beantwoord

Vergoeding van Tele2 een lachertje

• 24 april 2016
  • 3 reacties
  • 218 x bekeken

Door fout op fout bij Tele2 was het gevolg dat de nieuwe Samsung S7 van mijn partner ruim 10 dagen ongebruikt op de kast bleef liggen. Als klap op de vuurpijl werd ook weer door een fout van Tele2 de oude simkaart gedeactiveerd waardoor er gewoon weg een aantal dagen helemaal geen gebruik gemaakt kon worden van de mobiele diensten ven Tele2..
Kreeg een formulier om een vergoeding aan te vragen voor de tijd die ik er in heb moeten steken om alles weer werkzaam te krijgen.
Mooie mail van Tele2 gekregen. Hierin bevestigen ze dat er niet juist gehandeld is en honoreren mijn aanvraag.

Maar ipv één maand abonnement (€35,-) te vergoeden krijgt mijn partner slechts € 5,- !!!! € 5 omvat niet eens een 3e van de maandelijkse kosten.
Kom op Tele2 zo ga je niet met je particulieren klanten om. Als ik een zakelijke klant geweest was kwam er veel meer op tafel dan de door mij gevraagde € 35,-

In ieder geval zullen er de komende tijd 3 abonnementen uit gaan bij ons. 2x mobiele aansluiting en 1x woonhuis aansluiting.
Hebben jullie je zin !!!

Groet

Jolanda Snel
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 26 april 2016, 20:16

Beste Jolanda,

Het is natuurlijk jammer dat jouw partners' telefoon niet meteen gebruikt kon worden. Zoals je zelf aangeeft, is de kans groot dat de vergoeding hoger zou uitvallen bij een zakelijke klant. Dit komt doordat in de contracten een percentage aan bereikbaarheid opgenomen kan zijn en daar wordt specifiek extra voor betaald. In het geval van consumentenproducten is het woord vergoeding misschien niet helemaal op zijn plaats. Wij hebben in jouw geval een rekensommetje gemaakt aan de hand van het aantal dagen dat er geen bereikbaarheid was en dat bedrag keren wij vervolgens uit.

Ik zal het nog even toelichten met een voorbeeld:
Als je vandaag een contract afsluit, betaal je 36 euro (+eenmalig 26 euro) voor een Samsung S7 in combinatie met 1GB en 100 Bel/SMS (2-jarig abonnement). Voor het toestel betaal je 26 euro per maand en daar komt 10 euro per maand bovenop voor de data en bel/smsbundel.

Ik begrijp heel goed als het wat lullig aanvoelt, maar met het toestel is niets mis en hoewel het vervelend is dat het abonnement niet meteen in gebruik kon worden genomen, lijkt het erop (zonder dat ik nu de exacte gegevens heb) dat wij in jouw geval voor de dagen van onbereikbaarheid hebben vergoed. De rest van het bedrag is afbetaling van het toestel. Echter, als jij bijvoorbeeld het toestel geheel of voor een groot gedeelte in één keer hebt betaald, dan kijk ik graag nog verder met je mee. Uiteraard is het niet mijn bedoeling jullie weg te jagen, maar ik heb wel geprobeerd het zo transparant mogelijk uit te leggen.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste Jolanda,

Het is natuurlijk jammer dat jouw partners' telefoon niet meteen gebruikt kon worden. Zoals je zelf aangeeft, is de kans groot dat de vergoeding hoger zou uitvallen bij een zakelijke klant. Dit komt doordat in de contracten een percentage aan bereikbaarheid opgenomen kan zijn en daar wordt specifiek extra voor betaald. In het geval van consumentenproducten is het woord vergoeding misschien niet helemaal op zijn plaats. Wij hebben in jouw geval een rekensommetje gemaakt aan de hand van het aantal dagen dat er geen bereikbaarheid was en dat bedrag keren wij vervolgens uit.

Ik zal het nog even toelichten met een voorbeeld:
Als je vandaag een contract afsluit, betaal je 36 euro (+eenmalig 26 euro) voor een Samsung S7 in combinatie met 1GB en 100 Bel/SMS (2-jarig abonnement). Voor het toestel betaal je 26 euro per maand en daar komt 10 euro per maand bovenop voor de data en bel/smsbundel.

Ik begrijp heel goed als het wat lullig aanvoelt, maar met het toestel is niets mis en hoewel het vervelend is dat het abonnement niet meteen in gebruik kon worden genomen, lijkt het erop (zonder dat ik nu de exacte gegevens heb) dat wij in jouw geval voor de dagen van onbereikbaarheid hebben vergoed. De rest van het bedrag is afbetaling van het toestel. Echter, als jij bijvoorbeeld het toestel geheel of voor een groot gedeelte in één keer hebt betaald, dan kijk ik graag nog verder met je mee. Uiteraard is het niet mijn bedoeling jullie weg te jagen, maar ik heb wel geprobeerd het zo transparant mogelijk uit te leggen.

Groetjes,
Rick
Rick ik was er nog niet aan toe gekomen om op het forum te posten. Inmiddels is mijn klacht en ontevredenheid naar wens afgehandeld door Tele2
Reputatie 4
Badge +3
Rick ik was er nog niet aan toe gekomen om op het forum te posten. Inmiddels is mijn klacht en ontevredenheid naar wens afgehandeld door Tele2

Fijn dat jouw klacht inmiddels naar wens is afgehandeld en bedankt dat je dit hier nog even meldt!