beantwoord

Verlenging abonnement; wanneer activeren?

• 6 mei 2015
  • 5 reacties
  • 400 x bekeken

Hallo,

Op 1 mei heb ik mijn abonnement verlengd en ben ik van een Samsung toestel naar een Iphone gegaan.
Ik heb inmiddels zowel het nieuwe toestel als mijn nieuwe simkaart al in huis.
Ik neem aan dat zodra ik mijn nieuwe simkaart activeer dat mijn oude simkaart daarmee komt te vervallen?
Echter loopt mijn huidige (Tele2) contract nog tot eind mei en gaat dan pas mijn nieuwe (Tele2) contact in.

Is het dan wel aan te raden om mijn nieuwe simkaart nu al te activeren?
Maak ik dan de rest van de maand nog gebruik van mijn huidige abonnement en gaat dit eind mei automatisch over in mijn nieuwe abonnement of werkt dat niet zo en kan ik beter mijn nieuwe simkaart eind mei pas activeren?

En zet ik eerst alle contacten/data over voordat de nieuwe simkaart wordt geactiveerd of kan dit pas zodra een nieuwe simkaart is geactiveerd?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Marieke
icon

Beste antwoord door karin 7 mei 2015, 19:12

Nee op je nieuwe simkaart komt tot het eind je oude abonnement te staan.Alleen als je verlengt van Sim only naar abo met toestel zou het nieuw abonnement direct ingaan.

Groet Karin
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Hallo,

Op 1 mei heb ik mijn abonnement verlengd en ben ik van een Samsung toestel naar een Iphone gegaan.
Ik heb inmiddels zowel het nieuwe toestel als mijn nieuwe simkaart al in huis.
Ik neem aan dat zodra ik mijn nieuwe simkaart activeer dat mijn oude simkaart daarmee komt te vervallen?
Echter loopt mijn huidige (Tele2) contract nog tot eind mei en gaat dan pas mijn nieuwe (Tele2) contact in.

Is het dan wel aan te raden om mijn nieuwe simkaart nu al te activeren?
Maak ik dan de rest van de maand nog gebruik van mijn huidige abonnement en gaat dit eind mei automatisch over in mijn nieuwe abonnement of werkt dat niet zo en kan ik beter mijn nieuwe simkaart eind mei pas activeren?

En zet ik eerst alle contacten/data over voordat de nieuwe simkaart wordt geactiveerd of kan dit pas zodra een nieuwe simkaart is geactiveerd?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Marieke

Hoi Marieke

Bij activeren van je simkaart worden alleen het nummer en het dan van toepassing zijnde abonnement geactiveerd.
Je kunt het dus gerust al activeren.
Je oude simkaart kun je daarna inderdaad niet meer gebruiken.
Maak even een backup op je PC van je contacten etc. Of kopieer de contacten naar je toestel.
Veel plezier met je nieuwe telefoon
Hoi Karin,

Bedankt voor je reactie!

Ik ga over op een duurder abonnement;
gaat dit abonnement dan direct gelden bij de activering ondanks dat het contract officieel pas 30 mei ingaat?

Hoor het graag nog even!
Nee op je nieuwe simkaart komt tot het eind je oude abonnement te staan.Alleen als je verlengt van Sim only naar abo met toestel zou het nieuw abonnement direct ingaan.

Groet Karin
Goed om te weten, bedankt voor je hulp!!

Grt, Marieke
Goed om te weten, bedankt voor je hulp!!

Grt, Marieke

Graag gedaan Marieke en veel plezier met je nieuwe telefoon

Groet

Karin