beantwoord

valse melding whatsapp...

• 22 december 2015
  • 7 reacties
  • 556 x bekeken

Reputatie 1
ik krijg steeds een melding dat ik whatsapp moet verlengen,en zins vandaag worden die berichten erg storend , de telefoon trilt dan,alarm gaat af ,
moet mijn nummer enz invoeren....
tja..... dat doen we niet natuurlijk.....
hoe kom ik hier vanaf?
gr bertus
ps.... er zijn meerdere personen met dit gedoe
icon

Beste antwoord door Friesian 22 december 2015, 15:08

Beste Karin

Al is je waarschuwing uiterst goed op zijn plaats, geloof ik niet dat dit het probleem wat ik op meer fora zie verschijnen verhelpt.

Beste Bertus.

Dit is een behoorlijk hardnekkig verschijnsel, volgens mij phishing.
Voor het gemak gebruik ik ff de Samsung in mijn advies...
Ik raad je aan indien gewenst een backup te maken van je WhatsApp gesprekken via Google Drive. (instellingen WhatsApp)

Daarna is mijn advies een cache partition wipe.
Je behoudt daarmee wel je apps maar het ongewenste gaat eraf...
Volume knop om te scrollen.
Power knop op te selecteren...in het filmpje.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Hoi Bertus

Ja Whats app is erg populair en daarom wordt er vaak misbruik gemaakt van die naam.
Niet op klikken en even voor de zekerheid op www.payinfo.nl alles blokkeren
want er wordt een abonnement ergens op afgesloten denk aan ringtone oid zodra je daar je nummer invult.
Whats app zal je echt niet zomaar afsluiten hoor
Gewoon de melding wegklikken eventueel ff je mobiel opnieuw opstarten
Beste Karin

Al is je waarschuwing uiterst goed op zijn plaats, geloof ik niet dat dit het probleem wat ik op meer fora zie verschijnen verhelpt.

Beste Bertus.

Dit is een behoorlijk hardnekkig verschijnsel, volgens mij phishing.
Voor het gemak gebruik ik ff de Samsung in mijn advies...
Ik raad je aan indien gewenst een backup te maken van je WhatsApp gesprekken via Google Drive. (instellingen WhatsApp)

Daarna is mijn advies een cache partition wipe.
Je behoudt daarmee wel je apps maar het ongewenste gaat eraf...
Volume knop om te scrollen.
Power knop op te selecteren...in het filmpje.

Reputatie 1
ik heb de tabbladen gesloten die open stonden en de telefoon opnieuw opgestart,
voor nu is hij weg, maar verwacht dat het vanzelf weer opduikt ,

ik heb android ,blijkbaar is dat super makkelijk te benaderen door boefjes ,
ik zal zo even naar je voorbeeld kijken Friesian,
heb ik een aanvullende vraag,
virusscanner en cclaener nodig op een smartphone ?
je hebt 2 kampen.... diegene die zegt dat je er niet zonder kunt en de ander die zegt dat het grote flauwe kul is, en dat zelfs een schoonmaakprogramma slecht kan zijn.
verder valt het mij op dat je erg op moet passen wat je doet Qua "advertentie`s",gewonnen prijzen... enz enz
je wordt er mee dood gegooid...... kunnen ze niet aan de deur komen zeg ik altijd......🆒
Even terug komen op dit topic.
@Bertus67
Onlangs had ik dit ook maar dan zag ik in de adresbalk whatsapago staan, ik vertrouwde het voor geen meter.
Gedaan mijn advies een wipe cache partion, dit hielp niet.
Een boot recovery....een delete data/factory reset gedaan. Dat is een uiterst middel.
Het wil ook nog wel eens helpen wanneer het gebeurt op Chrome bij instellingen, applicatiebeheer. ..cache legen gegevens wissen van de Chrome app.

Persoonlijk geloof ik niet dat een antivirus helpt tegen deze praktijken omdat het bijvoorbeeld ook in advertentiebanners kan zitten verborgen in apps.
Vooral goed opletten, niet te snel ergens op klikken. Voordat je het weet heb je op een ok gedrukt en heb je een abbo aan je broek hangen.
Maar een antivirus zou ik niet afkeuren, bijvoorbeeld Avast is goed.
In deze regionen op de aardkloot komt voor zover ik weet niet zo gauw een virus voor maar wel malware..

Suuk 6

Bij twijfel niet inhalen....:)
Reputatie 1
Even terug komen op dit topic.
@Bertus67
Onlangs had ik dit ook maar dan zag ik in de adresbalk whatsapago staan, ik vertrouwde het voor geen meter.
Gedaan mijn advies een wipe cache partion, dit hielp niet.
Een boot recovery....een delete data/factory reset gedaan. Dat is een uiterst middel.
Het wil ook nog wel eens helpen wanneer het gebeurt op Chrome bij instellingen, applicatiebeheer. ..cache legen gegevens wissen van de Chrome app.

Persoonlijk geloof ik niet dat een antivirus helpt tegen deze praktijken omdat het bijvoorbeeld ook in advertentiebanners kan zitten verborgen in apps.
Vooral goed opletten, niet te snel ergens op klikken. Voordat je het weet heb je op een ok gedrukt en heb je een abbo aan je broek hangen.
Maar een antivirus zou ik niet afkeuren, bijvoorbeeld Avast is goed.
In deze regionen op de aardkloot komt voor zover ik weet niet zo gauw een virus voor maar wel malware..

Suuk 6

Bij twijfel niet inhalen....:)

ik lees en hoor zoveel, wel een virusscanner.. geen virusscanner.... de ene zegt dat het geen overbodige luxe is en de ander zegt dat het gebakken lucht is, geldt ook voor die opschoonprogramma`s....... de ene zegt dit en de ander dat...
dus de ene keer gooi ik het op mijn smartphone en een poosje later weet ik het ook niet meer en verwijder de programma`s, de uitslagen die je voorgeschoteld krijgt zijn natuurlijk natte vinger werk ...
mede omdat ik vrij wantrouwend ben qua internet enz ben ik vrijwel altijd "klachtenvrij",
gratis iets winnen bestaat niet,dus wordt er nooit gedrukt 😉
maar dat is volgens mij ook meer een vrouwendingetje :D
sorry dames ...
Heel verstandig Bertus. Ik krijg de laatste tijd ook vaak dat whats app ding in beeld en je krijgt het haast niet meer weg. En als je blokkeert bij www.payinfo.nl dan voorkom je ook alweer dat je je abonneert op ongewilde sms diensten.