Verlenging Tele2

• 30 september 2015
  • 14 reacties
  • 413 x bekeken

Hallo,
ik heb op 25 augustus 2015 mijn abonnement vroegtijdig mogen verlengen, ik kreeg de telefoon 26 augustus thuis geleverd. Heb de doos geopend en het folie eraf gehaald, voordat ik verder ging keek ik nog eens op google of tele2 de iphone 6 S plus kon leveren als die uitkwam, dit kon. ( voordat ik bestelde kon het nog niet ) Nu heb ik de 27ste augustus met tele2 contact gehad via de live chat, en het zou doorgegeven worden en ik zou telefonisch of per mail een berichtje krijgen wat verder de bedoelingen waren. Na nu bijna 1maand gewacht te hebben heb ik nog steeds geen reactie gekregen! ik heb op 27augustus 2,7,11 september contact gehad met tele2 over deze vraag, kan ik mijn abonnement wijzigen, en mijn telefoon terugsturen om een ander abonnement te nemen bij tele2 met de iPhone 6S plus die volgens vele internet site per 2oktober leverbaar is.
ik heb tot vandaag de dag nog geen reactie hierop, vandaag heb ik dan toch nog maar eens gebeld. omdat ik eindelijk mijn simkaart weer kon gebruiken. Ik het verhaal uitgelegd, krijg ik simpel weg te horen, de 14 dagen bedenktijd zijn om, helaas kunnen we het toestel niet meer terug nemen. waarop ik antwoorde dat ik 4 keer BINNEN DIE 14DAGEN contact heb opgenomen en er NIKS mee gedaan is. En dan moet ik nu voor de zoveelste keer contact opnemen. ik begon langzaam pissig te worden, ze stellen het gewoon uit zodat ze de abonnement niet kunt opzeggen, en als dan eindelijk de 14dagen om zijn dan kan tele2 niks meer voor je betekenen. en ze geven ook pas antwoord als de 14dagen voorbij zijn. Nu zit ik door een * fout * van tele2 vast aan een 2 jarig abonnement, wat geen probleem is, maar ik had graag het abonnement willen wijzigen voor een andere abonnement met een iPhone 6S plus, bij tele2 natuurlijk. Ik ben altijd tevreden geweest over tele2 maar nu ben ik toch wel erg teleurgesteld.

ik hoop dat ik snel een reactie krijg en ik mag ten zwaarste hopen dat ik mijn nieuwe abonnement ( wat ingaat eind maart 2016 ) nog kan afmelden/wijzigen voor een abonnement met een iPhone 6S plus. Te telefoon zat tot vandaag NIEUW in de doos, maar heb hem toch maar eens eruit gehaald en alles ingesteld, want tele2 kennende word dit uit eindelijk toch NIKS. Ik zal de telefoon niet veel gebruiken voor het geval dat ik toch eens een keertje geluk zou mogen hebben bij tele2. Want ik ben ook al 2 maanden achter elkaar torenhoge facturen aan het betalen, deze maand komt er nog eentje bij. Ik mag toch hopen dat dit een beetje "verwerkt" kan worden in het ruilen van mijn toestel, of het wijzigen van geheel mijn abonnement.

Ik heb net 50+ minuten aan de telefoon gehangen met tele2, het enige wat ik hoorde al die "verspilde belminuten lang" was "AL ONZE MEDEWERKERS ZIJN IN GESPREK NOG EEN KLEIN OGENBLIK ASTUBLIEFT"...

nogmaals, graag hoor ik spoedig van u! zodat er niet nog meer tijd overheen gaat.

groetjes Noël

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

titel klopt niet precies, ruilen van telefoon, of wijzigen van geheel abonnement moet het eigenlijk zijn. geheel opzeggen hoeft voor mij niet.
Badge +4
Hoi noel-3011,

Stom dat je zo lang hebt moeten wachten om je toestel te ruilen of je verlenging te annuleren. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het betwijfel of het toestel nu geruild kan worden aangezien je zelf aangeeft het nu te gebruiken. Ik wil het toch even voor je nakijken, zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader).
Nogmaals, ik betwijfel nu de mogelijkheden maar zal zeker voor je nagaan wat er mogelijk is.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice
Na 8 dagen mag ik dan eindelijk een reactie ontvangen. Hier mijn klachten formulier, neem het maar door.

Hallo,
Ik heb op 25 augustus mijn abonnement met vreugde mogen verlengen bij jullie,
Ik ben zeer tevreden over tele2 maar vanaf de dag dat ik de telefoon heb, totaal NIET meer. Ik heb vanaf die dag meteen contact gehad met tele2 over het wijzigen van mijn abonnement + het ruilen van mijn toestel. Ik wou heel graag de iphone 6S plus omdat het maar 3 euro per maand extra kost. Dus waarom ook niet. Toen ik telefonisch mijn abonnement heb verlengt is mij niet gezegd dat ik 14dagen de tijd heb om te ruilen of eventueel nog op te zeggen. Dit is ook nergens op internet te vinden en ook niet op de bijgeleverde factuur + garantie bewijs. De telefoon zit nog spik slinter nieuw in de doos, heb hem 2 dagen voor nood gebruikt. omdat ik die 2 dagen geen mobiel had, nu gebruik ik een oude mobiel dus de telefoon zit nog nieuw in de doos. Ik heb voorlaatst ook gebeld over snel leeglopende accu en simkaarten die niet gelezen worden, dit was bij mijn oude toestel Iphone 5s ( van het eerste abonnement ) hier is volgens mij ook een miscommunicatie geweest. Ik heb mij netjes binnen de 14dagen gemeld over het ruilen voor mijn toestel. ik wist niet dat het 14dagen waren, maar alsnog ik was binnen de tijd erbij. Ik heb net nogmaals telefonisch contact gehad, en een medewerker vertelde, je had hem retour moeten sturen met een retour formulier. En toen begon een lampje te branden, waarom is mij dit niet eerder verteld geworden? door een van uw collegas waar ik binnen de 14dagen contact mee had, zei vertelde dat het zelfs binnen de 14 dagen NIET mogelijk was om het toestel uberhaubt nog retour te sturen.
Ik ben nu echt zwaar pist over wat hier allemaal loopt.
Ik zou dus alsnog omdat ik meerdere malen contact hierover heb gehad, en mij nooit een duidelijke uitleg is gegeven over ( je kunt hem retour sturen etc ) en omdat ik mega hogen maandkosten heb gehad voor het bellen met jullie, zou ik graag mijn toestel ( iPhone 6Plus ) + abonnement willen ruilen voor een iPhone 6S plus en het abonnement met 2gb internet, 150belminuten, 54euro permaand.
Als dit alsnog niet mogelijk is door weet ik wat voor een reden wil ik gewoon simpel weg mijn abonnement PER DIRECT opzeggen, zonder enige kosten. En anders ga ik hier verder werk van maken.

-Noel
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt binnen 14 dagen je verlenging annuleren, maar dan is daarmee de overeenkomst ook gelijk opgezegd. Terug naar het oude abonnement is dan niet van toepassing, en al helemaal niet om alleen weer het toestel om te ruilen.
Reputatie 7
Badge +5
Dreigementje/chantage met nummer kwijt ?
Je annuleert de aanpassing van een lopend contract, er veranderd dus totaal niets.
Badge +4
Hoi Noel,

Dank je wel voor het versturen van je gegevens! Ik heb je situatie bekeken en we nemen graag even telefonisch contact op om zaken te bespreken. Ik zie namelijk inderdaad dat jij binnen de respijtperiode aangegeven hebt je toestel te willen ruilen en dat je niet bereikbaar was doordat je simkaart niet actief was (nu had het toestel natuurlijk eerder teruggestuurd kunnen worden maar daar zal ik voor nu niet verder op ingaan). Zou je dus even je beschikbaarheid voor aankomende week tijdens kantooruren en een contactnummer willen doorgeven?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes
hehe, eindelijk iemand die mij begrijpt. en verstaat!

Ik zal het even in een prive bericht sturen.
Reputatie 7
Badge +5
Voortaan de Expert maar quoten ?
Voortaan de Expert maar quoten ?

welke expert?
Naar mijn mening is 75% van alle tele2 medewerkers jonger dan 20jaar.
Waardoor alles zo NIET soepel loopt en zeer belangrijke dingen vergeten worden.
Reputatie 7
Badge +5
Was niet aan jou gericht, nare gewoonte als iemand zijn tekst wijzigt ná een antwoord.
De hele alinea in de tekst van Eric met "je nummer ben je ook gelijk kwijt" is weggepoetst, nu staat mijn antwoord daar en volgende week commentaar dat het niet "gezegd" zou zijn maar dat ik het daar van maak.

Anyway, succes met je klacht.
Wat een bar slechte service, ik moet nu na alles wat ik heb geprobeerd mijn abonnement afkopen om er nog vanaf te komen, een domme lul die me niet helpt aan de telefoon. Ik ben helemaal klaar met tele2!!! ALLES WAT MIJ VERTELD IS GEWORDEN HEB IK GEDAAN, KLACHTEN FORMULIER,VERGOEDINGS FORMULIER, CONTACT OPNEMEN, TERUG LATEN BELLEN DOOR DE AFDELING OPZEGGEN, niks heeft mij geholpen, ik hang nu gewoon aan een ONGEBRUIKT abonnement vast met een ONGEBRUIKTE telefoon nieuw in de doos met de folie er nog omheen? ik vroeg aan de meneer aan de telefoon wat is het hele probleem mijn telefoon is nog nieuw mijn abonnement is nog niet ingegaan? simpelweg het antwoord was wat in de mail stond en dit stond er in de mail, en alles heb ik gedaan wat er instaat en tele2 beweert ik heb het niet gedaan.

Wij hebben je aanvraag in behandeling genomen en willen je hierbij graag informeren over de uitkomst.

Naar aanleiding van je aanvraag hebben wij je geprobeerd te bellen. Helaas hebben we je niet kunnen bereiken.

Na alles te hebben nagekeken, moet ik je helaas mededelen dat we je aanvraag hebben afgewezen.

De reden hiervoor is dat bij de betreffende chat het volgende is aangegeven. Bij de chat van 27 augustus is er gezegd dat er contact wordt opgenomen als je een klachtenformulier invult. Deze heb je niet ingevuld en dan wordt er uiteraard ook geen contact opgenomen.
Op een latere chat ben je akkoord gegaan dat je zelf terug ging bellen met de klantenservice. Ook hier is niet vermeld dat Tele2 je terug zou bellen.

Om bovenstaande redenen in combinatie met het feit dat het toestel reeds in gebruik is en je buiten bedenktijd bent, kan het toestel niet meer geruild en/of geannulleerd worden.

Ik hoop dat ik je zo voldoende geïnformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Lies
Klantenservice Tele2

Klachtenformulier : check
ik werd terug gebeld : nooit gebeurt.
Ik zou terug bellen : ging niet klantenservice steeds bezet. slechte service.
Telefoon gebruikt : NIEUW in de doos met folie eromheen.
Buiten de bedenktijd: Maurice zegt het was binnen de bedenktijd...
Volgens mij lult elke medewerker hier wat anders.

Ik heb net aangifte gedaan, om het feit dat ik mijn toestel al binnen de 14 dagen niet mocht ruilen en het abonnement niet mocht opzeggen. Zei maken er werk van zodra ik het groene licht geef.

Ik geef tele2 nog 1 week de tijd om dit in orde te maken, en anders maakt de politie de rest van het werk af.
WETTELIJK is het verplicht een klant zijn abonnement te laten opzeggen binnen 2 weken, maar tele2 heeft zn eigen regels.

Ik heb alles gedaan wat ik kon en wat 7verschillende collega's gezegd hebben wat ik moest doen.
en allemaal heeft het niet geholpen omdat mij geen goede raad gegeven is.

Dit klinkt als een dreigement, maar ik maak het waar. ik laat het hier niet bij zitten.
1 week wacht ik nog.

-Noel
Reputatie 7
Badge +4
"Heb de doos geopend en het folie eraf gehaald, voordat ik verder ging keek ik nog eens op google of tele2 de iphone 6 S plus kon leveren als die uitkwam, dit kon "

Wel apart, Tele2 heeft een nieuwe Iphone geleverd? Ik zie dit op hun site helemaal niet staan.
Waar heb jij gezien dat Tele2 een Iphone 6S kan leveren?
Tele2 heeft geen iphones op de site opdat ze die niet leveren, alleen bij verlenging is mij verteld door een medewerker.
Ik heb het gezien op studentmobiel die leveren een iphone 6s plus met tele2 abonnement.

Foutje van mij, heb het er verkeerd bijzet.
Badge +4
Wat een bar slechte service, ik moet nu na alles wat ik heb geprobeerd mijn abonnement afkopen om er nog vanaf te komen, een domme lul die me niet helpt aan de telefoon. Ik ben helemaal klaar met tele2!!! ALLES WAT MIJ VERTELD IS GEWORDEN HEB IK GEDAAN, KLACHTEN FORMULIER,VERGOEDINGS FORMULIER, CONTACT OPNEMEN, TERUG LATEN BELLEN DOOR DE AFDELING OPZEGGEN, niks heeft mij geholpen, ik hang nu gewoon aan een ONGEBRUIKT abonnement vast met een ONGEBRUIKTE telefoon nieuw in de doos met de folie er nog omheen? ik vroeg aan de meneer aan de telefoon wat is het hele probleem mijn telefoon is nog nieuw mijn abonnement is nog niet ingegaan? simpelweg het antwoord was wat in de mail stond en dit stond er in de mail, en alles heb ik gedaan wat er instaat en tele2 beweert ik heb het niet gedaan.

Wij hebben je aanvraag in behandeling genomen en willen je hierbij graag informeren over de uitkomst.

Naar aanleiding van je aanvraag hebben wij je geprobeerd te bellen. Helaas hebben we je niet kunnen bereiken.

Na alles te hebben nagekeken, moet ik je helaas mededelen dat we je aanvraag hebben afgewezen.

De reden hiervoor is dat bij de betreffende chat het volgende is aangegeven. Bij de chat van 27 augustus is er gezegd dat er contact wordt opgenomen als je een klachtenformulier invult. Deze heb je niet ingevuld en dan wordt er uiteraard ook geen contact opgenomen.
Op een latere chat ben je akkoord gegaan dat je zelf terug ging bellen met de klantenservice. Ook hier is niet vermeld dat Tele2 je terug zou bellen.

Om bovenstaande redenen in combinatie met het feit dat het toestel reeds in gebruik is en je buiten bedenktijd bent, kan het toestel niet meer geruild en/of geannulleerd worden.

Ik hoop dat ik je zo voldoende geïnformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Lies
Klantenservice Tele2

Klachtenformulier : check
ik werd terug gebeld : nooit gebeurt.
Ik zou terug bellen : ging niet klantenservice steeds bezet. slechte service.
Telefoon gebruikt : NIEUW in de doos met folie eromheen.
Buiten de bedenktijd: Maurice zegt het was binnen de bedenktijd...
Volgens mij lult elke medewerker hier wat anders.

Ik heb net aangifte gedaan, om het feit dat ik mijn toestel al binnen de 14 dagen niet mocht ruilen en het abonnement niet mocht opzeggen. Zei maken er werk van zodra ik het groene licht geef.

Ik geef tele2 nog 1 week de tijd om dit in orde te maken, en anders maakt de politie de rest van het werk af.
WETTELIJK is het verplicht een klant zijn abonnement te laten opzeggen binnen 2 weken, maar tele2 heeft zn eigen regels.

Ik heb alles gedaan wat ik kon en wat 7verschillende collega's gezegd hebben wat ik moest doen.
en allemaal heeft het niet geholpen omdat mij geen goede raad gegeven is.

Dit klinkt als een dreigement, maar ik maak het waar. ik laat het hier niet bij zitten.
1 week wacht ik nog.

-Noel

Hoi Noel,

Ik vind het wel een beetje jammer dat ik je een bericht stuur om aan te geven dat ik je hiermee wil helpen en je dan bovenstaand bericht plaatst. Naar mijn idee was een dergelijk "dreigement cq belofte" totaal niet nodig om het gesprek aan te gaan. Ik was al in de veronderstelling dat wij vanuit onze kant anders hadden kunnen handelen (met daarnaast de kanttekening dat je zelf ook het initiatief had kunnen nemen het toestel binnen de wettelijke zichttermijn te retourneren) en naar aanleiding daarvan te handelen. Nu lijkt het net alsof dit zal gebeuren omdat je dreigt met je aangifte voort te zetten, beetje jammer. Het zal alleen niets veranderen aan de manier waarop ik dit zal behandelen. Je wordt deze week nog gebeld!

Groetjes Maurice