beantwoord

Verificatie sms komt niet aan

  • 8 January 2021
  • 2 reacties
  • 1511 x bekeken

Hallo, ik zie dat er al veel gerelateerde topics zijn over het feit dat verificatie smsjes niet worden ontvangen. Echter dateren de meeste vam 1 a 2 maanden geleden. Deze week ben ik zelf overgezet naar het nieuwe netwerk en ondervind het zelfde probleem. Is hier inmiddels als een passende oplossing voor? Zoals de meeste is de 2 staps verificatie voor het werk nodig en kan op afstand niet zomaar worden aangepast. Ik hoop op snel antwoord. 

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 11 January 2021, 15:23

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Overigens komen alle SMS-berichten van andere netwerken niet aan. Vannacht ben ik overgezet op het nieuwe netwerk van Tele2 volgens een medewerker, dus daar heeft het vrijwel zeker mee te maken.

 

Dit probleem lijkt al een paar maanden bekend, zie: 

 

De medewerker zei dat ik een nieuwe simkaart nodig heb. Het duurt “drie werkdagen” voordat ik die binnenkrijg en ik ben net als jij afhankelijk van sms voor mijn werk. Per koerierdienst opsturen (waar ik best zelf voor wil betalen) kon natuurlijk allemaal niet. Maarja, er zitten misschien heel veel mensen met hetzelfde probleem. Het was fijn geweest als dit probleem gewoon afgevangen zou zijn, zeker omdat het kennelijk al een paar maanden bekend was.

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Michelle,
Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met een aantal tips die ervoor zorgen dat je alle sms’jes hopelijk weer kan ontvangen.

Je bent over naar het nieuwe netwerk, laten we snel kijken naar een oplossing. Verschillende diensten, zoals DigiD, banken en creditcard maatschappijen, Google en Apple sturen een sms naar het mobiele nummer van de klant als extra verificatie. Dat is heel handig, maar soms komt deze sms niet aan. Ik kan geen oplossing garanderen, omdat er derde partijen bij betrokken zijn maar hier zijn twee tips die je zelf kan uitvoeren om het mogelijk op te lossen. Vaak helpt dit!

Tip 1: Telefoonnummer check
Bij sommige diensten is het niet verplicht om een telefoonnummer in te voeren. (DigiD bijvoorbeeld maakte dit pas later verplicht). Of er staat nog een oud telefoonnummer geregistreerd. Het is dus belangrijk om te controleren of het juiste telefoonnummer wel bekend is bij de dienst.
 

Tip 2: Ander telefoonnummer
Staat het telefoonnummer goed bij de dienst? Probeer dan om (tijdelijk) een ander telefoonnummer te koppelen. Komen de verificatie-sms'jes dan wel aan? Dan kan je daarna weer jouw oorspronkelijke telefoonnummer koppelen.

Als dit niet helpt dan ga ik het verder voor jou uitzoeken!