beantwoord

verlenging niet goed gegaan, twee abonnementen

  • 22 March 2021
  • 8 reacties
  • 182 x bekeken

Ik kreeg bericht dat ik mijn  abonnement mocht verlengen met nieuwe toestel, 3 mnd voor de eind datum, dit heb ik gedaan met nummer behoud! Ik kreeg mijn toestel maar met nieuwe simkaart, die ik niet heb gebruikt omdat ik opgegeven had dat ik mijn nummer wilde behouden. Tot mijn verbazing krijg ik nu steeds twee facturen voor twee aparte abonnementen wat zeker niet de bedoeling is! Ik heb hier over gebeld en tele 2 verteld dat er waarschijnlijk iets verkeerd is gegaan toen ik online alles had ingevuld en dat het bij de werkelijke eind datum van mijn oorspronkelijke abonnement gecorrigeerd gaat worden en behoud ik mijn eigen nummer…...maar krijg ondertussen wel 2 abonnementen te betalen, wat ik niet ga doen! Ik heb niet om een nieuwe abonnement gevraagd! Ik heb verlengt met nummer behoud! Kunnen ze mij nu gewoon voor twee aparte abonnementen laten betalen? 

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 24 March 2021, 12:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7

Heb je de klantenservice de verlenging laten regelen of heb je zelf online een bestelling geplaatst? Je noemt nummerbehoud, maar dat is niet nodig bij het verlengen van een abonnement. Je hebt immers dat nummer al. Daarom vermoed ik dat je een nieuw abonnement hebt besteld in plaats van een verlenging voor het lopende abonnement.

Ja ik heb het online geregeld door te drukken op abonnement verlengen, hier moest ik invullen + nieuw toestel en wel of geen nummer behoud. Ik heb gekozen voor nieuw toestel met nummer behoud! Ik heb met de klantenservice gebeld hierover en ze zeggen dat waarschijnlijk toen ze overgingen dot niet goed is meegenomen! Nu zullen ze de nieuwe abonnement over zetten naar mijn oude abonnement zodra de daadwerkelijke einde is van mijn oude contract...en kan ik mijn eigen nummer gewoon behouden. Maar intussen moet ik voor twee abonnementen betalen terwijl ik er maar 1 gebruik. Ook als ik naar mijn Tele2 ga dan zie ik maar 1 faktuur voor mijn eigen nummer...maar van het tweede zie ik er niet bij staan…...heel raar dit.

Reputatie 7

Met twee abonnementen heb je ook twee accounts in Mijn Tele2, dus ik snap dat je maar één nummer ziet staan. Het lijkt erop dat je verlenging is verwerkt als overstappen, zodat je van het oude naar nieuwe systeem zou gaan, maar dat lijkt inderdaad niet goed gegaan. Heeft de klantenservice een ticket geopend voor de backoffice om dit op te lossen? Anders kan @Cas van Tele2 je helpen om dat alsnog te doen. Moderators hier behandelen topics op volgorde dus heb even geduld tot je aan de beurt bent.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Jayne,
Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw verlenging.

Supertof dat je jouw abonnement hebt verlengd! Mijn excuses dat het niet goed verwerkt is, geen zorgen! Ik ga dit meteen voor je rechtzetten want het is niet de bedoeling dat je extra kosten maakt natuurlijk. Om dit op te lossen zorg ik ervoor dat jouw ‘’oude’’ abonnement wordt gestopt en jouw  nummer wordt intern overgezet naar het ‘’nieuwe’ abonnement! De kosten die je teveel hebt betaald ga ik uiteraard vergoeden. Begin volgende week zal ik dit in orde hebben gemaakt.

Als je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!

Hallo CAS,

dat is erg fijn dank je wel, de facturen die dubbel zijn, heb ik niet betaald omdat dit niet terecht is, dit heb ik via de klantenservice al eens doorgegeven, ik kreeg van tele 2 de melding dat ze hierdoor mijn nieuwe abonnement die ik niet eens gebruik hebben afgesloten, dit begrijp ik echt niet! Bij mijn nieuwe toestel zat een nieuwe simkaart die ik niet heb gebruikt omdat ik had verlengt met nummer behoud, dus die is nooit geactiveerd, ik hoor graag hoe nu verder.

Beste CAS,

24 dagen geleden heb je mij een bericht gestuurd met antwoord op mijn opmerking dat ik ipv 1 abonnement er 2 heb terwijl ik alleen mijn oude abonnement heb verlengt met nummer behoud en nieuw toestel.  Ik moest steeds voor 2 abonnementen betalen en dit is dus onterecht! De maandelijkse facturen voor dat zgn nieuwe abonnement heb ik ook niet betaald! Dit zou in orde gemaakt worden en inmiddels is dat ook gebeurd. Hier heb ik ook bevestiging van gekregen van Tele2, wat schetst mijn verbazing, ik krijg een brief met de mededeling dat ik een betaal achterstand heb en als dat niet binnen afzienbare tijd wordt betaald ik bij het BKR geregistreerd zal worden! Dit is echt te gek voor woorden, gisteren kreeg ik weer 2 facturen toegestuurd voor wederom 2 abonnementen...waar zijn ze bij Tele2 mee bezig? Ik wil dit graag opgelost hebben! Ik betaal niet voor een abonnement die ik niet aangevraagd heb, het zou fout zijn gegaan bij de overstap bij Tele2 Waarom krijg ik deze ellende steeds? Dit was niet mijn schuld, zou je dit alsjeblieft willen rechttrekken? 

Hartelijk dank

Reputatie 6
Badge +2

Hey Jayne,
Het klopt dat het niet helemaal goed is gegaan met verlengen in ons systeem waardoor jouw verlenging direct inging. Mijn excuses dat het nog niet helemaal goed is geregeld met de facturen, ik zorg ervoor dat dit vanmiddag opgelost wordt en dat jij hier een bevestiging van krijgt! 

Hey Jayne,
Het klopt dat het niet helemaal goed is gegaan met verlengen in ons systeem waardoor jouw verlenging direct inging. Mijn excuses dat het nog niet helemaal goed is geregeld met de facturen, ik zorg ervoor dat dit vanmiddag opgelost wordt en dat jij hier een bevestiging van krijgt! 

Hey Jayne,
Het klopt dat het niet helemaal goed is gegaan met verlengen in ons systeem waardoor jouw verlenging direct inging. Mijn excuses dat het nog niet helemaal goed is geregeld met de facturen, ik zorg ervoor dat dit vanmiddag opgelost wordt en dat jij hier een bevestiging van krijgt! 

Hi Cas, dank je wel...maar hoe zit het dan met de facturen die al gestuurd zijn, maar die ik niet betaald heb? Dan heb ik het over de facturen van het zgn nieuwe abonnement?