beantwoord

Verbinding valt weg tijdens bellen

  • 1 July 2021
  • 6 reacties
  • 3745 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties

Ik heb al jaren 2 mobiele abonnementen bij tele2 en heb nooit problemen gehad met verbinding. Sinds kort valt op beide telefoons (iphone 11 pro en 11 pro max) de verbinding weg tijdens het bellen, internet doet het niet en netwerk valt gewoon volledig weg. Heb nieuwe simkaarten in beide telefoons gezet maar niks. Meerdere malen opnieuw volledig uit aan gezet. 
 

wat is er aan de hand tele2 andere provider simkaarten doen het goed in beide telefoons.

icon

Beste antwoord door pipodeclown 7 July 2021, 00:43

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Seff, tof om te horen dat je al jaren bij ons zit en dat je nooit problemen hebt gehad!

Zou je me iets meer informatie kunnen geven? Ervaar je problemen op één bepaalde locatie of heb je op meerdere plekken geen netwerk? In het laatste geval kun je je netwerkinstellingen resetten. Op deze pagina vind je hoe dit moet: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/. Ik wil je wel meegeven dat je wachtwoorden van je wifi netwerken verloren gaan. Je zult dus opnieuw verbinding moeten maken met je wifi netwerk.

Daarnaast hebben we ook nog een topic geschreven waarin alles uitgebreid uitgelegd staat: https://forum.tele2.nl/smartphones-en-instellingen-184/info-ik-heb-een-slechte-4g-verbinding-wat-nu-80359

Ik hoop dat je er zo uitkomt! Laat je weten of het is gelukt? Zo niet, dan kijk ik graag voor je verder. De Community staat voor je klaar! 

Ik heb op meerdere plekken geen netwerk. Als ik bel valt de verbinding weg en wordt het gesprek soms abrupt beëindigd. Ook 4g internet doet het dan ook niet 3g werkt ook niet. Voordat ik het eerste bericht poste heb ik alles wat jij nu voorstelt al gedaan. Ik probeer klantenservice te bellen maar verbinding valt dan ook weg en wordt het gesprek beëindigd. Topic met alle problemen heb ik al verzocht heb alles gedaan wat je maar kan doen. Zelfs een nieuwe sim kaart. Andere netwerk sim kaarten doen wel normaal zoals kpn dus licht niet aan men telefoon. Netwerk resetten heb ik al 100x gedaan maar ook dat helpt niet. 

Reputatie 7

Jouw telefoonnummers worden niet anders behandeld dan die van andere klanten. Indien het niet aan de telefoon of simkaart ligt, dan is de dekking ter plaatste meestal de reden. Je geeft aan dat het meerdere plekken niet werkt, maar heb je het dan over plekken binnen dezelfde woonplaats of echt steden verderop? Het kan zijn dat onderhoud of een storing bij jou in de buurt de reden is. Het is belangrijk te weten of je met zekerheid in een ander gebied met goede dekking test om te kunnen vergelijken.

Heb je al getest om zowel internet als bellen via de instellingen vast te zetten op 3G als test?

Ja heb zowel getest op 3g en precies hetzelfde verhaal. Nee ik ben niet landelijk gaan rond rijden om het te testen. Maar zowel in schiedam als Rotterdam hetzelfde probleem. Ik weet dat Tele2 mij niet persoonlijk benadeeld of anders behandeld. Feit blijft wel dat ik niet bereikbaar ben en geen goede verbinding heb. Als dit aan de dekking ligt dan moet ik dat weten zodat ik kan overstappen naar een provider die wel goede dekking heeft. En bij onderhoud moet ik dat ook weten. Al ga ik er jiet vanuit dat ze nu al 2,5 week met onderhoud bezig zijn in schiedam en omgeving. Het wordt ook met de dag erger. Graag een antwoord wat het probleem is zodat ik ook verder kan. Ben al meer dan 12 jaar klant bij tele2 dit is de eerste keer dat er wat is altijd tevreden geweest. Misschien ligt het wel aan het feit dat tele2 nu onder tmobile valt. 

Reputatie 7
Badge +12

Als je op meerdere plekken buiten geen dekking hebt, dan moet je als eerste gaan twijfelen aan je telefoon. Nu geef je aan met 2 Apple 11; toestellen te hebben getest, maar dekking is iets wat voor alle klanten op die plek het is.  Het kan niet dat als zowel in heel Schiedam als Rotterdam de dekking niet op orde is zonder dat Tele2 veel meer klachten krijgt.

Probeer het dus nog eens met een Android toestel.

Reputatie 7

Al op de dekkingskaart gekeken? https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/dekking
Lijkt er op dat het al bekend is dat er iets in die buurt aan de hand is en dat reparatie is ingepland.