vraag

Verlenging abonnement afgewezen

  • 24 September 2021
  • 3 reacties
  • 106 x bekeken

Hoi, ik heb sinds iets meer dan 2 jaar geleden een abonnement die ik elke maand op tijd betaal. Nu wil ik die graag verlengen met toestel maar dit wil dus niet lukken, ik heb de financiele gegevens ingevuld voor de check en dit is ook goed.

 

Nu ben ik sinds dit jaar April verhuisd naar een nieuwe woning en hier heb ik wel eens wat post van schuldeisers ontvangen van de vorige bewoner. Na wat googlen lijkg het of mijn verlenging daardoor word afgewezen. Ik heb geen leningen of kredieten aangevraagd sinds m'n huidige abonnement.

 

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en die konden mij ook niet vertellen wat het probleem was.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Controleer eerst zelf je gegevens bij de BKR. 

 

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/inzien-van-mijn-kredietgegevens/

Reputatie 3
Badge

Wat raar maar ik zie dit, nooit geweten! 

https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/onterecht-een-lage-kredietscore-en-geschoffeerd

 

Je kan proberen om een abonnement af te sluiten via belsimpel volgens mij zijn die wat minder streng. Daar kan je ook Tele2 abonnement kiezen met toestel.

Reputatie 7
Badge +4

Wat raar maar ik zie dit, nooit geweten! 

https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/onterecht-een-lage-kredietscore-en-geschoffeerd

 

Je kan proberen om een abonnement af te sluiten via belsimpel volgens mij zijn die wat minder streng. Daar kan je ook Tele2 abonnement kiezen met toestel.

De credit rating wordt niet door de retailer gedaan maar door Tele2. Die laatste is namelijk de “financieringsmaatschappij” waar je als klant een geldlening t.b.v. een toestelaankoop afsluit.

Daar zal dus geen verschil tussen zitten in acceptatie.

Reageer