beantwoord

verlengen abo met nieuwe iPhone afgewezen

  • 15 July 2021
  • 6 reacties
  • 325 x bekeken

Goedenavond,

Sinds zomer 2017 ben ik klant bij Tele2. Eerst met één unlimited contract incl. nw. iPhone 7 op afbetaling voor één van mijn dochters en later dat jaar met een tweede unlimited contract incl iPhone X op afbetaling voor mijzelf. In het voorjaar van 2018 sloot ik een derde unlimited contract incl. nw iPhone X af, voor mijn andere dochter. So far so Good.

Tijdens de zomer van 2018 kwam ik onder beschermingsbewind (níet vanwege mijn 3 abo’s!) en sprak met mijn bewindvoerster af dat de contracten bij Tele2 onveranderd zouden doorlopen en dus ook maandelijks betaald zouden worden. Totaal plm 180€ per maand, tot op de dag van vandaag wordt alles netjes betaald en heb verder ook nooit geen problemen hiermee gehad bij Tele2.

Toen in sept. 2019 de nw. iPhone 11 uitkwam mocht ik met twee vd drie contracten verlengen en heb dat ook gedaan, 2x unlimited incl. 2 x iPhone 11 op afbetaling. Deze verlenging heb ikzelf kunnen uitvoeren, ondanks dat ik onder bewind stond, overigens wél met haar medeweten en goed bevinden!

In het voorjaar van 2020 was het moment gekomen om met mijn derde contract te verlengen, wát toen ook door mijn bewind zonder problemen is gedaan, unlimited abo incl iPhone 11 op afbetaling.

Nu komt ‘ie..:

Een kleine maand geleden kon ik met mijn eerste contract verlengen, zoals aangegeven in de Tele2 app, 3 mnd. vóór einde 2jarig contract, er stond toen nog een restbedrag van €90 open, nú is dit nog €65.

Mijn bewind nam het voortouw en zou de verlenging regelen, wederom een unlimited abo incl. nw iPhone 12, dit zou op hetzelfde maandbedrag uitkomen en was verder ook geen probleem. Ik zei haar toen nog; Let op, er staat nog een restbedrag open op de huidige iPhone 11, zou je die niet eerst ineens afbetalen...dit zou anders mss wel voor het weigeren vd verlenging kunnen gaan zorgen! Nee, dat zou geen probleem zijn volgens haar en ook iemand van schuldhulp bij Tele2, hiermee hebben bewindvoerders nl contact bij Tele2.

Resultaat: Géén verlenging op deze manier meer mogelijk, wél met een phone onder de €250, wat ik niet wil natuurlijk! Het feit dat er nog iets openstaat op de huidige iPhone 11 zou níet het probleem zijn aldus mijn bewind. Ze zouden bij BKR de regels hebben veranderd waardoor Tele2 de verlenging zou weigeren...Overigens kwam ik vloeiend door de inkomens en bestedingstest, dus daar lag het probleem dan ook niet. Er staat bij het BKR als sinds 2012 één bancaire melding, waaraan word gewerkt maar die heeft in 2017/18/19 & 2020 verder ook niet voor problemen gezorgd dus waarom zou die dat dan nú wel doen..!

Ik wéét dat het mogelijk moet zijn en denk persoonlijk tóch dat het met die restbetaling te maken heeft al zegt men van niet. 

Daarom roep ik nu jullie hulp in hier in de community, wie kan mij helpen aub…

Bij voorbaat dank!

JohannsesC.

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 20 July 2021, 10:57

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Hallo, is er mss iemand die mijn topic kan en wil behandelen aub...

Hoi @JohannesC 

Zoals ik het lees zal een moderator, medewerker van Tele2 het beste mee kunnen kijken na wat privégegevens te hebben ontvangen. Plaats die niet openbaar maar in je Profiel  bij (privé) ​​​​​​. 

Een moderator zal vanzelf je topic oppikken en reageren. 

Thanks, ik wacht rustig af!

Gr, johannesC.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Johannes, bedankt voor je duidelijke uitleg en goed dat je bij de Community aanklopt!

Had je bij de vorige verlenging(en) ook nog een deel van het toestelkrediet openstaan? Het zou goed kunnen dat het hieraan ligt. Hebben jij en je bewindvoerder de mogelijkheid om het toestelkrediet van 65,- in een keer af te betalen? Dit kan gemakkelijk via iDeal via MijnTele2. Je zou kunnen kijken of je na de betaling (en zodra de betaling verwerkt is) wel gewoon kunt verlengen met de iPhone die je wil.

Ik kijk daarnaast ook graag nog met je mee. Het 06-nummer dat in je profiel staat is niet waar het op dit moment over gaat, klopt dat? Zou je me een privebericht willen sturen met het 06-nummer waarmee je nu probeert te verlengen? Ik zie je berichtje graag verschijnen! :smile:

Goedemorgen Marciano,

Allereerst mijn excuus voor de lange wachttijd maar heb een hectisch weekje achter de rug. 
Jazeker kan het restbedrag ineens afbetaald worden, zó bedoelde ik het ook vanaf dag 1 naar mijn bewind toe. Het zijn overigens twee leuke meiden maar eigenwijs Marciano...!

Even apart van de ervaring met mijn 3 abo’s/verlenging/onder bewind lijkt het mij niet meer dan logisch dat je de ‘oude’ eerst compleet afbetaald alvorens je weer een nieuw krediet aanvraagt op dat nummer...plús ongeveer twee jaar terug vertelde mij een collega van jou dat er max 3 zulke abo’s als ik heb op één naam mogen, company policy!

Dus vanuit díe hoek bekeken, logica puur 2.0.

Ik stuur jou mijn nummer zometeen én een tweede nummer, dat van één van mijn dochters. Zij kan over 1,5 mnd ongeveer ook verlengen (nou ja, ik dan..) en daar komen we in een soortgelijke situatie. Wil jij het proces met haar nummer óók even tegen het licht houden aub!?

Nog een laatste vraag; Lijkt het jou net als ik verstandig om ná de ideal afbetaling van de iphone(s) even een paar dagen er overheen te laten gaan zodat alles goed verwerkt kan worden door het systeem!? Haastige spoed...dát werkt bij T2 niet zo goed😁én bij mij idem dito…

Thanks Marciano voorlopig en ik wacht jou volgende bericht met belangstelling af..!

Groet, jc.

Reputatie 7
Badge +12

Update: Johannes en ik hebben veel contact gehad via priveberichten! :smile: