beantwoord

Verbinding mobiel internet slecht

Beste mensen, ik ben een beetje klaar met tele2 en dan met name de stabiliteit van de mobiele 4g internet verbinding. Ik krijg het het vermoeden dat muziek luisteren, tv kijken of Youtube filmpjes kijken zwaar ontmoedigd wordt. Als ik YouTube start om een filmpje te kijken wordt standaard na 10 sec. de verbinding verbroken en moet ik minimaal 20 seconden wachten voordat ik weer verbinding heb. Vervolgens duurt het eerst weer een aantal minuten voordat ik een fatsoenlijke snelheid heb met 4g omdat de verbinding eerst blijft hangen op hsdpa of 3g. Hetzelfde geldt voor tv kijken (mobiel) of muziek luisteren via Spotify.
Ik begin écht het vermoeden te krijgen dat tele2 dit bewust doet op één of andere manier. Natuurlijk zal dat hier nooit toegegeven worden maar ik zou heel graag willen weten waar dit aan zou kunnen liggen!
Ik heb het alles onbeperkt abonnement van 26 euro icm een Huawei nexus 6p en kom nooit over het daglimiet van 5gig heen dus daar ligt het sowieso niet aan. Zit de hele dag door het hele land heen (chauffeur) en het probleem doet zich overal voor (ook als ik stil sta) dus ook in de randstad waar het bereik optimaal zou moeten zijn.

Mvg HJ de Vries

icon Beste antwoord door Rena Chan 12 juni 2018, 23:02

Je hebt Eric verkeerd begrepen.

Wanneer je op 4G belt (aka VoLTE) heb je dan data verbinding nodig, maar gesprekken gebruiken maar zo weinig data, dat ook met slecht bereik (waar een YouTube video laden niet lukt) gesprek nog mogelijk is.

Jou toestel belt niet via 4G, er is dus geen data verbinding nodig, je belt via 3G/2G.

Verder, in een bewegende object (auto, trein) is een stabiele data verbinding wat moeilijker, je toestel zou moeten roamen tussen masten zonder te veel onderbreking, maar dekkings- of capaciteitsproblemen kunnen in de weg zitten.

Tele2 kan een dekkingsonderzoek starten, maar op een specifieke locatie, bijbehorende als thuis of op kantoor je verbinding niet goed genoeg is.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Heb je ook al een ander toestel gebruikt, zo nee dan dat eens uitproberen.
Zo kun je dan eventueel je toestel uitsluiten.
Cypher schreef:

Heb je ook al een ander toestel gebruikt, zo nee dan dat eens uitproberen.
Zo kun je dan eventueel je toestel uitsluiten.

Heb helaas geen ander toestel om dat uit te proberen anders had ik dat al wel gedaan.
Reputatie 7
Badge +5
Zo wordt het moeilijk om je vermoeden te bevestigen, maar voor nu is het maar een vermoeden.
Dat blijft zo totdat je hem in een ander toestel kunt uit testen, want het zou ook zomaar aan je toestel of simkaart/verbinding met Tele2 kunnen liggen.

Je bent trouwens de eerste die dit probleem post, als Tele2 zou knijpen of iets dergelijks dan zouden er meerdere komen klagen vermoed ik.
Als het aan de simkaart zou liggen dan zou ik naar mijn mening ook problemen met bellen moeten hebben maar dat is nou juist het rare, met bellen heb ik nooit problemen en geloof me, ik bel veel. Ook valt de internet verbinding nooit spontaan weg of zo alleen als ik de genoemde apps gebruik.
Reputatie 7
Badge +4
Voor spraak valt jouw toestel terug naar 3G. Na het gesprek gaat hij terug naar 4G. Een toestel met 4G bellen (volte) zou op 4G blijven. Maar voor spraak is maar een klein beetje data nodig.
Effin, probeer dus zeker een ander toestel want als het altijd en overal niet werkt kan het niet het netwerk zijn, dan zou iedereen er last van hebben.
Reputatie 7
Badge +5
Ik geef ook drie opties, maar kun je niet iemand zijn Smartphone even gebruiken en daar je simkaart instoppen.
Dan kun je eventueel je Smartphone uitsluiten, want je moet ergens beginnen.
eric schreef:

Voor spraak valt jouw toestel terug naar 3G. Na het gesprek gaat hij terug naar 4G. Een toestel met 4G bellen (volte) zou op 4G blijven. Maar voor spraak is maar een klein beetje data nodig.

Okay dat zou kunnen maar het komt ook wel eens voor dat als ik al een hele tijd zit te bellen de internet verbinding wegvalt. Hoe kan ik dan nog steeds bellen als ik daarvoor data nodig heb? 🤔
Reputatie 7
Badge +5
HJ de Vries schreef:

eric schreef:

Okay dat zou kunnen maar het komt ook wel eens voor dat als ik al een hele tijd zit te bellen de internet verbinding wegvalt. Hoe kan ik dan nog steeds bellen als ik daarvoor data nodig heb? 🤔

Dat kan allerlei oorzaken hebben, misschien ben je dan niet stationair.
Begin maar met je toestel uit te sluiten (of niet)
Cypher schreef:

HJ de Vries schreef:

eric schreef:

Dat kan allerlei oorzaken hebben

Zoals?
Reputatie 7
Badge +5
Quote dan de hele zin (niet stationair bv) maar goed je hebt info genoeg gekregen.
Succes ermee.
Okay jij vind dit info genoeg dat is prima maar dat neemt niet weg dat het raar is dat ik gewoon kan bellen zonder internet verbinding terwijl volgens Eric ik ook een data verbinding nodig heb om te kunnen bellen... Dit was namelijk de vraag waar je op reageerde.

Oh en wat bedoel je precies met stationair?
Reputatie 7
Badge +2
Je hebt Eric verkeerd begrepen.

Wanneer je op 4G belt (aka VoLTE) heb je dan data verbinding nodig, maar gesprekken gebruiken maar zo weinig data, dat ook met slecht bereik (waar een YouTube video laden niet lukt) gesprek nog mogelijk is.

Jou toestel belt niet via 4G, er is dus geen data verbinding nodig, je belt via 3G/2G.

Verder, in een bewegende object (auto, trein) is een stabiele data verbinding wat moeilijker, je toestel zou moeten roamen tussen masten zonder te veel onderbreking, maar dekkings- of capaciteitsproblemen kunnen in de weg zitten.

Tele2 kan een dekkingsonderzoek starten, maar op een specifieke locatie, bijbehorende als thuis of op kantoor je verbinding niet goed genoeg is.
Reputatie 7
Badge +5
Stationair ( als je jezelf op een vaste plek bevind, stilstaat ) we kunnen theoretisch wel van alles gaan bespreken.

Maar nogmaals je moet ergens beginnen, maar ik val in herhaling.
Okay bedankt weer wat geleerd...

Cypher schreef:

we kunnen theoretisch wel van alles gaan bespreken

En dat mag niet hier? Nou ja laat ook maar ga eerst wel ff op zoek naar een leentoestel 😄
Reputatie 4
Badge
hoi HJ de Vries

Welkom op het forum van Tele2.

Jammer dat je problemen ervaart met je verbinding, het valt me op dat je veel aannames maakt, waarvan je niet weet of dat daadwerkelijk zo is.

We wachten even af wat er gebeurd als je je simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd.
Van daar uit gaan we dan verder kijken,

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 2
Arjan is van tele2 maar de rest zijn medeklanten die je proberen te helpen. Zij kunnen ook niets voor jou veranderen maar doen hun best.
theocoppes schreef:

Arjan is van tele2 maar de rest zijn medeklanten die je proberen te helpen. Zij kunnen ook niets voor jou veranderen maar doen hun best.

Ja en dat is prima daar zeg ik toch verder ook niks van? 😉