beantwoord

Van sim only naar abonnement met toestel

• 18 juni 2015
  • 16 reacties
  • 377 x bekeken

Beste Tele2 & forumgebruikers,

Ik heb nu enkele maanden een sim only abonnement van Tele2 dat MAANDELIJKS opzegbaar is. Nu is het zo dat ik mijn sim only abonnement om wil zetten naar een abonnement met toestel. Dit ook geprobeerd te hebben bij belsimpel.nl kreeg ik als antwoord dat ik niet kon verlengen voor een bepaalde periode, ik nog uitgelegd dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb bij Tele2 dus dat zou geen probleem moeten zijn, maar daar konden ze niks mee.

Eenmaal de klantenservice gesproken te hebben van Tele2 konden mij die vertellen dat ik minimaal 6 maanden aangesloten moest zijn om te kunnen verlengen. Hoe kan dit? Het abonnement is toch maandelijks opzegbaar? Tele2 kan mij niet verplichten om minimaal 6 maanden aangesloten zijn of ben ik nou gek?

In mijn ogen slaat dit natuurlijk nergens op, ik neem niet voor niets een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Ten tweede wil ik mij voor 2 jaar aan jullie binden, dus dat is alleen maar in jullie voordeel, hier verdient Tele2 ook weer extra centjes aan. Als ik overstap naar een andere provider is er geen probleem, ik heb een maand opzegtermijn en voila ik ben overgestapt en Tele2 is mij kwijt. Ik neem aan dat Tele2 zo niet haar klanten wilt verliezen en ik hoop dat dit opgelost kan worden.

Ik ben benieuwd wat Tele2 en natuurlijk ook de forum gebruikers ervan vinden.

Groetjes Motjebal82
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 18 juni 2015, 14:46

Hallo Motjebal82,
Dankjewel voor je berichtje.

Ik moet je helaas teleurstellen en zeggen dat je inderdaad 6 maanden aangesloten moet zijn om te kunnen verlengen. Dit heeft te maken met wat regelementen.
Bij je Sim only abonnement kun je inderdaad maandelijks opzeggen, maar als je wil verlengen naar een abonnement moet je minimaal 6 maanden verbonden zijn. Dit kan ik helaas niet voor je veranderen.
Ik hoop dat ik je zo voldoende geinformeerd heb.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hallo Motjebal82,

Ik moet je helaas teleurstellen en zeggen dat je inderdaad 6 maanden aangesloten moet zijn om te kunnen verlengen. Dit heeft te maken met wat regelementen.
Bij je Sim only abonnement kun je inderdaad maandelijks opzeggen, maar als je wil verlengen naar een abonnement moet je minimaal 6 maanden verbonden zijn. Dit kan ik helaas niet voor je veranderen.
Groetjes Kiko
sss
Hallo Motjebal82,

Groetjes Kiko

Hallo Kiko,

Bedankt voor de reactie. Excuses voor de late reactie (Druk druk druk).

Ik begrijp dat er reglementen zijn maar dat is prima bij een vast contract en niet bij een los sim only abonnement, zeker niet als ik een sim only abonnement afgesloten heb die maandelijjks opzegbaar is (bij een jaar contract begrijp ik het standpunt).

Daarnaast moet ik zeggen dat ik nadat ik mijn beklag bij de klantenservice heb gedaan, het gewoon gelukt is om mijn sim only om te zetten naar een 2 jarig contract met toestel. Wat ik ook echt logisch vond.

Ik denk dat Tele 2 er ook echt beter aan doet om geen regels te verzinnen die nergens over gaan, en beter voor de klantenbinding kunnen gaan. Als een klant over wilt stappen in het voordeel van Tele2 dan zou ik dat als bedrijf aangrijpen als een kans en niet als een ramp. Een 2 jarig contract is tenslotte voor Tele2 altijd beter dan een maandelijks opzegbaar contract.

Gr. Motjebal82
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Motjebal82,

Bedankt voor je feedback. Beter laat dan nooit toch 😉 Ik ben blij om te horen dat het je gelukt is om je abonnement om te zetten naar een 2jarig contract met toestel.
Er zijn echter een aantal regels waar tele2 aan verbonden is, waaronder deze. Ik ben het helemaal met je eens dat je als bedrijf hier meteen vol voor moet gaan als iemand aangeeft klant te willen worden of verlengen, maar door wat regelementen kan dit niet altijd. Wat natuurlijk erg jammer is.
Kan ik je verder nog ergens mee helpen? Zo niet, dan wens ik je een heel fijne dag.
Groetjes Kiko
Reputatie 7
Maar Kiko, sorry dat ik me er even mee bemoei.... Maar als er dan regelementen zijn, hoe kan het dan dat het telefonisch kennelijk wél is gelukt? Dan was het kennelijk toch wél mogelijk.....

Deze klant had (na jouw reactie) ook zijn maandelijks opzegbare sim-only op kunnen zeggen en een nieuw nummer nemen bij een andere provider, dan had Tele2 deze klant kwijt geweest. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Dus: Er zijn reglementen óf er zijn géén reglementen 😉
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jlthkocht en Motjebal82,

Wat de klantenservice gedaan heeft, is niet de normale gang van zaken. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe dit toch in gang is gezet. Wat heeft de klantenservice aangegeven bij jou?
Ik hoor het graag. Groetjes Kiko
Hoi Jlthkocht en Motjebal82,

Wat de klantenservice gedaan heeft, is niet de normale gang van zaken. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe dit toch in gang is gezet. Wat heeft de klantenservice aangegeven bij jou?
Ik hoor het graag. Groetjes Kiko

Hoi Kiko,

De klantenservice kon niks doen, het moest via het nummer van de opzeggingen. Dat was het advies wat ik kreeg via de chatmodule en na telefonisch contact met Tele2. De afdeling opzeggingen hebben uiteindelijk een nieuw nummer aangevraagd en opgestuurd samen met het toestel, ik moest dan een mail sturen naar Tele2 als het toestel binnen was en dan werd het nieuwe nummer er weer uitgehaald en werd het contract omgezet naar het oude nummer. Dit omdat ik mijn abonnement wou verlengen met nummerbehoud. Dit was de enige manier waarop het kon maar het kon ieder geval wel, al is het redelijk omslachtig maar ik was er blij mee.

Groetjes Motjebal82
Reputatie 7
Ah ok, er is dus gewoon een nieuw contract aangemaakt. Wel erg vreemd dat het op deze manier moet en niet echt de bedoeling dat het callcenter de bestaande procedures omzeilt. Maar ja, dat moet Tele2 dan maar uitzoeken. Wat gebruikelijk is, is dat Tele2 de regels bepaald en het callcenter deze uitvoert, niet andersom :)

Hebben ze je wel een email-adres gegeven, want normaal gesproken kun je het callcenter geen email sturen? Ben benieuwd of het ze gaat lukken, want een mobiel nummer van een sim-only wordt meestal niet vrijgegeven door Tele2 als de sim-only nog geen 6 maanden loopt en als er reeds een mobiel nummer is toegekend kun je niet achteraf nummerbehoud aanvragen....
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Motjebal82,
Aha ze hebben dus, zoals jlthkoch ook opmerkt, een nieuw contract aangemaakt. Ja dan is het wel mogelijk, maar zo hoort het eigenlijk niet. Vandaar dat ik het zo apart vond. Bedankt voor je uitleg!
Dan wens ik je een heel fijne avond! En als je later nog vragen hebt, hoor ik het natuurlijk graag. Groetjes Kiko
Reputatie 7
Badge +5
Dus de argwaan bij jlthkoch of dat allemaal wel goed gaat is bij deze uitgesloten, want het kan.
Waarom komt Tele2 daar zelf dan niet mee ?
Maand of 3 terug zijn er zo'n 10 klanten opgestapt, plus het aantal wat niet op het forum "verder" werd geholpen.
Reputatie 7
Met het nieuwe abonnement zal het wel goed komen, of dat zelfde zal gelden voor het nummerbehoud en het sturen van de email dat zal de toekomst nog uit moeten wijzen....

Maar als het allemaal in orde komt vraag ik me wel net als Bombarie af waarom die klanten dan op hebben moeten stappen en waarom er dan niet gewoon standaard deze mogelijkheid wordt aangeboden, ook al "hoort het eigenlijk niet"!

Want eigenlijk moeten we nu dus tegen klanten zeggen, dat ze maar contact op moeten nemen met de afdeling opzeggingen en eventueel dreigen met opzeggen, waarna er opeens extra mogelijkheden zijn. Een klant die dat stapje "verderder" niet gaat (of de weg naar het forum niet weet) stapt echter gewoon op.

Daarnaast ging ik er altijd van uit dat het juist de medewerkers van Tele2 zijn die méér kunnen betekenen voor een klant dan een callcentermedewerker en dat Tele2 de dienst uitmaakt...
Hoi Motjebal82,
Aha ze hebben dus, zoals jlthkoch ook opmerkt, een nieuw contract aangemaakt. Ja dan is het wel mogelijk, maar zo hoort het eigenlijk niet. Vandaar dat ik het zo apart vond. Bedankt voor je uitleg!
Dan wens ik je een heel fijne avond! En als je later nog vragen hebt, hoor ik het natuurlijk graag. Groetjes Kiko

Hoi Kiko,

Ze hebben het inderdaad opgemerkt alleen feit blijft dat het raar is en tegen mijn gevoel indruist. Ik ben als sim only (maandelijks opzegbaar) niks verplicht aan Tele2 dus een regel zoals dat je minimaal 6 maanden klant moet zijn, ga ik niet mee akkoord en dat hoeft ook niet. En zoals ik hieronder lees verliezen jullie op deze manier klanten want elke klant kan opzeggen wanneer hij wilt.

Groetjes Motjebal82
Met het nieuwe abonnement zal het wel goed komen, of dat zelfde zal gelden voor het nummerbehoud en het sturen van de email dat zal de toekomst nog uit moeten wijzen....

Maar als het allemaal in orde komt vraag ik me wel net als Bombarie af waarom die klanten dan op hebben moeten stappen en waarom er dan niet gewoon standaard deze mogelijkheid wordt aangeboden, ook al "hoort het eigenlijk niet"!

Want eigenlijk moeten we nu dus tegen klanten zeggen, dat ze maar contact op moeten nemen met de afdeling opzeggingen en eventueel dreigen met opzeggen, waarna er opeens extra mogelijkheden zijn. Een klant die dat stapje "verderder" niet gaat (of de weg naar het forum niet weet) stapt echter gewoon op.

Daarnaast ging ik er altijd van uit dat het juist de medewerkers van Tele2 zijn die méér kunnen betekenen voor een klant dan een callcentermedewerker en dat Tele2 de dienst uitmaakt...

Hoi jlthkoch,

Met het mailtje en het nummerbehoud is het gewoon goed gekomen hoor. Ik heb alles netjes bevestigd gekregen. Het nieuwe nummer is per direct eruit gehaald en mijn contract loopt gewoon op het oude nummer.

Groetjes Motjebal82
Reputatie 2
Badge
Jeetje, wat een ingewikkeld proces om een telefoon geleverd te krijgen, maar ja, nu hebben ze je wel behouden. Toch wel een goede zaak als een bedrijf zo ver gaat voor een klant.
Jeetje, wat een ingewikkeld proces om een telefoon geleverd te krijgen, maar ja, nu hebben ze je wel behouden. Toch wel een goede zaak als een bedrijf zo ver gaat voor een klant.

Ik vind het zonde dat een bedrijf zo ver moet gaan want het is helemaal niet nodig. En bij mij is het dan wel gelukt maar bij vele andere is het dus niet gelukt om over te stappen naar een abonnement. Ik laat mijn klanten niet zomaar lopen binnen mijn bedrijf, sterker nog ik wil ze behouden en niet wegjagen. Tevens is het een gunst van de klant dat hij bij je wilt blijven, dus die moet je met beide handen aanpakken.
Reputatie 7
Badge +5
Wacht even hoor.
Het bedrijf (Tele2) gaat in deze geen centimeter verder voor de klant, een slimme medewerker van een/het callcenter komt met een dergelijke constructie om dwars tegen de opgelegde regels van Tele2 in te gaan.
De niet in dienst bij Tele2 zijnde medewerker heeft een klant behouden, voor deze niet in dienst zijnde medewerker is te hopen dat deze bij het callcenter zijn/haar baantje mag behouden.
Dus nee, dit is geen goede zaak.