beantwoord

Verlenging abonnement, met telefoon; Wanneer gaat de nieuwe bundel in?

• 20 december 2018
  • 13 reacties
  • 412 x bekeken

Goedemorgen,

Gisteren een verlenging/nieuw abonnement (10GB data) afgesloten met een telefoon.
Telefoon gaat geleverd worden. Nieuwe contract/bundel ging 19-12-2018 in.
Normaal is het zo dat als je qua bundel (Data) omhoog gaat, dat je gelijk hiervan gebruik kan maken.
Nu is het zo dat mijn app nog steeds mijn oude bundel laat zien. (5GB)
Hoelang duurt het voordat ik mijn nieuwe databundel krijg?

Hoor het graag!

Gr Jorik
icon

Beste antwoord door Jorik van Ruiswijk 20 december 2018, 13:09

Gebeld met Tele2. Ze meldde dat de nieuwe bundel pas ingaat zodra de telefoon binnen is.
Opgelost.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Bij een verlenging gaat je nieuwe bundel pas in zodra je oude contract beëindigt is, tot wanneer loopt/liep je vorige abonnement?
Ohw.. dat is mij niet verteld.
Die loopt pas Januari 2020 af. Aangezien de bundel die ik nu afgesloten heb veel voordeliger is dan mijn huidige, besloot ik te verlengen. Ook gezien het feit dat een hogere bundel altijd gelijk geactiveerd wordt. Maar dat is dus helemaal niet het geval?
Want dan annuleer ik de verlenging met telefoon. De enige manier waardoor ik een hogere bundel kon krijgen voor hetzelfde geld, was door te verlengen met een telefoon, werd mij verteld.

Hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +2
Mmmmm nee Januari 2020 kan niet , je kunt tot max 4 maanden voor het einde van je contract verlengen, bedoel je niet januari 2019?

Als je binnen je tarief je bundel verhoogt, dan gaat het direct in, maar vaak zijn de prijzen duurder want je contract is van een aantal jaar geleden wanneer MBs duurder waren.

Om een nieuwe tareif te krijgen moet je inderdaad verlengen, maar niet met telefoon perse, als je geen nieuwe toestel nodig hebt, kun je gewoon voor een simonly gaan.
Startdatum contract is 24 januari 2018, looptijd is 24 maanden. Dus wel januari 2020.

Ten eerste kreeg ik bij mijnTele2, op de site, een melding/pop-up dat zei: "Gefeliciteerd, je kan nu verlengen!".
Ik kon dus wel verlengen, alleen met een toestel erbij. Gehoord van een Tele2 medewerker. Dat heb ik dus gedaan, gezien het feit dat ik 1 euro goedkoper uit zal zijn en meer GB data per maand krijg.

Dus ik heb een nieuw tarief aangevraagd, en dus zou de bundel per direct in gaan nam ik aan. Zo ging dat ook toen ik 4 jaar geleden verlengde met een hogere bundel (van 1.5GB naar 5GB)

Hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +4
Het klopt dat als je een sim-only had je "op welk moment" kunt verlengen naar een abonnement met een telefoon erbij. Dan moet die sim-only wel 4 maanden hebben gelopen / oud zijn.
Zie ook: https://www.tele2.nl/mobiel/abonnement-verlengen/#faq-wanneer-kan-ik-verlengen
Hmmhmm, duidelijk.
Maar dat zegt nog niet dat mijn contract pas ingaat nadat mijn vorige is afgelopen.
Dus in mijn geval: Ik moet wachten tot mijn 'oude' is afgelopen, voordat ik toegang krijg tot mijn nieuwe bundel?
Reputatie 5
Badge +1
, 48 maanden is vier jaar? Kijk alles nog eens goed na.
Reputatie 5
Badge +1
Ik zou ff bellen hoe het precies zit.
, 48 maanden is vier jaar? Kijk alles nog eens goed na. Whoops, je hebt gelijk. moet 24 maanden zijn!
Mmmmm nee Januari 2020 kan niet , je kunt tot max 4 maanden voor het einde van je contract verlengen, bedoel je niet januari 2019?

Als je binnen je tarief je bundel verhoogt, dan gaat het direct in, maar vaak zijn de prijzen duurder want je contract is van een aantal jaar geleden wanneer MBs duurder waren.

Om een nieuwe tareif te krijgen moet je inderdaad verlengen, maar niet met telefoon perse, als je geen nieuwe toestel nodig hebt, kun je gewoon voor een simonly gaan.

Voor Sim-only abonnementen kan je pas verlengen (zonder toestel) als je contract nog maar 4 maanden loopt. Daarom adviseerde Tele2 mij het op deze manier te doen. Vooral met de Knaller actie van dit moment.
Reputatie 7
Badge +4
Dit gaat helemaal goed komen, maar de levering van die telefoon is wel belangrijk voor de datum dat e.e.a. ingaat dacht ik. Je kunt ook goed kijken of de APP geupdate is met informatie van vandaag.
Gebeld met Tele2. Ze meldde dat de nieuwe bundel pas ingaat zodra de telefoon binnen is.
Opgelost.
Reputatie 5
Badge +1
Goed geregeld!