beantwoord

Verlengen via Tele2 duurder dan extern

• Is lekker bezig
  • 5 reacties
Hoe kan het dat bij het verlengen van mijn abonnement ik via Mediamarkt en gsmwijzer goedkoper uit ben dan rechtstreeks via tele2 zelf?
De toestelkosten zijn bij beide aanbieders een 20-30 euro goedkoper dan rechtstreeks via tele2.
Hetzelfde toestel kost bij deze twee aanbieder btw een stuk meer via een andere provider.

Het goedkope toestel is enkel en alleen icm tele2 mogelijk, via ben hollandse nieuwe etc etc is het toestel ook meerdere tientjes duurder.

icon Beste antwoord door Estherunlimited 4 april 2018, 00:22

M_arcel schreef:

Hoe kan het dat bij het verlengen van mijn abonnement ik via Mediamarkt en gsmwijzer goedkoper uit ben dan rechtstreeks via tele2 zelf?
De toestelkosten zijn bij beide aanbieders een 20-30 euro goedkoper dan rechtstreeks via tele2.
Hetzelfde toestel kost bij deze twee aanbieder btw een stuk meer via een andere provider.

Het goedkope toestel is enkel en alleen icm tele2 mogelijk, via ben hollandse nieuwe etc etc is het toestel ook meerdere tientjes duurder.

Dat komt omdat de winkels die je noemt groter kunnen inkopen voorraden aan kunnen leggen en vaak de meest populaire toestellen in de aanbieding gooien.Dat gaat met de massa.
Tele2 is op de eerste plaats een provider die abonnementen verkoopt . Heeft geen grote toestel voorraden en is daarvoor afhankelijk van fabrikantlevering.
Ga je via retailers of grote winkels verlengen dan leveren die het toestel en Tele2 levert je het abonnement daarbij, waarbij flinke toestelkortingen worden afgesproken.

De abonnementskosten zullen bij de winkels die je noemt NIET goedkoper zijn. De toestellen wel ...maar niet altijd
Tele2 zelf heeft vaak ook mooie tijdelijke aanbiedingen en liggen dan qua prijs zelfs soms lager.
Maar het staat je als klant gelukkig vrij om je verlenging overal waar je het goedkoper kunt krijgen elders aan te vragen en de prijzen goed te vergelijken. Dat is zelfs aan te raden.
De toestellen in de winkels komen niet bij Tele2 zelf vandaan maar worden rechtstreeks door de winkeliers bij de fabrikanten ingekocht.
Ze maken hun eigen deals met de toestelfabrikant
en natuurlijkn ook met de providers die de abonnementen erbij leveren. Dat is dan meteen de reden dat er tientjes verschil zitten in hetzelfde toestel bij de verschillende providers. Handel.....

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Vraag 1: waarom verschillen de prijzen tussen tele2 en andere winkels?

Antwoord :
Een groote webshop of winkel keten koopt meer in, hebben misschien minder kosten, kunnen dus betere prijzen hanteren. Niet altijd dan, P20 pro is nu goedkoper bij Tele2.nl dan bij andere.

Vraag 2: waarom is een toestel met tele2 abonnement goedkoper dan los?

Antwoord:
Tele2 "betaalt mee" afhankelijk van het toestel kan het tot 200€ schelen.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk 🙂
Ik begrijp heel goed waarom een toestel met abo goedkoper is dan los.

Het toestel in kwestie is met een tele2 abo €245,- dus onder de bkr registratie bij bv mediamarkt.
Dat zelfde toestel is wederom bij mediamarkt bij iedere andere provider €265-285.
Zelfde winkel zelfde bundel, andere provider.

Je antwoord op vraag 1 mbt bulk inkopen is hiermee dan ook teniet gedaan, sinds het toestel bij mediamarkt alleen zo goedkoop is icm tele2
Reputatie 7
Badge +2
Kijk naaar vraag 2,
. Tele2 betaalt mee, je krijgt een toestel korting bij verlenging of nieuwe abonnement.

Mijn toestel koste los 770€,

Met een tele2 abonnement betaalde ik maar 625€.

Ongeacht van waar je het bestelt krijg je dit toestel korting.
Rena Chan schreef:

Kijk naaar vraag 2,
. Tele2 betaalt mee, je krijgt een toestel korting bij verlenging of nieuwe abonnement.

Mijn toestel koste los 770€,

Met een tele2 abonnement betaalde ik maar 625€.

Ongeacht van waar je het bestelt krijg je dit toestel korting.

Ik heb nergens gesproken over een los toestel .... met alle respect, probeer wel even goed te lezen
Reputatie 7
Badge +2
Je vraag is waarom is een toestel icm een tele2 abonnement goedkoper.

Wat is hier zo onduidelijk aan?

De andere 3 grote aanbieders geven meer of minder ook toestel korting, toen ik zat te kijken naar een V30, was het bij T-Mobile 140€ goedkoper dan los bij een webshop.

Een mvno zoals Hollandse nieuwe kunnen vaak zulke kortingen niet aanbieden.
Rena Chan schreef:

Je vraag is waarom is een toestel icm een tele2 abonnement goedkoper.

Wat is hier zo onduidelijk aan?

De andere 3 grote aanbieders geven meer of minder ook toestel korting, toen ik zat te kijken naar een V30, was het bij T-Mobile 140€ goedkoper dan los bij een webshop.

Een mvno zoals Hollandse nieuwe kunnen vaak zulke kortingen niet aanbieden.

zucht .... heb je 1400 posts gehaald met troll posts?
Wanneer je niet in staat bent de vraag te lezen, reageer dan gewoon niet.

nogmaals voor de antwoordrobots onder ons, ik heb het nergens gehad over een los toestel!
Reputatie 7
Badge +2
Je fixeert op de "los" toestel, het is maar een voorbeeld van eigen ervaring, om een beeld te geven.

Los, via en andere provide, import van China , maakt het niet uit, de reden dat een toestel met een tele2 abonnement goedkoper is, is omdat tele2 mee betaalt, je krijgt een korting bij verlenging of nieuwe abonnement.

Waarom Hollandse Nieuwe geen korting geven, moet je bij hun gaan vragen, maar komt vaak neer dat ze het niet kunnen doen financieel gezien.

Of is dat je vraag niet?
Rena Chan schreef:

Je fixeert op de "los" toestel, het is maar een voorbeeld van eigen ervaring, om een beeld te geven.

Los, via en andere provide, import van China , maakt het niet uit, de reden dat een toestel met een tele2 abonnement goedkoper is, is omdat tele2 mee betaalt, je krijgt een korting bij verlenging of nieuwe abonnement.

Waarom Hollandse Nieuwe geen korting geven, moet je bij hun gaan vragen, maar komt vaak neer dat ze het niet kunnen doen financieel gezien.

Of is dat je vraag niet?

Nee, nee, nee en uhm nee
Reputatie 7
Badge +2
Then I give up, want uit je OP:

M_arcel schreef:

Dus waarom is verlengen bij media markt duurder dan bij Tele2, en waarom is die goedkoop prijs alleen icm een tele2 abonnement en niet met ben of Hollandse nieuwe.

Maar succes, misschien kan iemand anders met een werkende glazen bol je wel verder helpen. 🙃
Rena Chan schreef:

Then I give up, want uit je OP:

M_arcel schreef:

Dus waarom is verlengen bij media markt duurder dan bij Tele2, en waarom is die goedkoop prijs alleen icm een tele2 abonnement en niet met ben of Hollandse nieuwe.

Maar succes, misschien kan iemand anders met een werkende glazen bol je wel verder helpen. 🙃

Glazen bol is niet nodig, wat wel prettig zou zijn is een reactie die niet uit een vertaalmachine komt.
Reputatie 7
Badge
M_arcel schreef:

Dat komt omdat de winkels die je noemt groter kunnen inkopen voorraden aan kunnen leggen en vaak de meest populaire toestellen in de aanbieding gooien.Dat gaat met de massa.
Tele2 is op de eerste plaats een provider die abonnementen verkoopt . Heeft geen grote toestel voorraden en is daarvoor afhankelijk van fabrikantlevering.
Ga je via retailers of grote winkels verlengen dan leveren die het toestel en Tele2 levert je het abonnement daarbij, waarbij flinke toestelkortingen worden afgesproken.

De abonnementskosten zullen bij de winkels die je noemt NIET goedkoper zijn. De toestellen wel ...maar niet altijd
Tele2 zelf heeft vaak ook mooie tijdelijke aanbiedingen en liggen dan qua prijs zelfs soms lager.
Maar het staat je als klant gelukkig vrij om je verlenging overal waar je het goedkoper kunt krijgen elders aan te vragen en de prijzen goed te vergelijken. Dat is zelfs aan te raden.
De toestellen in de winkels komen niet bij Tele2 zelf vandaan maar worden rechtstreeks door de winkeliers bij de fabrikanten ingekocht.
Ze maken hun eigen deals met de toestelfabrikant
en natuurlijkn ook met de providers die de abonnementen erbij leveren. Dat is dan meteen de reden dat er tientjes verschil zitten in hetzelfde toestel bij de verschillende providers. Handel.....
Reputatie 5
Badge +2
Als er hier al over verbazing is...... ga je dan maar eens verdiepen in hoe erg de prijzen kunnen verschillen per IKEA vestiging of ieder willekeurige supermakt.

IKEA ----> letterlijk iedere vestiging staat vrij om zijn eigen prijzen te hanteren. Zelfs ieder land. Een bank die hier in Nederland 600 EUR kost, kan 100 EUR goedkoper of duurder zijn bij onze buren in Belgie of Duitsland.

Marktwerking en prijsbepalingen kunnen een hersenkraker zijn soms 😉
Reputatie 5
Badge
@M_arcel, ik zie dat Rena Chan en Estherunlimited een duidelijk en correct antwoord op je vraag hebben gegeven.

Is het inmiddels duidelijk of kan ik je nog ergens mee helpen?
M_arcel schreef:

Glazen bol is niet nodig, wat wel prettig zou zijn is een reactie die niet uit een vertaalmachine komt.

Ik vind het Nederlands van Rena Chan voor een Braziliaan best goed zonder vertaalmachine.
Reputatie 7
Badge
WhTurner schreef:

M_arcel schreef:

Ik vind het Nederlands van Rena Chan voor een Braziliaan best goed zonder vertaalmachine.

Ik ook, Rena schrijft begrijpelijk Nederlands, en levert goede bijdrage aan dit forum.....Hij doet alle moeite om passende oplossingen te vinden.
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!