beantwoord

Van sim only abo naar Moto G5 abo.

• 17 februari 2018
  • 25 reacties
  • 493 x bekeken

Beste, ik heb een sim only abo bij jullie en wil graag een ander toestel met abo.
Helaas zie ik op de website bij jullie geen Motorola Moto G5 (plus) met 32gb intern en 3gb ram (dit toestel wil ik graag hebben.)
Krijgen jullie deze nog?
Anders zal ik moeten overstappen naar een andere provider.
Met vriendelijke groet,
Rob
icon

Beste antwoord door Rena Chan 18 februari 2018, 00:19

Hoi Rob,

Tele2 verkoopt alleen toestellen die ondersteuning voor 4G bellen aanbieden, helaas heeft Motorola nog geen 4G bellen voor Nederlandse providers.

Er zijn alternatieven die vergelijkbaar zijn, zoals de:

Nokia 5
Huawei P Smart
HTC U 11 life
Xperia L2

Of de G5 los kopen en je abonnement naar een maandelijkse opzegbaar simonly verlengen kan ook.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Rob,

Tele2 verkoopt alleen toestellen die ondersteuning voor 4G bellen aanbieden, helaas heeft Motorola nog geen 4G bellen voor Nederlandse providers.

Nokia 5
Huawei P Smart
HTC U 11 life
Xperia L2

Of de G5 los kopen en je abonnement naar een maandelijkse opzegbaar simonly verlengen kan ook.
https://www.motorola.com/nl/products/moto-g-plus

Volgens de link hierboven wel 4G.
Rob
De HTC U11 life heeft ook tot 3G bellen.
Rob
Reputatie 7
Badge +2
Ja, 4G internet wel, maar 4G bellen niet.

Hier een lijst van toestellen die 4G bellen ondersteunen bij Tele2:

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/
Reputatie 7
Badge +4
Krijgen jullie deze nog?
Met vriendelijke groet,
Rob

Motorola heeft nog bij geen enkele NL provider hun toestellen gecertificeerd voor 4G bellen (VoLTE). Ook voor VoWifi zijn deze niet gecertificeerd.
Let dus op als je overstapt dat je zolang Motorola dat niet gaat doen je altijd 3G of 2G nodig blijft hebben om te bellen. Vodafone stopt per 1-1-2020 (dik anderhalf jaar) hun 3G netwerk. Dus dan valt je telefoon daar dus terug op 2G en heb je niet eens meer een internetverbinding tijdens je telefoongesprek. https://www.nu.nl/mobiel/5050364/vodafone-stopt-in-2020-met-3g-internet.html

Neem dat in overweging en kies voor een fabrikant die wel investeert in ondersteuning van hun producten in Nederland. Hier zie je een compleet overzicht. www.Tele2.nl/volte
Beste, ik heb een sim only abo bij jullie en wil graag een ander toestel met abo.
Helaas zie ik op de website bij jullie geen Motorola Moto G5 (plus) met 32gb intern en 3gb ram (dit toestel wil ik graag hebben.)
Krijgen jullie deze nog?
Met vriendelijke groet,
Rob
Hoi Rob,

Nokia 5
Huawei P Smart
HTC U 11 life
Xperia L2

Heb de G5s reeds gekocht. Ik gebruik momenteel de samsung J5, deze wordt vervangen door de Moto G5s. Ik neem aan dat ik mijn simkaart zonder probleem uit de J5 in de G5s kan stoppen? Ik heb momenteel een sim only abo bij Tele2en deze wil ik verhogen, maar dan wil ik eerst dat mijn Moto G5s goed werkt op het G4 netwerk van Tele2.
Rob
Reputatie 7
Badge +2
Zoals te zien, de Moto G5 Plus is gewoon compatibel met de 4G netwerk van Tele2, je krijgt ook geen problemen, je kan gewoon je simkaart in de Motorola doen.

Reputatie 7
Badge +4
Je zult alleen voor bellen terugvallen naar het 3G netwerk. Daarna automatisch weer terug naar 4G 🙂.
Je hebt dus helaas geen snelle gespreksopbouw (~2 seconden) en HD geluidskwaliteit.
Bedankt voor de reactie Eric,
En hoe zet ik die danweer naar 4G?
Rob
Reputatie 7
Badge +2
Zodra je gesprek beëindigd is, schakelt je telefoon terug naar 4G.
Reputatie 5
Badge
Zijn er op dit moment nog onduidelijkheden? Als ik nog iets voor je kan doen dan hoor ik het graag!
Zijn er op dit moment nog onduidelijkheden? Als ik nog iets voor je kan doen dan hoor ik het graag!

Hoi Jeroen, Ja er zijn problemen. Ik heb de G5s al vanaf afgelopen maandag in gebruik en alles werkt perfect zoals Rena en Eric hierboven schrijven. Volgens het plaatje van Rena hierboven is mijn G5s dus geschikt.
Maar: Ik heb een simonly abo van 1 Gb en 100 bel/sms voor €10,- p/mnd. Dit contract loopt af op 26 juni a.s. Nu wil ik mijn bundel gaan verhogen naar simonly 5 Gb en 100 bel/sms voor €15,- p/mnd. Ik heb hierover kontakt opgenomen met de afdeling verkoop en die zeggen dat mijn G5s NIET geschikt is. (ik ben hierover nog steeds in gespek met Lies met messenger) en dat heeft te maken met de 800 Mhz en de 2600 Mhz band.
Ik heb bij motorola.nl gekeken en de G5s beschikt niet over de 2600 Mhz, dus neem ik aan dat als ik ga bellen ik dan weer terug val naar de 3G band en na het bellen weer naar de 4G band zoals Rena hierboven schrijft.
Ik heb daar helemaal geen moeite mee met het wisselen van 3G naar 4G. Ik kreeg wel een aanbod om meteen over te kunnen stappen naar 1.5 Gb en onbeperkt bel/sms voor €16,- p/mnd, maar ik bel zelden. Ik heb van afgelopen februari nog 100 bel/sms staan, niet gebruikt dus.
Mijn conclusie: Hier op het forum wordt gezegd het kan wel, en afdeling verkoop zegt het kan niet.
Ik wil hier graag wel even duidelijkheid over hebben voordat ik mijn bundel ga verhogen.
Trouwens ik wil ook graag weten hoeveel maanden van te voren mag je je bundel opwaarderen voor het einde van je contrakt?
Graag een reactie.
Rob
Reputatie 7
Badge +2
Rob,

Zou je voor ons even kunnen kijken welke model nummer je telefoon heeft?
Dat kan in de doos bij de informatie stickers of bij het volgen van deze stappen:

Instellingen > Systeem > Over deze telefoon.

Het is echt niet fijn wanneer je verschillende informatie krijg.

De model die in Europa verkocht wordt is de:

Moto G Plus - XT1684

En dat zijn de specificaties er van.

GSM/GPRS/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+ (850,850 (Japan), 900, 1900, 2100 MHZ)
4G LTE (B1, 3, 5, 7, 8, 19, 20, 28, 38, 40, 410

Band 7 = 2600Mhz
Band 20 = 800Mhz
XT1794
Reputatie 7
Badge +2
Moto G5S - XT1793, XT1794
GSM/GPRS/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+ (850, Japan, 850, 900,1900, 2100 MHz)
4G LTE (B1, 3, 5, 7, 8, 19, 20, 28, 38, 40)

https://www.motorola.com/nl/products/moto-g-gen-5-special-edition#Specifications

Oke, is ook goed.
Aanvulling over je laatste vraag:
Sim Only
Je kunt altijd verlagen. Dit gaat de eerstvolgende maand in.
Je kunt altijd verhogen. Dit gaat direct in.
Reputatie 7
Badge
Aanvulling over je laatste vraag:
Sim Only
Je kunt altijd verlagen. Dit gaat de eerstvolgende maand in.
Je kunt altijd verhogen. Dit gaat direct in.

Je kunt de bundel verlagen tot de mb van de begin bundel, niet lager.
Dus laag beginnen! Verhogen mag altijd
Bedankt iedereen voor de informatie. Afdeling verkoop is er nog ook achter dat mijn G5s geschikt is.
Rob
Reputatie 7
Badge
Bedankt iedereen voor de informatie. Afdeling verkoop is er nog ook achter dat mijn G5s geschikt is.
Rob

Fijn Rob veel plezier met je toestel
Haha ik dacht dat ik nu alles voor elkaar had maar nee hoor........ pfffffffff
Berichtje van afdeling verkoop hieronder.

" Ik zie nog geen 4G internet gebruik, heb je je toestel al ingesteld volgens https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/4g-gebruiken/#stappenplan?".

Ik dus op de link geklikt, en daar staat dus mijn Moto G5s niet bij 😱
Wel prima service dat ze dat ff voor mij nakijken🤣

Dus moet ik weer een beroep doen op dit forum waarvan ik van mening ben dat hier meer experts zitten 👍

Dus: is er iemand die genegen is om met wel de juiste link te komen hier?
Rob
Reputatie 7
Badge +2
Mmmmmm dus jou 4G werkt niet?

Volg de stappen voor het instellen van internet bij de Pixel: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/?pagina=device/google/pixel/topic/internet/handmatig-instellen

Menu's zouden in principe nagenoeg het zelfde moeten zijn.
Gelukt, alles staat er nu in.
Bedankt Rena 👍
Rob
Reputatie 7
Badge +2
Toppie!
Reputatie 5
Badge
Super dat alles nu werkt! :)

Kan ik je nog ergens bij helpen?
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Jeroen