Verkeerde telefoon in goede verpakking

• 17 mei 2019
  • 24 reacties
  • 4699 x bekeken

Vandaag is het pakket aangekomen met een verkeerde telefoon. De chauffeur van reviva was nog niet weg en heeft nog gebeld met zijn bedrijf. Helaas was alles al afgesloten en kon hij niets meer doen. Het advies was terugsturen. Gebeld met Tele2 omdat de virtuele assistent er niet uitkwam. Het advies is terugsturen en via google uitvinden hoe. Dan als het pakket ontvangen is, opnieuw het abonnement aanvragen. Kortom uithuilen en opnieuw beginnen.
Ik heb het teruggestuurd maar opnieuw beginnen spreekt mij helemaal niet aan. Alle gegevens en afspraken liggen vast. Het enige is de juiste telefoon erbij. Of zie ik dat verkeerd?
Groeten Haket

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De reviva koerier heeft zijn bevindingen toch wel ergens vastgelegd? Want de doosjes zijn gesealed, dus dit riekt naar fraude. Dat wil je niet op jouw naam hebben.
De reviva koerier heeft zijn bevindingen toch wel ergens vastgelegd? Want de doosjes zijn gesealed, dus dit riekt naar fraude. Dat wil je niet op jouw naam hebben.
Nee, keurig geseald afgeleverd. Bij openmaken bleek de verkeerde inhoud en kon hij er niets meer aan doen.
Reputatie 7
Badge +4
En wat had jij besteld en wat zat er in de doos?
En wat had jij besteld en wat zat er in de doos?

Samsung A50 en in de doos zat een IPhone voor iemand anders.
Reputatie 7
Badge +2
Ze worden beide in China geproduceerd. Toch vreemd.
Een iPhone in een Samsung doosje dat dichtgesealed was, die was ik nog niet tegen gekomen.
@theocoppes ik denk niet dat ze in dezelfde fabriek gemaakt worden, maar goed erg vreemd allemaal.
Ach ja misschien wil die iPhone stiekem gewoon een Samsung zijn, en dat moet natuurlijk gewoon kunnen tegenwoordig ?
Alle gekheid op een stokje, ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Stuurt men hem dadelijk terug naar Tele2, maken ze hem open en dan zit er ineens ern Huawei in ?
Verkeerd Cypher, In de verzenddoos met mijn adres erop zat een IPhone met een brief voor een ander.
Hij is al teruggestuurd dus nu maar even afwachten. Ik wil niet helemaal opnieuw beginnen met opstarten omdat ik afspraken heb gemaakt.
Reputatie 7
Badge +2
Slordig van tele2, daar hoort een stuk chocolade als verontschuldiging bij!
Verkeerd Cypher, In de verzenddoos met mijn adres erop zat een IPhone met een brief voor een ander.
Hij is al teruggestuurd dus nu maar even afwachten. Ik wil niet helemaal opnieuw beginnen met opstarten omdat ik afspraken heb gemaakt.

Aha lol ja hallo gesealde doosjes en zo he.
Ik dacht het telefoondoosje.
Reputatie 7
Badge +2
Daar dacht ik ook aan! Meestal past het niet in andere doos, dikker langer of breder.
Heeft die andere klant een Samsung gekregen!
Ja een echte Smartphone ?
Reputatie 7
Badge +4
Die fout heeft Reviva gemaakt. Zij doen alle fullfilment. Heel raar dat die koerier dit niet gelijk weer meenam. Nu wordt het chaos. Op de bestelbon staat A50 en je stuurt een Apppe terug. Je snapt al wat er gaat gebeuren door diegene diende zending controleerd...
Die fout heeft Reviva gemaakt. Zij doen alle fullfilment. Heel raar dat die koerier dit niet gelijk weer meenam. Nu wordt het chaos. Op de bestelbon staat A50 en je stuurt een Apppe terug. Je snapt al wat er gaat gebeuren door diegene diende zending controleerd...Die fout heeft Reviva gemaakt. Zij doen alle fullfilment. Heel raar dat die koerier dit niet gelijk weer meenam. Nu wordt het chaos. Op de bestelbon staat A50 en je stuurt een Apppe terug. Je snapt al wat er gaat gebeuren door diegene diende zending controleerd...
Kan meevallen, ik heb alle documenten met de bestellingen meegestuurd. Ook duidelijk vermeld wat verkeerd is. Het blijft wel slordig, dit is de tweede aflevering deze week die ik terug moet sturen. 1 x Belsimpel en nu 1 x Tele2. Zal wel de wet van Murphy zijn.
Inmiddels de weigering van experian binnen. Het bedrijf dat bepaalt (advies geeft) of je kredietwaardig bent of niet).
Dit vereist een korte uitleg van het voorgaande.
Belsimpel kostte € 3 per maand minder dan Tele2.
Daar de Samsung A50 met verlenging Tele2 abonnement besteld.
Het systeem haperde, ik kreeg het verkeerde binnen, terugsturen en daarmee was alles vervallen.
Gebeld, bewijs terugsturen gemaild en alles opnieuw opgestart nadat het teruggestuurde binnen was. (binnen het uur)
Daarna een brief van Belsimpel dat ik door Tele2 geweigerd was en alles niet doorging.
Tele2 gebeld en die wisten van niets dus het aanbod van Tele2 om het via hun te laten lopen geaccepteerd.
Het contract is rond en de telefoon zou de volgende dag geleverd worden wat ook is gebeurd.
Helaas het verkeerde.
Tele2 gebeld en de mededeling gekregen: Kijk op google en tik in "apparaat terugsturen, wachten tot hij binnen is en opnieuw beginnen". Geen kans op meer vragen omdat de verbinding werd verbroken en daarna niet meer bereikbaar was. Ik denk omdat het vrijdag was en iemand naar huis wilde.
Welnu ik ben niet van plan om opnieuw te beginnen. Ik heb een contract waar ik blij mee ben en dat wil ik zonder gezeur houden.
Ik wil wel mijn bestelde telefoon en geen ander.
Experian: Uiteraard vrijdag een bericht gestuurd, niet al te vriendelijk, immers ik ken mijn financiële situatie.
Zaterdag bericht terug, werkelijk boven verwachting zo snel en zo duidelijk, mijn complimenten!
Moest wel 3 keer lezen maar gevonden:
In de brief staat het o.a. volgende:
Voorts houden wij een lijst bij van eerdere aanvragen die u heeft gedaan. Door het bijhouden van een dergelijke lijst kunnen Experian klanten zien of een consument meerdere aanvragen binnen een korte periode heeft gedaan. Dit kan voor de betreffende klant (Belsimpel) een reden zijn om de aanvraag te weigeren. enz.
Mooi, inderdaad de wet van Murphy en mijn snelle reageren waardoor het lijkt alsof ik meerdere telefoons met contract via Belsimpel binnen een uur heb besteld.
Nu een diepe zucht en maandag maar kijken of ik mijn juiste toestel kan krijgen zonder het abonnement opnieuw aan te vragen.
Als dat moet zie ik de bui alweer hangen.
Haket
Reputatie 7
Badge +4
Ja, het zit je niet mee. Het vervelende is ook dat alle providers het Experian register lezen en vullen. Zo voorkomen ze dat mensen bij verschillende providers teveel aanvragen kunnen doen. Maar de mate van hoeveel aanvragen zijn toegestaan is wel verschillend per provider. Het zou dus kunnen dat je aanvraag bij een ander dus wel goed doorloopt omdat die meer risico wil nemen.
Ja, het zit je niet mee. Het vervelende is ook dat alle providers het Experian register lezen en vullen. Zo voorkomen ze dat mensen bij verschillende providers teveel aanvragen kunnen doen. Maar de mate van hoeveel aanvragen zijn toegestaan is wel verschillend per provider. Het zou dus kunnen dat je aanvraag bij een ander dus wel goed doorloopt omdat die meer risico wil nemen.
Voor alle zekerheid bovenstaande naar experian en Belsimpel gestuurd.
Voor dat iemand denkt dat ik nu 3 telefoons heb besteld. Ook maar experian gevraagd of ik daar ook opnieuw kan beginnen.
Klein vervolg:
Van Belsimpel een klein presentje ontvangen vanwege de terugkoppeling, hartelijk dank.
Met Tele2 gebeld over de verkeerde zending. Via google is niet goed, er had een terugzendformulier bij moeten zitten en dan was het naar Tilburg verstuurd ipv Waalwijk.
Binnen max 3 weken krijg je antwoord als alles goed is gegaan. Maar ja het is Waalwijk geworden dus duurt het wat langer.
1 troost, Mijn contract blijft met of zonder telefoon.
Kortom wordt vervolgt
Dag troost, vanmiddag een email.

Beste meneer Ketelaar,

Jammer dat je er toch liever van afziet, maar we hebben je bestelling geannuleerd. Je gaat weer terug naar de situatie zoals die was voordat je deze bestelling deed.

Meer weten
Kunnen we je nog ergens mee helpen? Kijk op tele2.nl/klantenservice of bel 020−754 4444.

We houden contact.
Tele2

Uiteraard gelijk gebeld maar niets meer terug te vinden.
Dag afspraken, dag telefoon.
Is er nog iemand bij Tele2 die dit weer recht kan breien of moet ik maar op zoek naar een ander?
Graag contact met iemand die me echt kan helpen.
Reputatie 7
Badge +2
Aanpassingen zijn niet te doen in die systemen. De order is teruggedraaid, dus je bent weer vrij om opnieuw een bestelling te plaatsen. Je zou ook naar een coolblue of mediamarkt vestiging kunnen gaan, waar je kunt verlengen en het toestel direct kunt meenemen. Dan weet je zeker dat je het juiste toestel krijgt.
Morgen maar even kijken. Bedankt!
Reputatie 6
Badge
Hoi Haket,

Ik heb het even voor je nagekeken,

Je kan inderdaad nu een nieuwe bestelling plaatsen.

Fijne dag,

Arjan
"Nieuwe" bestelling gedaan. Na zoeken zijn de afspraken die gemaakt waren boven water gekomen.
Na overleg is hetgeen is afgesproken letterlijk in de nieuwe bestelling geplaatst.
Ook is zojuist de bestelde telefoon binnen.
Wat mij betreft kan dit topic afgesloten worden. De eerste twee jaar heb ik hier geen zorgen meer over.
Allen bedankt voor het meedenken en Arjen voor het antwoord.
Groeten, Haket
Reputatie 7
Badge +2
Goed dat het opgelost is. Veel plezier ermee!
Dank je!