beantwoord

Van Telfort naar Tele2

  • 28 juli 2017
  • 34 reacties
  • 2043 x bekeken

Vanwege omstandigheden kan ik het kontrakt bij Telfort eerder beeindigen. Ik wil graag nummerbehoud verkrijgen om over te stappen naar tele2.
Hiervoor is een procedure bedacht tussen de providers waar Telfort aangeeft dat Tele2 zich niet aan de procedure houdt
Bij aanvraag nummerbehoud in bijzondere omstandigheden moet er een notitie gedaan worden in de aanvraag.
Volgens Telfort is dit de procedure
" Dit kunt u doen als u wilt overstappen naar een andere provider
Als u wilt overstappen naar een andere provider en u wilt uw nummer behouden, dan kunt u een abonnement aanvragen bij een andere provider. De andere provider dient bij ons een aanvraag tot nummerbehoud in. Het is van belang dat ze daarbij een notitie meegeven: ;Klant mag per direct weg ivm problemen (let op! Vergeet de puntkomma niet)."

Tele2 zegt dat ze deze notitie bij de aanvraag hebben gedaan. Nu is de aanvraag afgewezen en volgens Telfort komt dit doordat er GEEN notitie is gedaan bij de aanvraag.
Ik heb Tele2 vanochtend gebeld, maar degene die ik aan de telefoon had zegt dat de oorspronkelijk einde datum van het abbonement bij Telfort moet worden aangepast naar een maandabonnement.Telfort kan dit niet doen.
De procedure's zijn bekend bij elke provider. Het valt mij op dat de bij Tele2 niet elke medewerker op de hoogte is van deze procedure
Wie kan helpen of heeft advies
icon

Beste antwoord door Hinke van Tele2 29 juli 2017, 10:46

Hi jwnotorius,

Nou, wij lopen nu helaas ook tegen een muur aan bij Telfort. Wij hebben de aanvraag ingevoerd, precies zoals jij hebt aangegeven en wederom wordt de aanvraag afgewezen omdat jij nog binnen contract zou zitten. Ik zou je toch weer willen aanraden contact op te nemen met Telfort, want wij hebben precies gedaan wat jij hebt aangegeven dat zij willen dat wij doen.

Groetjes,

Hinke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Reputatie 4
Badge
Hi jwnotorious,

Wat goed om te horen dat alles werkt nu!
Als ik nog wat voor je kan betekenen hoor ik het graag!

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2flapperdeflap. Na aktivatie van de sim werkt het nu wel
Case closed. Happy Customer
@Hinke van Tele2
Ik heb versie 3.5 op mijn android en mijn zoon ook
Op mijn android doet hij het wel en of die van mijn zoon niet
Hoe kan ik 4.03 uit de playstore vinden
Reputatie 4
Badge
De versie van de app zou 4.0.3 of hoger moeten zijn. Dit kun je terug vinden onder Instellingen -> Apps -> Mijntele2 aanklikken. Dan krijg je gelijk de versie van de app te zien.
En had je de app wel of niet opnieuw geïnstalleerd?
zeker wel, meerdere keren vanuit de playstore
Reputatie 4
Badge
En had je de app wel of niet opnieuw geïnstalleerd?
Softwareversie S7 is 3.18.14-11104523
Helaas kan ik die niet van de app vinden daar je dit pas kan zien na succesvol inloggen.
Reputatie 4
Badge
Heb je de app al opnieuw gedownload? Zo ja, kun je mij dan aangeven welke software op je telefoon staat en welke versie de Mijntele2 app heeft?
@Hinke van Tele2
Ben wat verder aan het testen, op Android werkt het niet, maar op IOS wel.
Zit hier verschil in?
Ik log in, krijg rondje te zien als hij probeert in te loggen en als dat niet lukt krijg ik weer inlogscherm zonder mijn wachtwoord
Kan er niet een screenshot van maken want er is fout melding
Reputatie 4
Badge
Kun je een screenshot maken van de melding die je krijgt?

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2
Kan niet inloggen. Geeft geen foutmelding. Zowel IOS en Android App!!
Via een browser werkt het wel
Reputatie 4
Badge
Wat werkt er precies niet aan de app? Krijg je een foutmelding? Via de website zou het moeten werken, heb je al een andere browser getest?

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2
Dank je wel. Mail is inderdaad binnen
Ik probeer nu in mijntele2 app te komen, maar dat werkt niet. Online kan ik wel inloggen.
Verder is het enorm traag, als ik type zie ik de letters langzaam vertraagd komen.
Inloggen op de website bij mijntele2 is echt stropering traag.
Reputatie 4
Badge
Hi jwnotorious,

De order is bij deze goedgekeurd 😉 Je hebt een mail ontvangen ter bevestiging van je bestelling. Indien je later alsnog je Telfort nummer wil overzetten op dit abonnement, kan je hierover contact met ons opnemen.

Groetjes,

Hinke
Reputatie 7
Badge +4
Komt goed!
Laat maar zitten hoor @Hinke van Tele2
Ik laat het nummerbehoud wel zitten
Beetje klaar met dit gedoe
Heb al een aanvraag zonder nummerbehoud
Die loopt nog vast ivm controle bij jullie terwijl ik al een abbo heb:)
Reputatie 4
Badge
Hi jwnotorious,

Dat is gek dat Telfort dat aan geeft, want de notitie staat toch echt duidelijk in het systeem van PortingXS. Hebben ze wel gekeken naar de aanvraag van 29-07? Wil je dat ik de aanvraag opnieuw doe met behoud van je nummer? En begrjip ik nu goed dat ze een ; willen bji je simkaartnummer in plaats van de tekst ';Klant mag per direct weg ivm problemen'?

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2
Telfort heeft onderzoek gedaan en wederom aangegeven dat de notitie niet is meegenomen.
zie hieronder hun reaktie
Hoi! Zoals beloofd de terugkoppeling. Er is gebeld met PortingXS. Zij regelen de porteringen (nummerbehoud) voor Tele2. Ze bevestigen dat er geen notitie is geplaatst bij het nummerbehoud verzoek, zij mogen zelf het verzoek niet opnieuw indienen. Daarom dien je zelf opnieuw contact op te nemen met de klantenservice van TELE2 om nummerbehoud opnieuw aan te vragen. Belangrijk hierbij is om aan te geven dat er bij het verzoek een ‘;’ notitie moet worden geplaatst na het simkaartnummer. (oftewel waar TELE2 het simkaartnummer van Telfort opgeeft moet na het simkaartnummer een ‘;’ notitie worden geplaatst). Er is geprobeerd om je te bellen, helaas kregen we je niet aan de lijn. Ik hoop dat het zo duidelijk is 🙂 Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag!

Graag advies hoe nu verder!!
@ericNee, dit is een 2de abonnement.
Je wilt toch niet van me af @eric
Reputatie 7
Badge +4
In andere topics kreeg ik de indruk dat je al een unlimited abonnement van Tele2 had. Wil je daar niet je Telfort nummer heen verhuizen?
@ericde lopende aanvraag is al geannuleerd door telfort i.v.m. blokkade op portering
ik hou deze optie in backup. Ik wil graag met nummerbehoud een abbo aanvragen.
ik heb Telfort in een mail naar deze topic verwezen. Het gaat nu naar de klachtenafdeling. Weet niet waarom, iets gaat fout in het proces en wordt er maar een klacht van gemaakt.
We wachten nog even af voordat dit topic dicht kan
Reputatie 7
Badge +4
Dat klopt. Annuleer dan je lopende aanvraag en start een nieuwe aanvraag zonder nummerbehoud op. Twee maanden voor afloop van het abonnement bij Telfort kan nummerbehoud worden aangevraagd en dan op de datum dat Telfort het wel goedkeurt wordt je nieuwe Tele2 nummer weer vervangen door je eigen oude vertrouwde nummer.
@Hinke van Tele2
Heb uitvoering met die gasten van Telfort getwitterd en gebeld. Ze blijven erbij dat de notitie niet is terug te vinden in de aanvraag voor nummerbehoud
Ik heb begrepen van Telfort dat dit bij Tele2 ook achteraf kan. Zo ja, dan vraag ik per direct een abbo aan bij jullie en starten we traject voor nummerbehoud meteen op
Reputatie 4
Badge
Hi jwnotorious,

Gek dat ze dat aangeven, ik ben benieuwd wat ze maandag aangeven. Als het goed is werken zij met hetzelfde programma als Tele2, wat betreft nummerbehoud aanvragen.

Laat even weten wat ze hebben aangegeven, ik ben benieuwd hoe wij het anders nog zouden kunnen aanvragen ;)

Groetjes,

Hinke