vraag

Verlenging geweigerd door Tele 2

• IGG
  • Is lekker bezig
  • 8 reacties
Ok. Maand geleden was verlenging niet mogelijk. Zie andere topic. NU loopt mijn abonnement 4 en half maand, met 3 betaalde facturen, 4 de word deze dagen afgeschreven. Eis was 2 betaalde facturen en 4 maanden looptijd. Er was gisteren opnieuw afgewezen door dezelfde reden als maand geleden ??? Zou het wel lukken als ik toestel direct van Tele2 had besteld? Anders hoor ik het graag wat is nu de reden dat verlenging niet goedgekeurd was, ben ik erg benieuwd.

Igor

Bericht van Belsimpel

We hebben geprobeerd om je Tele2-abonnementsaanvraag van ordernummer XXX te verwerken. Je bent al klant bij Tele2, daarom moet je van het eerste abonnement al twee facturen betaald hebben voordat je een nieuw abonnement mag aanvragen. Als de factuur van eind mei betaalt is, kunnen we je aanvraag verwerken. De bestelling heb ik voor nu op 31 mei gezet. Deze wordt dan opgepakt.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/verlenging-door-belsimpel-geweigerd-door-tele2-76245

8 Reacties

Reputatie 7
Badge
Wat is de einddatum van het lopende contract en op welke datum heb je verlenging aangevraagd?
Eind datum is niet van toepasing, het gaat hier om vervroegd verlengen met toestel. Heb sim only vanaf 8 januari. 2019.
Regel is 2 betaalde facturen en 4 maanden looptijd. ZIE VORIGE TOPIC, link staat onderaan.
Abonnement loopt langer dan 4 maanden en er zijn 3 facturen afgeschreven, vierde word deze dagen afgeschreven. Dus looptijd is lang genough om te verlengen. Verlenging is gisteren aangevraagd en afgewezen op basis van contractduur. Het is wel so dat Tele 2 verdient niets over toestel maar resaler, maar moet je geen speletjes spelen met klanten, of gewoon zelf toestel prijs verlagen
Reputatie 7
Badge +4
Op 31 mei komt het allemaal goed staat er. Nog even geduld dus.
ik heb geduld, maar eind mei is bijna 5 maanden en 4 betaalde facturen. waarom afgewezen dan? iedereen doet hier wat ie wil zo te zien.
Reputatie 7
Badge +4
Dat zou je aan Belsimpel moeten vragen, die zijn de verkoper. Misschien is je krediet check niet in orde?
Reputatie 7
Badge
pipodeclown schreef:

Wat is de einddatum van het lopende contract en op welke datum heb je verlenging aangevraagd?

Sorry, bedoelde inderdaad startdatum.
Misschien is het 2 betaalde facturen + 8 weken storneringstermijn om zeker te weten dat die facturen ook betaald blijven. Ik snap je standpunt wel, want op basis van de informatie zou je nu verwachten dat de order in ieder geval niet om die reden wordt geweigerd.
Nee ik denk eerder dat Tele2 tegen eigen regels aan het spelen is, als dat niet in hun voordeel komt, en in dit geval (verlengen via reseller) verdienen zij geen cent op toestel. Nogmaals regel is 4 maanden looptijd en 2 betaalde facturen, op 24 mei wordt 4de factuur afgeschreven, 8 juni loopt abbo 5 maanden.
Reputatie 5
Badge
Hoi IGG,

Ik heb het even voor je nagekeken,
De afwijzing heeft niets te maken met de 4 maanden regel, maar met een andere veiligheidsheidscheck. Je kan gewoon opnieuw bestellen en laat de reseller dan meteen met ons bellen om de order handmatig te laten goedkeuren.

Op deze manier komt het goed.

Groet,

Arjan

Reageer