vraag

Verkeerde bundelprijzen en verkeerd product in mijn tele2

• 21 juli 2020
  • 10 reacties
  • 350 x bekeken

Hallo,

Ik ben sinds kort nieuwe klant bij Tele2 via Belsimpel (2 jaar contract, 7GB onbeperkt bellen) .

Zie figuur

Als ik nu mijn abonnement ga wijzigen zien jullie allemaal normaal gesproken iets wat zeer lijkt op de onderstaande figuur:

Los van het feit dat de data bundel prijzen niet kloppen (dit zijn namelijk de bundel prijzen voor een éénjarig contract, ik heb een 2-jarig) krijg ik nu, na één keer verhogen van 7 GB naar 20 GB, het volgende(zie onderstaande figuur):

Het is niet mogelijk om je databundel aan te passen?!!!

Terwijl dat toch echt de bedoeling is!

Wel nu. De helpdesk kan mij niet helpen.

Wie o wie helpt mij !!!!

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je geeft aan je bundel van 7 naar 20GB te hebben gewijzigd. Dat geldt wat er staat, namelijk dat je dan pas de volgende maand je bundel weer (terug) kan wijzigen. De prijzen die je ziet staan moeten de prijzen zijn zoals die werden aangeboden toen je je abonnement bestelde. Je kunt dus gedurende 2 jaar je bundel steeds wijzigen, maar voor hetzelfde tariefplan. Nieuwe (hogere of lagere) prijzen die daarna worden aangeboden kan je pas weer krijgen als je na die 2 jaar je contract weer verlengt.

Dank je wel voor je reactie Pipo.

Het tariefplan dat voor mijn nummer geldt is dat vanaf 25 maart 2020. De vermelde tarieven voor de databundels zijn die van een 1 jarig contract, maar ik heb een 2 jarig contract. Scheelt een euro!!

Daarnaast:

Het feit dat ik maar éénmaal per maand kan aanpassen klopt niet!

De tekst op de Tele2 website geeft aan dat je op elk moment je bundel kunt ophogen.

Dat zou direct in moeten gaan. Ik heb nu éénmaal enkele dagen terug opgehoogd dus (élk moment) zou dat nogmaals moeten kunnen.

Verlagen zou nu ook moeten kunnen. Alléén niet lager dan mijn oorspronkelijke bundel (voor mij de  7GB) dit gaat dan pas echter in bij de eerstvolgende maand. En natuurlijk kan je dan pas weer aanpassen zodra die wijziging verwerkt is. Maar ik kan nu helemaal niets!

Ik moet nu wachten tot 1 augustus en elke aanpassing die ik dan doe is gelijk de laatste die toegestaan is. Waar is nu de flexibiliteit gebleven van zoals Tele2 zelf zegt:

Ik ben nu gedwongen te moeten wachten tot na 1 augustus en als ik dan verlaag gaat het waarschijnlijk ook nog pas 1 september in?

Reputatie 7
Badge +4

Als je na 1 augustus weer verhoogd en voor eind augustus weer verlaagd dan gaat de lagere bundel inderdaad per 1 september weer in.

Er is veel flexibiliteit, maar meer dan 1 keer per maand je abonnement omhoog aanpassen gaat dus niet, je kunt wel altijd losse databundels bijkomen. Die zijn ook tot het einde van een maand geldig.

Reputatie 7
Badge +1

De prijzen lijken inderdaad die van 1-jarig te zijn (Unlimited is 26 euro), dat is inderdaad vreemd. Wat betreft wijzigen van je bundel kijk je vermoedelijk naar een verkeerde/oude pagina. Op deze pagina staat dat wijzigen één keer per maand mogelijk is https://www.tele2.nl/klanten-service/mobiel/abonnement/wijzigen

Ben ik nu de enige klant binnen Tele2 bij wie de melding “Het is niet mogelijk om je databundel te wijzigen. Je kunt dit product 1 keer per maand aanpassen” vragen oproept? Of ben ik de enige klant die die melding krijgt?

Eric dank je wel voor je reactie. Na 1 augustus verhogen en voor eind augustus weer verlagen, dat zou al veel flexibeler zijn. Ik kan dat dus al niet :-)

Pipo dank je wel voor de verwijzing naar een pagina waar het vermeld staat dat wijzigen één keer per maand mogelijk is.

De pagina waar je op doelt zit wel verstopt! Deze is niet via de tele2 website te vinden. Daar vind je geen subdomein klanten-service maar klantenservice. 

Ik vind op moment van schrijven (28-07-2020 18:07) nog steeds de volgende verwijzingen op de tele2 website:

In mijn Tele2 onder Veelgestelde vragen:

En ook onder Tele2 Mobiel Abonnement Veelgestelde vragen (https://www.tele2.nl/mobiel/abonnement/)  :

Beide verwijzingen geven aan dat opwaarderen voor een 2-jarig abonnement vaker per maand kan. Hoezo misleidende informatie? 

Ik heb hier inmiddels een klacht over ingediend.

Reputatie 7
Badge +4

Prima, dan wordt de klacht vast opgelost of mag je zonder opzegkosten je abonnement beëindigen. De IT straat aanpassen is een stuk duurder dan jou laten gaan denk ik.

Reputatie 7
Badge +1

Nieuwe klanten komen al binnen in het nieuwe systeem, de oude klanten (op dit moment nog de meeste) worden nog gemigreerd. Ik vermoed dat er daarom nog twee versies online staan die van elkaar verschillen. Jij als recent nieuwe klant kan één keer per maand wijzigen. 
Als je op de Tele2 pagina bovenin kiest voor menu - klantenservice - mobiel, wordt dan gevraagd om je telefoonnummer? Dan krijg je de voor jou toepasselijke pagina’s te zien. (Mogelijk even in een privé navigate venster of andere browser proberen)

Reputatie 4
Badge

Hey @FredOpnieuw586

Welkom op de Community en bij de Tele2 Familie! Bedankt voor het delen van jouw verhaal.
Dit staat inderdaad niet duidelijk op onze website. Ik ga dit meteen oppakken met de juiste afdeling. Het komt er nu op neer dat jij informatie hebt gelezen die niet op jouw abonnement van toepassing is. Maar het was dus niet duidelijk dat deze informatie niet van toepassing was op jouw abonnement. Dit moet zo snel mogelijk aangepast worden! En de prijzen in jouw Mijn Tele2 kloppen ook niet, dit gaan we dan ook aanpassen. 

Fijn dat je jouw gegevens volledig hebt ingevuld in jouw Community account, zo kan ik meteen uitzoeken wat er aan de hand is. Weet dat wij dit uiterst serieus nemen en dat ik dit tot op de bodem ga uitzoeken! Je geeft aan dat je jouw bundel wilt verhogen. Wil je komende maand een Unlimited bundel? Dan check ik gelijk of dat voor je kan regelen.
Ik hoor graag wat je wensen zijn. Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Dank je wel Cas.

Op 1 augustus zou ik graag willen starten met (mijn instap) bundel van 7GB.

Reputatie 4
Badge

Hi @FredOpnieuw586
Bedankt voor je snelle reactie! 
Ik ga ervoor zorgen dat jouw bundel per 1 augustus op 7GB staat. Dit komt helemaal goed.

Achter de schermen gaan wij  ook meteen aan de slag om de andere problemen te fixen!
Wij nemen deze berichten serieus en we hebben hier een team voor klaar staat om het op te lossen. Heel erg bedankt voor het melden. Ik geef een update in dit topic als ik meer informatie heb!

@eric en @pipodeclown bedankt voor jullie support! Ik sluit mij aan bij jullie uitleg.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of kunnen we je ergens bij helpen, geef een seintje,
De Community staat altijd voor je klaar! :thumbsup:

Reageer