vraag

Verlengen maandelijks opzegbaar abonnement met nieuw toestel (deel 2)

• 25 augustus 2017
  • 8 reacties
  • 1041 x bekeken

Deel 1: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/verlengen-maandelijks-opzegbaar-abonnement-met-nieuw-toestel-66012/index1.html#post399724

Omdat het mij nog niet helemaal duidelijk is en ik bij mijn retailer (Ritel) anders wordt voorgelicht dan via de Tele2 klantenservice, weet ik niet meer wat er nu wel en niet klopt aan hetgeen dat ik heb afgesloten.

Het verhaal:
Ik heb bij de Ritel een maandelijks opzegbaar abonnement (betaal ik €1 extra per maand voor) afgesloten voor Tele2, in combinatie met een Hauwei P10 (zwart) welke ik in één keer heb afbetaald.
Nu werd er via de Tele2 klantenservice verteld dat wanneer ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb én het toestel in één keer afbetaal, ik in princiepe elke maand kan "verlengen" met een nieuw toestel.
Wanneer ik het toestel op afbetaling zou nemen en een ander toestel wil, moet ik het openstaande bedrag direct aflossen en kan ik dan een nieuw toestel nemen.

Dit heb ik ook nagevraagd bij de Ritel en dat bleek ook zo te zijn. Contract getekend waarin staat dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb en een euro extra per maand betaal. Lijkt allemaal te kloppen.

In MijnTele2 staat alleen dat mijn abonnement pas eind juli 2019 afloopt en ik kan dus in de tussentijd géén nieuw toestel kiezen. Niet dat ik dit nu direct al nodig heb, maar wellicht eerder dan in de komende 2 jaar.
Ritel ging dit voor mij uitzoeken en er zou inderdaad iets niet kloppen. Het papieren contract zou opgestuurd worden naar Tele2 en mijn abonnement zou omgezet worden naar 1 maandelijks, zoals afgesproken.

Nu zegt Ritel plots dat dit niet kan: Ik heb blijkbaar al een maandelijks opzegbaar abonnement (ik betaal inderdaad €1 per maand extra), maar ik kan NIET in die twee jaar een ander toestel kiezen. De toestellen die je bij een abonnement kiest, zijn altijd voor 2 jaar.
Okay: ik bellen naar Tele2, wordt me daar toch (weer) aangegeven dat dit niet klopt en ik theoretisch gezien maandelijks een nieuw toestel uit zou kunnen zoeken - nogmaals, dit is niet mijn bedoeling, maar "you'll never know".

Ritel zegt dus wat anders dan Tele2. Wie heeft er gelijk? Ritel geeft aan dat "de klantenservice van Tele2 het zelf ook niet altijd weet" en "soms zomaar wat zegt". De Ritel heeft contact opgenomen met de Tele2 Dealer Service (of hoe het ook heten mag) en zij geven ook aan wat Ritel zegt, volgens Ritel.

Dus: wie heeft er gelijk?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het klinkt niet goed.. dan zou je elke maand een gesubsidieerd toestel kunnen kopen..
Het klinkt niet goed.. dan zou je elke maand een gesubsidieerd toestel kunnen kopen..

En dat is wat mij dus is en wordt verteld. Of ik begrijp het helemaal verkeerd.
Badge
Hallo HetGezegde,

Een maandelijks opzegbaar abonnement heeft een looptijd van 1 maand. Een maand na de start van je abonnement is de einddatum. En daarmee kun je inderdaad iedere maand een gesubsidieerd toestel kopen bij een maandelijks opzegbaar abonnement.

Als er in Mijn Tele2 een einddatum staat in 2019 dan ben ik bang dat de looptijd verkeerd is ingevoerd bij de bestelling. Heeft Ritel hier toevallig ook al contact over gehad met de Dealer Service?

Groetjes Jurrien
Hallo HetGezegde,

Een maandelijks opzegbaar abonnement heeft een looptijd van 1 maand. Een maand na de start van je abonnement is de einddatum. En daarmee kun je inderdaad iedere maand een gesubsidieerd toestel kopen bij een maandelijks opzegbaar abonnement.

Als er in Mijn Tele2 een einddatum staat in 2019 dan ben ik bang dat de looptijd verkeerd is ingevoerd bij de bestelling. Heeft Ritel hier toevallig ook al contact over gehad met de Dealer Service?

Groetjes Jurrien

Nogmaals contact gehad met Ritel en zij ook (meermaals) met hun Dealer Service. Ze hadden t zelf nog niet nodig gehad. Dit is eruit gekomen:

Er is geen einddatum voor m'n contract. Kan er elke maand vanaf stappen.
Nieuwe telefoon elke maand was lastig. De een zei dat t wel zou moeten kunnen, de ander niet.
Ik heb dat ook niet elke maand nodig. Wel kunnen ze na t betalen van m'n eerste factuur (nu dus al) een nieuwe telefoon leveren. Dit "omzetten" duurt 2 weken. Er zit ook een limiet aan.

Hoe dan ook: prima. Ik kan dan dus wanneer ik t nodig vindt een ander toestel kiezen. Niet nu nodig, maar wellicht wel in de komende 2 jaar.
Ritel zou t dan voor me regelen. Prima. Opgelost.
Badge
Dat klinkt goed! Mooi dat het een en ander zo duidelijk is geworden 🙂
Hallo HetGezegde,

Groetjes Jurrien

Nogmaals contact gehad met Ritel en zij ook (meermaals) met hun Dealer Service. Ze hadden t zelf nog niet nodig gehad. Dit is eruit gekomen:

Er is geen einddatum voor m'n contract. Kan er elke maand vanaf stappen.
Nieuwe telefoon elke maand was lastig. De een zei dat t wel zou moeten kunnen, de ander niet.
Ik heb dat ook niet elke maand nodig. Wel kunnen ze na t betalen van m'n eerste factuur (nu dus al) een nieuwe telefoon leveren. Dit "omzetten" duurt 2 weken. Er zit ook een limiet aan.

Hoe dan ook: prima. Ik kan dan dus wanneer ik t nodig vindt een ander toestel kiezen. Niet nu nodig, maar wellicht wel in de komende 2 jaar.
Ritel zou t dan voor me regelen. Prima. Opgelost.

Nu ben ik benieuwd, wat deze limiet is en waar deze op gebaseerd is? Want net als HetGezegde heb ik het niet nodig, maar het zou een mooi alternatief zijn voor het afsluiten van een toestelverzekering.
Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +4
Nou, zelfs een beetje gesubsidieerd toestel is nog steeds veel duurder dan een toestelverzekering..
Reputatie 7
Badge +5
Maar dan heb je wel een toestel, met een toestelverzekering kun je namelijk niet bellen.
Ook altijd maar de vraag of ze uitkeren na diefstal/vermissing/schade/whatever.

@HetGezegde het wordt dus geen trilogie neem ik aan.