beantwoord

Veel overlast van veel verschillende telefoonnummers vanuit het buitenland en binnenland.

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Goedemorgen,

Ik heb vanaf 25 juli dit jaar plotseling heel veel last van veel verschillende telefoonnummers van buitenland en binnenland. Tot nu toe is er geen goede oplossing vanuit Tele2 aan mij geboden. Er is een formulier naar mij gestuurd waaraan zoveel voorwaarden en eisen aan mij worden gesteld zodat mijn klacht niet eens in behandeling wordt genomen. Dit is nog eens een probleem creëren op al een ergere probleem en overlast. Ik heb weer gebeld en er werd weer een andere link gestuurd, waar een discussie al afgesloten is. Het is voor mij onmogelijk geworden om mijn probleem serieus ergens bij Tele2 te kunnen melden.

Ik hoop dat u echt met een goede oplossing komt en dit serieus neemt.

Met vriendelijke groeten,
Shazia Nawaz

icon Beste antwoord door Rena Chan 11 oktober 2017, 08:49

Probleem is, providers moeten de regels volgen, ze mogen en kunnen niet zo maar doen wat ze willen.

Voor telefonisch overlast zijn er regels, er komen eerst twee waarschuwingen, daarna wordt met de provider van de andere partij gekeken als ze de gesprekken kunnen blokkeren.

Dus voor internationale nummers dat is al erg lastig.

Ook dit regel is gefocust voor overlast vanuit een iemand, niet voor telefoon spam.

Random is dat niet, dat soort call centers bellen je nr een keer en als niet opgenomen wordt, gaan ze verder.

Je hebt (misschien onbewust) jou nummer doorgegeven, kan zijn bij registreren voor een service, mee doen aan “win acties”, downloaden van een gratis app / speel en toestemming gegeven zodat de app jou telefoon informatie kan verzamelen en verzenden.... mogelijkheden genoeg.

Bij meest mobieltjes kun je gewoon nrs blokkeren, dus ik zou dat gewoon doen, en wachten tot ze jou niet meer bellen.

Of een andere nr inderdaad.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
Wat verwacht je nu van Tele2? Als je jouw nummer te kwistig hebt bekend gemaakt zijn er lolbroeken die je gaan bellen. Dat is niet tegen te houden. Je kunt wel een nieuw/ander nummer krijgen. Dat moet je dan wat voorzichtiger bekend maken.
Ik heb mijn nummer niet kwistig bekend gemaakt. Dat is een eerder een voor oordeel van jouw, maak ik uit jou reactie. Het zijn ook geen lolbroeken die ik aan de lijn krijg. Het gaat hier om fraude en oplichterij telefoontjes. En van Tele2 verwacht ik dat ze hier serieus een antwoord op gaan geven wat ze voor mij kunnen betekenen. Een andere nummer nemen is voor mij aller laatste optie.
Reputatie 2
Badge
Probleem is, providers moeten de regels volgen, ze mogen en kunnen niet zo maar doen wat ze willen.

Voor telefonisch overlast zijn er regels, er komen eerst twee waarschuwingen, daarna wordt met de provider van de andere partij gekeken als ze de gesprekken kunnen blokkeren.

Dus voor internationale nummers dat is al erg lastig.

Ook dit regel is gefocust voor overlast vanuit een iemand, niet voor telefoon spam.

Random is dat niet, dat soort call centers bellen je nr een keer en als niet opgenomen wordt, gaan ze verder.

Je hebt (misschien onbewust) jou nummer doorgegeven, kan zijn bij registreren voor een service, mee doen aan “win acties”, downloaden van een gratis app / speel en toestemming gegeven zodat de app jou telefoon informatie kan verzamelen en verzenden.... mogelijkheden genoeg.

Bij meest mobieltjes kun je gewoon nrs blokkeren, dus ik zou dat gewoon doen, en wachten tot ze jou niet meer bellen.

Of een andere nr inderdaad.
Reputatie 4
Badge +4
Hier vind je het formulier en de mogelijkheden voor telefonische overlast.
https://www.tele2.nl/klantenservice/telefonische-overlast/
Reputatie 2
Badge
eric schreef:

Hier vind je het formulier en de mogelijkheden voor telefonische overlast.
https://www.tele2.nl/klantenservice/telefonische-overlast/

Tele2 heeft dus wel degelijk mogelijkheden om hulp te bieden bij overlast. Waarom dan zo'n vreemd brutaal antwoord in je 1e reactie?
Botter kan niet.
Rena Chan, dank je wel voor je antwoord. Je begrijpt mij beter waar ik het over heb.

Eric, sorry dit formulier heb ik al gezien. Helaas is dit niet de juiste formulier voor het melden voor mijn probleem. Heeft Tele2 al eerder laten weten.

Estherunlimited, je hebt echter mijn eerste bericht niet goed gelezen. Ik meld daar duidelijk het probleem en tot nu toe de verkeerde hulp aangeboden door Tele2. Ook jou aangeboden formulier kan ik niet gebruiken want het is niet voor mij bestemd. Misschien voel je wat irritatie in mijn bericht, dat komt omdat ik al meerdere keren Tele2 voor hulp heb gevraagd en dat ze mij steeds iets verkeerds aanbieden. Het gaat hier om eerst goed luisteren of lezen en dan pas proberen te helpen.
Reputatie 2
Badge
Misschien was de communicatie van Tele2 richting jou niet goed geweest, vooral met belen en zo, kunnen dingen door elkaar lopen.

Maar ik ben bang dat een provider niet meer kan aanbieden anders dan een nieuwe nr 😕 je zeg het zelf er zijn verschillende nummers, als je dan voor elke nummer twee keer een zn formulier moet verzenden met 3 voorbeelden binnen X tijd, nou dan ben je wel eventjes mee bezig.

Vanuit je telefooon blokkeren is ook een mogelijkheid, dat soort acties stoppen ook plotseling.

Als je een nieuwe nummer heb, is dan wel handig om na te denken dat vooral op internet bij registraties en zo, het is beter om een tweede (prepaid) kaartje te hebben, bij registreren van een Gmail of Facebook kun je prima je hoofdnr gebruiken, maar steeds meer sites en acties vragen naar een telefoon nummer, en ze kunnen dat informatie gewoon verkopen, net als e-mail adressen waardoor je spam krijg.
Reputatie 2
Badge
Shazia schreef:

Rena Chan, dank je wel voor je antwoord. Je begrijpt mij beter waar ik het over heb.

Eric, sorry dit formulier heb ik al gezien. Helaas is dit niet de juiste formulier voor het melden voor mijn probleem. Heeft Tele2 al eerder laten weten.

Estherunlimited, je hebt echter mijn eerste bericht niet goed gelezen. Ik meld daar duidelijk het probleem en tot nu toe de verkeerde hulp aangeboden door Tele2. Ook jou aangeboden formulier kan ik niet gebruiken want het is niet voor mij bestemd. Misschien voel je wat irritatie in mijn bericht, dat komt omdat ik al meerdere keren Tele2 voor hulp heb gevraagd en dat ze mij steeds iets verkeerds aanbieden. Het gaat hier om eerst goed luisteren of lezen en dan pas proberen te helpen.

Shazia, ik voel geen irritatie in jouw bericht, maar juist in het botte antwoord wat je van Eric kreeg.. Hij bied je in tweede instantie een formulier aan, niet ik...
Oh sorry Esther, ik dacht eerder dat je die opmerking naar mij maakte. Terwijl ik ook het antwoord van Eric niet normaal vind. Ik ben al die forum communicatie niet gewend vandaar die vergissing.

Ik heb afgelopen dag weer contact gehad met Tele2.
Rena Chan dank je wel voor jou uitleg en voorbeelden, ik ga zeker wat doen met jou tips. Hopelijk dat het een keer ophoud met al die overlast.
Reputatie 1
Badge
Hoi Shazia,

Als je overlast ervaart doordat je veel wordt gebeld door (buitenlandse) nummers dan is dat erg vervelend! Helaas kunnen wij in geval van buitenlandse nummers niets voor je betekenen, aangezien wij geen mogelijkheid hebben tot het sturen van waarschuwingen naar deze providers. In geval van anonieme oproepen adviseren we altijd om anonieme nummers in je toestel te blokkeren. Mocht dit aanhouden dan kun je hier het overlastformulier voor indienen.

Het is echter vaker het geval dat er afwisselend andere nummers worden gebruikt, die maar een korte periode 'actief' zijn. Hierdoor is het voor ons ook vaak lastig om hier iets tegen te doen. Wat wij je adviseren is, wanneer je nummers niet vertrouwt, niet op te nemen. Wanneer je wel opneemt en je merkt dat het geen 'echt' gesprek is, dan kun je het beste ophangen.

Mark
Inderdaad ook goede tips Mark, dank je wel.
Reputatie 1
Badge
Hoi Shazia,

Graag gedaan, ik hoop dat de tips hebben geholpen. Ik sluit nu je topic. Mocht je hier nog vragen over hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark