beantwoord

Vakantie op de Canarische Eilanden (Lanzarote)

• 17 juli 2016
  • 2 reacties
  • 1366 x bekeken

Hallo,

Sinds maart heb ik een abonnement bij Tele2 en vroeg me een paar dingen af als ik naar Lanzarote (Spanje) ga.
Samsung S7 onbeperkt bellen,sms + 4gb internet

- Kan ik gewoon internetten via mobiele gegevens met mijn 100mb buitenland bundel of moet ik roaming gebruiken?
Als ik roaming moet gebruiken, hoeveel kost dit extra?

- Kan ik eigenlijk mijn mobiele gegevens in het vliegtuig gebruiken ? Je hoort vaak verhalen dat je altijd op vliegtuigstad moet hebben staan maar tegelijkertijd hoor ik ook verhalen dat het nu niet meer kwaad kan als je het niet doet.

Mvg,
Jordy
icon

Beste antwoord door eric 17 juli 2016, 14:44

1) Roaming gaat juist uit je buitenlandbundels. Daarvoor moet ook je mobiele data aanstaan.
Nadat je bundel op 80% en 100% op is krijg je waarschuwings smsjes en na die 100% kun je niet meer internetten totdat je nieuwe bundel koopt of weer na 24 uur. Binnen de EU kost een 1GB bundel bij Tele2 slechts 10 euro, dus die zou je erna kunnen kopen.
2) In een vliegtuig laat je de telefoon in vliegtuigmodus staan. Zo zijn alle zenders UIT. Boven in de lucht zijn geen GSM signalen te ontvangen, dus je hebt er ook niks aan. Je kunt zo wel muziek luisteren of een OFFLINE spelletje spelen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1) Roaming gaat juist uit je buitenlandbundels. Daarvoor moet ook je mobiele data aanstaan.
Nadat je bundel op 80% en 100% op is krijg je waarschuwings smsjes en na die 100% kun je niet meer internetten totdat je nieuwe bundel koopt of weer na 24 uur. Binnen de EU kost een 1GB bundel bij Tele2 slechts 10 euro, dus die zou je erna kunnen kopen.
2) In een vliegtuig laat je de telefoon in vliegtuigmodus staan. Zo zijn alle zenders UIT. Boven in de lucht zijn geen GSM signalen te ontvangen, dus je hebt er ook niks aan. Je kunt zo wel muziek luisteren of een OFFLINE spelletje spelen.
Dankuwel !