beantwoord

Verbinding met netwerk buitenland valt periodiek voor lange periode uit

• 13 juni 2019
  • 6 reacties
  • 215 x bekeken

Ik ben in de VS en toen ik hier aankwam kon ik verbinden met een netwerk en had ik internet via een bundel van Tele2. Na een tijdje viel de connectie met het netwerk weg ("alleen noodoproepen") wat 2 dagen duurde, in welke tijd ik alle suggesties van Tele2 probeerde die ik kon vinden (telefoon opnieuw opstarten, toegangspunt selecteren, handmatig netwerk selecteren, etc). Geen van deze suggesties werkte, maar na een tijdje had ik in een keer wel weer ontvangst voor een paar uur, waarna het weer wegviel.

Het is geen kwestie van niet in bereik zijn van een netwerk, want handmatige selectie laat een hele lijst zien en ik kan wel noodoproepen maken.
Wat moet ik doen? Telefoon is Oneplus 3
icon

Beste antwoord door Rena Chan 13 juni 2019, 21:00

Het is geen kwestie van niet in bereik zijn van een netwerk, want handmatige selectie laat een hele lijst zien

Ja het is niet zo simpel.

Beginnen we bij dat tele2 alleen 3G roaming biedt in het buitenland. Je ziet heel veel 4G netwerken

In het VS, de provider met minste slechte 3G dekking is Verizon, Verizon 2G en 3G netwerken zijn helaas niet GSM maar CMDA en CDMA2000, dat ondersteunt je toestel niet.

Dan hou je AT&T, US Cellular en T-mobile over, die laatste twee hebben een dusdanig slechte 3G netwerk dat hun klanten ook kunnen roamen op de 3G 3G netwerk van AT&T, die ook niet om te juichen is trouwens.

Wat je kunt proberen is je toestel op 2G/3G only zetten, zodat die de 4G netwerken negeert, en dan kijken als je met handmatig zoeken naar providers, toch verbinding kan maken.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Klinkt dan toch dat je in het sim menu het buitenland moet kiezen. Zodra je weer terugbent in Nederland bent weer op automatisch zetten.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392
Het staat in het sim menu op Tele2 Buitenland. Ik heb internet gehad periodiek over de laatste paar dagen, alleen de meeste tijd niet. Net was ie weer even verbonden met een netwerk van AT&T.
Reputatie 7
Badge +2

Het is geen kwestie van niet in bereik zijn van een netwerk, want handmatige selectie laat een hele lijst zien

Ja het is niet zo simpel.

Beginnen we bij dat tele2 alleen 3G roaming biedt in het buitenland. Je ziet heel veel 4G netwerken

In het VS, de provider met minste slechte 3G dekking is Verizon, Verizon 2G en 3G netwerken zijn helaas niet GSM maar CMDA en CDMA2000, dat ondersteunt je toestel niet.

Dan hou je AT&T, US Cellular en T-mobile over, die laatste twee hebben een dusdanig slechte 3G netwerk dat hun klanten ook kunnen roamen op de 3G 3G netwerk van AT&T, die ook niet om te juichen is trouwens.

Wat je kunt proberen is je toestel op 2G/3G only zetten, zodat die de 4G netwerken negeert, en dan kijken als je met handmatig zoeken naar providers, toch verbinding kan maken.
Bedankt voor de reactie. Ik heb 4G roaming uitgezet en de telefoon lijkt nu idd vaker verbonden te zijn (hoewel nog steeds niet de hele tijd). Dit lijkt overeen te stemmen met je verhaal.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb 4G roaming uitgezet en de telefoon lijkt nu idd vaker te kunnen verbinden (hoewel nog steeds niet altijd).
Reputatie 7
Badge +2
Top, als het nog altijd instabiel is, kun je alsnog kijken naar de link van Eric, stap 2 en kijken als je sim selectie op handmatig buitenband kan zetten.

Vergeet niet zowel deze als he 4G instellingen terug te draaien bij aankomst in Nederland.