verbruik is ontzettend hoog hoe kan dit?

• 27 juli 2017
  • 10 reacties
  • 261 x bekeken

Hallo,

Ik ben een anderhalve maand terug overgestapt van telfort naar tele2.
Bij telfort had ik een 1000 mb bundel waar ik elke keer net iets boven zat, en bij tele2 heb ik een 10.000 mb bundel.....
Nu zat ik te kijken bij mijn verbruik en zag ik tot mijn grote verbazing (kreeg ook een sms) dat nu 1 week voor begin van de nieuwe bundel zit ik al over de 80% heen..

Ik heb nog maar 1400 mb en dan is de bundel op.
Dit is niet te geloven, ik heb verder niets anders gedaan met mijn telefoon als wat ik voorheen deed.. ook geen instellingen veranderd of apps gedownload.

Hoe kan het zijn dat ik ineens zoveel verbruik?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

nog even aanvulling... in 10 minuten 200 mb verbruikt terwijl ik alleen de app heb geopend van tele 2....

toen gegevens uitgezet en alsnog 10 mb verbruikt....
Kijk eens in je Smartphone welke App's die data verbruiken,want het is natuurlijk wel handig om dat eerst eens te controleren.

Dan is het handig om te weten welk merk en type Smartphone jij gebruikt, mocht jijzelf niet weten hoe dat te doen.
gebruik een note 3, en facebook met 0;98 gig heeft het meeste gebruikt afgelopen maand... alle mb's van de apps bij elkaar komen op een 1300 mb uit...

had k al gekeken... makes no sence
Reputatie 7
Badge +4
Als je telefoon dat nu aangeeft en tele2 geeft dat ook aan in de (not realtime) app, waarom geloof je dat dan van allebei niet?
wellicht begrijp je me verkeerd...

Afgelopen maand heeft mijn telefoon 1300 mb verbruikt volgens mijn telefoon zelf.

Als ik kijk in de tele2 app dan heeft hij 8600 mb verbruikt... terwijl dat anderhalve maand terug voor 3 jaar lang allemaal rond de 1200 mb (telfort) was.... nu ben ik dus overgestapt.. met zelfde toestel geen veranderingen in de aps of gebruik en nu heb ik ineens 8500 mb verbruikt... een veelvoud van wat ik de afgelopen 3 jaar heb verbruikt...

als ik dan mobiele gegevens uitzet op de telefoon en kijk naar het verbruik blijkt hij alsnog te verbruiken.

het kan gewoon niet dat ik zoveel mb verbruik binnen 3 weken tijd.
Reputatie 7
Badge +4
Dat je toestel data uitzet en verbruik door lijkt te gaat is omdat de app niet realtime is. Zet het maar eens langer uit.
Mocht het toch nog doorgaan, check dan eens of je wifi assist hebt aanstaan.
dat zou dan het verbruik nog kunnen aangeven als gegevens verbruik uitzet.. (verklaring)

Maar dat verklaart niet het vele mb verbruik wat idioot hoog is..
Mocht het synchroniseren van je Google account aanstaan, zet deze eens uit.
Kijken wat dat doet, als je dat gebruikt dan hé.
Badge
Dag Duiveltje,

Wij registeren alleen maar je gebruik maar kunnen in verband met jouw privacy niet inzien waar de Mb's voor worden gebruikt.
Wat voor een telefoon heb je en over welke periode geeft je telefoon aan dat je verbruik is bijgehouden?

Kan je daarnaast zoals Eric al aangaf je wifi ondersteuning uitzetten/ controleren of deze uitstaat.

Groetjes, Maris
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!

Groet, Maris