vraag

verlengen/overstappen

• 14 september 2020
  • 7 reacties
  • 355 x bekeken

Hoi, 

Tele2 geeft aan dat ik vanaf 16 september 2020 mijn mobiel abonnement kan verlengen. Kan ik ook vanaf die datum overstappen naar een andere provider?
Mijn abonnement loopt tot 16 januari 2021. Ik weet niet wat er gebeurt als je bijv een paar dagen te vroeg een nieuw abonnement afsluit (met nummerbehoud.) 

Groetjes, 

Lieeenn

7 reacties

Nee, die vier maanden gelden alleen als je bij Tele2 blijft.

Je kan niet een nieuw abonnement met nummerbehoud afsluiten vóór je einddatum, het nieuwe abo sluit naadloos aan op je oude.

Dat is sowieso niet waar, want ik ben 2 jaar geleden overgestapt naar tele2 ook voor de einddatum van mijn mobiel abonnement bij een andere provider. Binnen die 4 laatste maanden dus.

Ik bedoel dus overstappen en nieuwe telefoon “krijgen” en dat je abonnement na stopdatum meteen wordt overgenomen. T gaat mij om de nieuwe telefoon. 

Als je bij Tele2 blijft krijg je de nieuwe telefoon direct en gaat je contract in op de huidige einddatum.

Ik blijf niet bij Tele2 

Dan moet je voor de antwoorden bij je nieuw provider zijn. Ieder heeft andere voorwaarden.

Reputatie 5
Badge

Hoi @Lieeenn,

Welkom op de Community! We zien je natuurlijk niet graag gaan. Waarom blijf je niet bij ons? Het gaat je om een nieuwe telefoon. Die kan je toch ook gewoon bij ons krijgen, sterker nog dat kan nu meteen!

Als je wilt overstappen kan dat natuurlijk ook, je kan een nieuwe provider uitkiezen en zij nemen dan jouw nummer over van ons. Maar wat de voorwaarden dan precies zit moet je even bij de nieuwe provider checken, zoals @WhTurner ook aangeeft. Je staat natuurlijk helemaal vrij om te gaan en staan waar je wilt, ook qua provider!

Als je meer vragen hebt, let me know. Ik sta voor je klaar! :innocent:

Reputatie 7
Badge +1

Vaak kan je maximaal 2 of 3 maanden voor de einddatum van je lopende contract bij een andere provider een bestelling plaatsen, maar je nieuwe contract zal dan pas ingaan als je Tele2 contract is afgelopen. Je kunt dus wel al eerder de overstap aanvragen, maar de overstap zelf zal rond de einddatum plaatsvinden.

Reageer