt voor het proberen!

Ik heb nog één mogelijke oplossing. Ik heb zojuist je simkaart voor 1 minuut geblokkeerd en weer gedeblokkeerd. Zou je je toestel opnieuw willen opstarten en vervolgens handmatig verbinden met het netwerk T-Mobile USA (wifi moet uitstaan). 

Mocht dit nog steeds niet werken, dan kan ik ook een case voor je aanmaken bij onze technische collega's.

Zoals Eric zegt kan ik inderdaad achteraf de Verre Landen Bundel vergoeden als deze niet is gebruikt, dat is geen probleem!

Dag Marciano,

Dank nog voor je reactie. Het werkt helaas nog steeds niet. En we gaan morgen alweer naar huis, dus je hoeft geen case meer aan te maken bij de technische dienst hoor! Ik zou het fijn vinden als de bundel inderdaad vergoed wordt.

Reputatie 7
Badge +12

Hey @JoBi, ah dat vind ik niet leuk om te horen, maar ik hoop dat je wel écht hebt genoten van je vakantie in New York! Een trip naar New York staat al zo lang op mijn lijstje, misschien dat ik volgend jaar ga. Heb je nog leuke tips voor me? 😄

Ik heb zojuist een credit van € 20,- voor je ingevoerd! Deze vergoeding zal je op je volgende factuur terugzien. Mocht die er niet opstaan, dan komt dat omdat je factuur al opgemaakt is en in dat geval zal die op de factuur van mei staan. 

Ik wens je in ieder geval een fijne vlucht naar huis en als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust! 💛

Een aangevraagde bundel kan de klantenservice niet annuleren. Wel heb ik situaties gezien dat klanten nadat de bundel is verlopen (na 31 dagen) de klantenservice om coulance vragen indien er geen enkele data hoeveelheid uit de bundel is gebruikt. 

Bijzonder dat er coulance aan te pas moet komen. Is het niet zinvoller direct terug te betalen en een vergoeding te geven voor het niet bereikbaar zijn door onkunde vanuit tele2?

Hey @JoBi, ah dat vind ik niet leuk om te horen, maar ik hoop dat je wel écht hebt genoten van je vakantie in New York! Een trip naar New York staat al zo lang op mijn lijstje, misschien dat ik volgend jaar ga. Heb je nog leuke tips voor me? 😄

Ik heb zojuist een credit van € 20,- voor je ingevoerd! Deze vergoeding zal je op je volgende factuur terugzien. Mocht die er niet opstaan, dan komt dat omdat je factuur al opgemaakt is en in dat geval zal die op de factuur van mei staan. 

Ik wens je in ieder geval een fijne vlucht naar huis en als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust! 💛

Ik heb een goede tip voor je Marciana, zorg dat je een andere aanbieder hebt van telefonie anders ben je niet bereikbaar tijdens je trip;)

Hier hetzelfde probleem vanuit NY, was al een uur bezig met van alles lezen en proberen.

Marciano, hier heeft jouw tip wel gewerkt! Super fijn! 

Reputatie 7
Badge +12

@Aziraphale Superfijn om te horen dat het voor jou heeft gewerkt! 🙌🏻

Nog heel veel plezier in New York en mocht je hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic! 😊

Ik heb hetzelfde probleem. Voorheen schreef ik dat ik geen connectie kreeg met het internet, noch met bellen/smsen, in Amerika. Met de aanpassing naar VoltE en 4G uit lukte het me om op een 3G netwerk te komen (T-Mobile in Amerika). Maar mijn telefoon is helaas stuk gegaan en ik heb dus een nieuwe gekocht. Nu blijkt, wat anderen ook al zeiden, dat er op een iphone 13 geen optie is om 3G aan te klikken. Nu heb ik dus opnieuw geen verbinding en kan ik helemaal niks. Een Amerikaanse simkaart helpt me wel om buitenshuis internet te kunnen gebruiken, maar het probleem is dat ik toch ook echt mijn Nederlandse nummer nodig heb om twee-staps-verificatie met sms-codes te kunnen gebruiken, die nodig zijn om van mijn apps gebruik te maken (zoals Whatsapp). Maar die smsjes kan ik dus niet ontvangen, omdat ik geen netwerkverbinding heb. Ik heb zelfs geen “welkom in Amerika” sms gekregen. Kan iemand helpen?

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Naomivandervelden wat naar dat je telefoon kapot is gegaan! Er zijn nog twee opties om de verbinding te laten werken. De eerste is om je simkaart een minuut te blokkeren en daarna te deblokkeren. Als dat niet werkt, maak ik een case aan bij de technische dienst. Stuur me even een privebericht, dan gaan we direct aan de slag! 

Ik ben het helemaal met je eens Jobi: je wordt gewoon niet geholpen. Ik heb hetzelfde probleem met een iphone 13 die geen netwerk heeft met Tele2 omdat je geen 3G kan selecteren. Niets helpt. Maar ook niemand doet wat/reageert/komt met een oplossing. Lekker dan. Tegenwoordig kan je dus helemaal niets meer als je geen netwerk hebt met data, bel of SMS, omdat alle verificatiecodes naar je telefoonnummer worden gestuurd, die ik dus niet kan ontvangen. Als gevolg kan ik essentiele apps niet gebruiken, zoals bankieren, whatsapp, uber en het allerbelangrijkste: de inlog-app voor mijn werk. Terwijl ik 6 weken in Amerika ben voor werk notabene. Ik heb nu al meerdere dagen niets meer van Tele2 vernomen; je wordt gewoon aan je lot overgelaten, zoals je zegt.

Reputatie 7
Badge +12

@Naomivandervelden 

Het is niet de bedoeling dat je allerlei topics BUMPT met dezelfde reactie in 4 topics.

ALs de TD ermee bezig is, dan kan het inderdaad nog even duren. Wellicht dat ze zelfs met de USA moeten schakelen.. Maar als het uitermate belangrijk is dat het voor je gaat werken, dan heb je al de ervaring dat als je op 3G kan verbinden het wel werkt. Zorg daarom dan voor een) eenvoudig) Android toestel waar deze mogelijkheden niet door Apple geblokkeerd zijn… Dan kun je in iedergeval weer vooruit.