beantwoord

Verhuizen naar buitenland voor 2 jaar

  • 10 August 2021
  • 1 reactie
  • 1933 x bekeken

Beste heer, mevrouw,

Voor mijn opleiding ga ik ongeveer 2 jaar in Noorwegen wonen. Mijn bundels kan ik hier wel gebruiken zoals in Nederland, maar ik vraag mij af of dit ook voor 2 jaar kan? Ik zal tussendoor niet naar Nederland komen, maar ik blijf wel ingeschreven in Nederland. Het is ook geen permanente verhuizing, maar een tijdelijke voor een opleiding. Als het mogelijk is zou ik graag mijn huidige abonnement behouden inclusief mijn nummer, maar als ik ter plekke bij moet gaan betalen omdat ik langdurig in het buitenland ben wordt dat wel een dure grap. 
 

Wat zijn de beste opties voor mijn situatie?

 

Alvast dank

icon

Beste antwoord door eric 10 August 2021, 13:32

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Mkleijn permanente roaming is inderdaad niet toegestaan zonder bijbetaling. Als je zo lang in een ander land verblijft is het beter een lokale simkaart te kopen.

Als je de Tele2 simkaart niet gebruikt zul je alleen de maandelijkse kosten kwijt zijn, maar natuurlijk geen meerprijs.

Hoe lang loopt het abonnment nog? Je zou het namelijk aan het einde van de looptijd kunnen opzeggen door een T-Mobile prepaid kaart te bestellen en mee te nemen en dan nummerbehoud aan te vragen voor je Tele2 nummer. Dat aanvragen kan 4 maanden voordat het abonnement afloopt en dan stopt het Tele2 abonnement op het moment dat het nummer aan het einde van het contract is overgezet op die prepaid kaart.

Die prepaid kaart, waar je b.v. 10 euro opzet, moet je alleen elk half jaar even gebruiken (bel/sms) zodat deze in de lucht blijft. Als je terugkomt naar Nederland kun je ergens weer een abonnement aanschaffen.