beantwoord

Verre landen bundel (EU bundel) werkt niet

  • 18 July 2021
  • 16 reacties
  • 809 x bekeken

Reputatie 1

Ik ben in Frankrijk (geen Wifi) en een paar dagen geleden zag ik dat ik de 16 GB van mijn eigen bundel (abonnement) bijna verbruikt had.

Om teveel extra kosten te voorkomen heb ik toen voor 20 euro 10 GB data voor binnen de EU gekocht.

In de SMS bevestiging stond ook iets als "Gefeliciteerd met je verre landen bundel"

 

Dus ik dacht: top! De komende 10 GB weet ik iig dat ik niet meer dan 20 euro kwijt ben.

Toen mijn eigen bundel op was zag ik echter dat bij mijn verbruik 10 GB gewoon 10 GB bleef.

Apart..…

 

Nu kijk ik net opnieuw in mijn app en zie ik dat ik extra kosten voor buitenland heb! 😱😥

 

Waarom gebeurt er niéts met mijn EU bundel (VERRE LANDEN BUNDEL) die ik speciaal gekocht heb voor 20 euro??

Ik hoop dat iemand me kan helpen want de klantenservice is helaas niet bereikbaar op zondag 😕

 

icon

Beste antwoord door Just Me 20 July 2021, 12:55

Bekijk origineel bericht

16 reacties

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Ik heb exact het zelfde probleem. Een extra verre landen bundel gekocht voor 20 euro. Maar er gaat niks van mijn 10gb af. Ik krijg wel extra kosten. Er staat duidelijk bij een verre landen bundel.

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Ik heb exact het zelfde probleem. Een extra verre landen bundel gekocht voor 20 euro. Maar er gaat niks van mijn 10gb af. Ik krijg wel extra kosten. Er staat duidelijk bij een verre landen bundel.

Bedankt voor je reactie! "Fijn" dat ik niet de enige ben met dit probleem 😉

Ik ga morgen contact opnemen met de klantenservice. Ik ben niet van plan om de extra kosten te gaan betalen (behalve uiteraard de 20 euro voor de 10 GB verre landen bundel)

 

Reputatie 1

Ja snap ik! Ik ga morgen ook contact opnemen met de klantenservice. Zou graag die 10gb willen gebruiken anders heb ik het voor niks gekocht. Ik heb gelukkig nog niet zoveel extra kosten gemaakt. Ben benieuwd wat tele2 hierop te zeggen heeft.

Hier precies hetzelfde probleem. Hebben jullie al contact gehad met de klantenservice? 

Reputatie 1

Hier precies hetzelfde probleem. Hebben jullie al contact gehad met de klantenservice? 

Ja gisteren!

Komt erop neer dat je in de EU dus niét de verre landen bundel moet kopen. Klinkt ook logisch. Maar het was het enige dat ik kon bijkopen. In de SMS die je krijgt staat ook dat je data bij kan kopen. Dit is echter niét waar als je al een abonnement hebt van bijv 20 GB per maand. Dan kan je niets bijkopen. Lekker verwarrend dus. Vond de persoon aan de telefoon ook en die zou er een notitie van maken. Dus.....is je bundel op en je bent in de EU dan betaal je de kosten die in de SMS vermeld staan. De man van de klantenservice zou het bedrag van 20 euro crediteren (bedrag van de verre landen bundel) Dus ik raad iedereen die in de EU die verre landen bundel heeft gekocht aan om de klantenservice te bellen zodat ze dat bedrag kunnen crediteren (of je moet het geen probleem vinden dat je 20 euro kwijt bent 😉)

Dankjewel voor je antwoord. Dan ga ik de klantenservice maar bellen.

Reputatie 1

Ja ik heb contact gehad. Het bedrag van 20 euro gaan ze bij mij ook crediteren. Ze vonden het zelf ook vaag. Je mag in totaal maar 16gb verbruiken in de eu. Een verre landen bundel heeft dus geen zin om te kopen als je al 16gb hebt verbruikt. En zou dan ook geen optie moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt juistde verre landen bundel alvast aanschaffen voordat je naar een ver land gaat. Zo voorkom je je dat zodra je na het landen van het vliegveld je jouw telefoon aanzet hij zonder databundel, dus per MB, alles gelijk gaat updaten. 

Reputatie 1

Je kunt juistde verre landen bundel alvast aanschaffen voordat je naar een ver land gaat. Zo voorkom je je dat zodra je na het landen van het vliegveld je jouw telefoon aanzet hij zonder databundel, dus per MB, alles gelijk gaat updaten. 

Maar dan alleen een verre landen bundel kopen als je BUITEN DE EU bent 😉

Reageer