beantwoord

Van Telfort naar Tele2

Vanwege omstandigheden kan ik het kontrakt bij Telfort eerder beeindigen. Ik wil graag nummerbehoud verkrijgen om over te stappen naar tele2.
Hiervoor is een procedure bedacht tussen de providers waar Telfort aangeeft dat Tele2 zich niet aan de procedure houdt
Bij aanvraag nummerbehoud in bijzondere omstandigheden moet er een notitie gedaan worden in de aanvraag.
Volgens Telfort is dit de procedure
" Dit kunt u doen als u wilt overstappen naar een andere provider
Als u wilt overstappen naar een andere provider en u wilt uw nummer behouden, dan kunt u een abonnement aanvragen bij een andere provider. De andere provider dient bij ons een aanvraag tot nummerbehoud in. Het is van belang dat ze daarbij een notitie meegeven: ;Klant mag per direct weg ivm problemen (let op! Vergeet de puntkomma niet)."

Tele2 zegt dat ze deze notitie bij de aanvraag hebben gedaan. Nu is de aanvraag afgewezen en volgens Telfort komt dit doordat er GEEN notitie is gedaan bij de aanvraag.
Ik heb Tele2 vanochtend gebeld, maar degene die ik aan de telefoon had zegt dat de oorspronkelijk einde datum van het abbonement bij Telfort moet worden aangepast naar een maandabonnement.Telfort kan dit niet doen.
De procedure's zijn bekend bij elke provider. Het valt mij op dat de bij Tele2 niet elke medewerker op de hoogte is van deze procedure
Wie kan helpen of heeft advies

icon Beste antwoord door Hinke van Tele2 29 juli 2017, 10:46

Hi jwnotorius,

Nou, wij lopen nu helaas ook tegen een muur aan bij Telfort. Wij hebben de aanvraag ingevoerd, precies zoals jij hebt aangegeven en wederom wordt de aanvraag afgewezen omdat jij nog binnen contract zou zitten. Ik zou je toch weer willen aanraden contact op te nemen met Telfort, want wij hebben precies gedaan wat jij hebt aangegeven dat zij willen dat wij doen.

Groetjes,

Hinke

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 Reacties

Heb via Twitter reaktie van Tele2
Ze zijn wel telefonisch of ook via Webcare te bereiken vermoed ik? 🙂 Dan zou ik het via die weg proberen en vragen om medewerking. Wij kunnen hierin verder eerst ook niets doen, er moet actie komen vanuit hen helaas, niet vanuit ons. Dit is de enige manier waarop uiteindelijk het nummerbehoud ook vanuit onze kant goedgekeurd kan worden. Tele2 is nu aan zet om de notitie naar ons toe goed door te zetten, dan kunnen wij daar verder mee.

Ik kan dus nu helemaal niets. De bal ligt bij Telfort zegt Tele2 en Telfort zegt dat Tele2 aan zet is
Tja wat nu 🙂
Reputatie 4
Badge +4
Van die procedure hebben we hier op het forum nog nooit gehoord. Wel dat je na afkoop of goedkeuring van de oude provider niet aan je oude looptijd wordt gehouden, maar ";Klant mag per direct weg ivm problemen" klinkt wel heel kinderlijk eenvoudig. Bestaat er dan ook een ";Klant mag per direct weg ivm afkoop" of ;"Klant mag per direct weg ivm toezegging van directie"etc. etc. ? Dit soort processen zijn geautomatiseerd, stel je voor dat voor de duizenden porteringen elke week iemand dat zit in te kloppen... Telfort moet gewoon jouw abonnement als "finished" beschouwen en zodra er een porteerverzoek is deze goedkeuren.
@ericdeze procedure komt bij mij ook erg knullig over
Rare is wel bij de aanvraag bij Tele2 dit wel bekend was, want ze hebben dit handmatig opgevoerd.
Het is afgewezen omdat Telfort kan zien dat het niet goed is opgevoerd.Telfort kan niet einde datum aanpassen.
Ik heb Telfort gevraagd waar ik deze procedure kan vinden en als ik deze ontvangen heb zal ik deze aan Tele2 geven.
Het lijkt erop dat niet elke helpdeskmedewerker hiervan op de hoogte is.
Vandaag 1 gesproken die niet eens wilde navragen hoe het nu precies zit, die had een flexibiliteit van een stalen buis.
Ik hoop dat iemand van Tele2 in dit forum dit kan oppakken/bekijken. Nu zitten 2 providers naar elkaar te wijzen en ik kom geen steek verder. Jammer dat bedrijven die communicatie verkopen niet onderling even bellen hoe en wat.
@eric
Als ik google vind ik onderstaande link
https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/nummerbehoud-kan-eerder-dan-ik-in-aanvraag-kan-aangeven-14768
Er blijkt toch iets meer nodig te zijn bij een aanvraag tot nummerbehoud in dit soort situaties.
Reputatie 1
Badge
Hi jwnotorious,

Wat leuk dat je klant wilt worden bij Tele2! Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je nu tussen 2 providers in zit en niet verder komt. Ik heb even met je mee gekeken in de order en gezien dat de betreffende medewerker jou aanvraag heeft ingediend met de notitie: ; (klant mag worden overgenomen ivm problemen). Ik heb dit nu gewijzigd naar: ;Klant mag per direct weg ivm problemen. Zodra wij een goedkeuring krijgen, ontvang je een sms vanuit ons. Ik zal het sowieso even voor je in de gaten houden, mocht het weer niet goed gaan. Maar gezien wat Telfort zegt, zouden we er vanuit moeten gaan dat het nu goed gaat komen!

Groetjes,

Hinke
Reputatie 1
Badge
Hi jwnotorius,

Nou, wij lopen nu helaas ook tegen een muur aan bij Telfort. Wij hebben de aanvraag ingevoerd, precies zoals jij hebt aangegeven en wederom wordt de aanvraag afgewezen omdat jij nog binnen contract zou zitten. Ik zou je toch weer willen aanraden contact op te nemen met Telfort, want wij hebben precies gedaan wat jij hebt aangegeven dat zij willen dat wij doen.

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2
Heb jij telfort navraag gedaan wat er nu fout gaat. ik wacht op hun reaktie.
Alvast heel veel dank voor het opnieuw inschieten met de juiste parameters
Reputatie 1
Badge
Hi jwnotorious,

Zoals aangegeven geeft Telfort nog steeds aan dat je nog binnen contract zit, ondanks de vermelding ;Klant mag per direct weg ivm problemen. Zodra jij iets van Telfort hoort, hoor ik het graag van je zodat ik de aanvraag weer opnieuw kan invoeren.

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2

Telfort zegt onderstaand, echt i'm lost

Ik begrijp heel goed dat je het inmiddels wel zat bent. In het systeem staat inderdaad dat nummerbehoud om dezelfde reden is afgewezen. Ook zie ik geen notitie staan van Tele2. Het is belangrijk dat de notitie op de volgende manier geschreven is: ;Klant mag per direct weg ivm problemen (vergeet de puntkomma niet). Je zou dit nog een keer kunnen proberen, maar omdat het al zo lang duurt wil ik graag even voor je bellen naar onze afdeling 'Nummerbehoud'. Helaas is deze afdeling in het weekend gesloten en kan ik dus pas maandag bellen. Dit ga dan wel meteen voor je doen. Wat je nu kunt doen, is het nog een keer proberen of even wachten tot maandag. Je hoort spoedig mogelijk weer van me!
Reputatie 1
Badge
Hi jwnotorious,

Gek dat ze dat aangeven, ik ben benieuwd wat ze maandag aangeven. Als het goed is werken zij met hetzelfde programma als Tele2, wat betreft nummerbehoud aanvragen.

Laat even weten wat ze hebben aangegeven, ik ben benieuwd hoe wij het anders nog zouden kunnen aanvragen 😉

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2
Heb uitvoering met die gasten van Telfort getwitterd en gebeld. Ze blijven erbij dat de notitie niet is terug te vinden in de aanvraag voor nummerbehoud
Ik heb begrepen van Telfort dat dit bij Tele2 ook achteraf kan. Zo ja, dan vraag ik per direct een abbo aan bij jullie en starten we traject voor nummerbehoud meteen op
Reputatie 4
Badge +4
Dat klopt. Annuleer dan je lopende aanvraag en start een nieuwe aanvraag zonder nummerbehoud op. Twee maanden voor afloop van het abonnement bij Telfort kan nummerbehoud worden aangevraagd en dan op de datum dat Telfort het wel goedkeurt wordt je nieuwe Tele2 nummer weer vervangen door je eigen oude vertrouwde nummer.
@ericde lopende aanvraag is al geannuleerd door telfort i.v.m. blokkade op portering
ik hou deze optie in backup. Ik wil graag met nummerbehoud een abbo aanvragen.
ik heb Telfort in een mail naar deze topic verwezen. Het gaat nu naar de klachtenafdeling. Weet niet waarom, iets gaat fout in het proces en wordt er maar een klacht van gemaakt.
We wachten nog even af voordat dit topic dicht kan
Reputatie 4
Badge +4
In andere topics kreeg ik de indruk dat je al een unlimited abonnement van Tele2 had. Wil je daar niet je Telfort nummer heen verhuizen?
@ericNee, dit is een 2de abonnement.
Je wilt toch niet van me af @eric
@Hinke van Tele2
Telfort heeft onderzoek gedaan en wederom aangegeven dat de notitie niet is meegenomen.
zie hieronder hun reaktie
Hoi! Zoals beloofd de terugkoppeling. Er is gebeld met PortingXS. Zij regelen de porteringen (nummerbehoud) voor Tele2. Ze bevestigen dat er geen notitie is geplaatst bij het nummerbehoud verzoek, zij mogen zelf het verzoek niet opnieuw indienen. Daarom dien je zelf opnieuw contact op te nemen met de klantenservice van TELE2 om nummerbehoud opnieuw aan te vragen. Belangrijk hierbij is om aan te geven dat er bij het verzoek een ‘;’ notitie moet worden geplaatst na het simkaartnummer. (oftewel waar TELE2 het simkaartnummer van Telfort opgeeft moet na het simkaartnummer een ‘;’ notitie worden geplaatst). Er is geprobeerd om je te bellen, helaas kregen we je niet aan de lijn. Ik hoop dat het zo duidelijk is 🙂 Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag!

Graag advies hoe nu verder!!
Reputatie 1
Badge
Hi jwnotorious,

Dat is gek dat Telfort dat aan geeft, want de notitie staat toch echt duidelijk in het systeem van PortingXS. Hebben ze wel gekeken naar de aanvraag van 29-07? Wil je dat ik de aanvraag opnieuw doe met behoud van je nummer? En begrjip ik nu goed dat ze een ; willen bji je simkaartnummer in plaats van de tekst ';Klant mag per direct weg ivm problemen'?

Groetjes,

Hinke
Laat maar zitten hoor @Hinke van Tele2
Ik laat het nummerbehoud wel zitten
Beetje klaar met dit gedoe
Heb al een aanvraag zonder nummerbehoud
Die loopt nog vast ivm controle bij jullie terwijl ik al een abbo heb:)
Reputatie 4
Badge +4
Komt goed!
Reputatie 1
Badge
Hi jwnotorious,

De order is bij deze goedgekeurd 😉 Je hebt een mail ontvangen ter bevestiging van je bestelling. Indien je later alsnog je Telfort nummer wil overzetten op dit abonnement, kan je hierover contact met ons opnemen.

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2
Dank je wel. Mail is inderdaad binnen
Ik probeer nu in mijntele2 app te komen, maar dat werkt niet. Online kan ik wel inloggen.
Verder is het enorm traag, als ik type zie ik de letters langzaam vertraagd komen.
Inloggen op de website bij mijntele2 is echt stropering traag.
Reputatie 1
Badge
Wat werkt er precies niet aan de app? Krijg je een foutmelding? Via de website zou het moeten werken, heb je al een andere browser getest?

Groetjes,

Hinke
@Hinke van Tele2
Kan niet inloggen. Geeft geen foutmelding. Zowel IOS en Android App!!
Via een browser werkt het wel
Reputatie 1
Badge
Kun je een screenshot maken van de melding die je krijgt?

Groetjes,

Hinke
Ik log in, krijg rondje te zien als hij probeert in te loggen en als dat niet lukt krijg ik weer inlogscherm zonder mijn wachtwoord
Kan er niet een screenshot van maken want er is fout melding