vraag

Verlenging mobiel abonnement

• 1 mei 2020
  • 1 reactie
  • 134 x bekeken

Ik heb gisteren mijn abonnement verlengd inclusief een nieuw toestel - iPhone 11 - om 20:45. Er wordt overal geadverteerd met ‘vóór 21:00 besteld is de volgende dag in huis’. Eén minuut nadat ik mijn bestelling had geplaatst en een bevestigingsmail + een mail voor de aanbetaling verwachtte, kreeg ik een mail waarin het volgende stond:

‘Bedankt voor je aanvraag voor het verlengen van je abonnement. Voordat we een aanvraag kunnen accepteren doen we altijd enkele checks. Het duurt even voor we de resultaten hiervan ontvangen en gecontroleerd hebben.

Binnen twee werkdagen hoor je van ons of we je aanvraag kunnen accepteren.’

Ik snap dat dit in verband met fraude zal zijn, alleen ben ik al meer dan een jaar klant bij Tele2 onder mijn eigen naam… Mijn gegevens waren dus ook al bekend, dus ik snap niet helemaal waarom dit opeens naar boven zou komen ná dat ik mijn bestelling geplaatst heb. Want als we realistisch zijn: twee werkdagen = maandag. Mocht dat het geval zijn, dan heb ik mijn toestel pas vier (!) dagen later dan beloofd. 

Mijn vraag is dan ook niet zozeer waarom jullie ‘gegevens moeten checken/controleren’, maar of er iets is in deze kwestie waardoor ik het proces zou kunnen versnellen. Bijvoorbeeld iemand die ik kan bereiken om het één en ander te verifiëren, mocht het iets uitmaken: ik begeef me in de omgeving van jullie hoofdkantoor, dus als dat iets helpt kan dat ook.

1 reactie

Ach is bij mij het zelfde... gister besteld.. 6 mei komtie pas…

Ze moeten die voor 21:00 weghalen…

Want dit is misleidend

Reageer