beantwoord

Verificatie sms niet ontvangen

  • 10 January 2021
  • 5 reacties
  • 509 x bekeken

Sinds ik overgezet ben op het netwerk van T-Mobile kan ik geen verificatie sms meer ontvangen. Bij meerdere partijen heb ik geprobeerd om de verificatie te doen per sms maar dit komt niet binnen. Een persoonlijke sms ontvang ik wel van mijn contacten. 

 

De overstap is op 18 december al gebeurd maar blijkbaar is dit probleem nog niet opgelost. Herstart van het toestel heeft geen effect. Ik lees ook verhalen van anderen dat het ligt aan de servers die geüpdate moeten worden om de sms naar het juiste nummer te sturen. Of een nieuwe simkaart.

Ik hoor graag een oplossing hiervoor. 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 11 January 2021, 00:27

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7

De verzender dient het bericht de juiste (nieuwe) route in te sturen, daarvoor bestaan afspraken hoe men elkaar informeert (simpel uitgelegd). Als de verzendende partij het niet aanpast (of vergeet), dan ligt daar het probleem. Controle berichten worden vaak verstuurd via grote (goedkope) internationale partijen, waar de routering niet altijd goed gaat.

De verzender dient het bericht de juiste (nieuwe) route in te sturen, daarvoor bestaan afspraken hoe men elkaar informeert (simpel uitgelegd). Als de verzendende partij het niet aanpast (of vergeet), dan ligt daar het probleem. Controle berichten worden vaak verstuurd via grote (goedkope) internationale partijen, waar de routering niet altijd goed gaat.

Dus hier is helemaal geen oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +12

Ja, de verzender moet klagen bij zijn service provider dat hij jou niet kan bereiken per sms. Die service provider gebruikt op hun beurt weer een andere partij en in traces ziet uiteindelijk een partij dat ze de sms voor jou naar de verkeerde provider sturen. Dat komt omdat realtime porteringen checken geld kost. Ze laden dan liever 1 keer in de zoveel tijd een geüpdate tabel. Daarna lost het probleem zich ook op.

Ik vraag me af, werkt dit nu ook zo bij grote partijen  zoals de grote Nederlandse banken, de belastingdienst etc.?

Er zijn mensen die al 6 maanden geen verificatie SMSjes ontvangen van banken en belastingdienst. Laden die partijen dan echt maar eens in het half jaar een nieuwe tabel in, of is het wel degelijk mogelijk dat er bij de portering zelf fouten kunnen zijn gemaakt of iets niet goed kan gaan?

Want ik neem aan dat mensen met SMS problemen die een nieuwe simkaart opgestuurd krijgen dit krijgen om het porterings ritueel opnieuw plaats te laten vinden in de hoop dat het dan wel goed gaat, en niet omdat er iets aan de simkaart mankeert. Of kan dat ook nog? 

Interessante materie wel dit.

Reputatie 7

Nederlandse grote banken en overheden sluiten voor verzend diensten meestal goede SLA’s af en maken afspraken over de kwaliteit, maar ook daar kan er een percentage misgaan. Ik ben benieuwd of deze klant sms berichten van een Nederlandse bank wel ontvangt of dat het met name buitenlandse partijen zijn.