Uw SMTP.versatel.nl server werkt niet (meer) vanaf Tele2 mobiel 4G

• 14 april 2016
  • 5 reacties
  • 516 x bekeken

Beste Forum.

Uw smtp.versatel.nl server werkt niet (meer) vanaf Tele2 Mobiel G4.

Ik ben ten einde raad, heb al ruim 6 x met uw helpdesk gebeld vandaag 14/4/2016 en alle instellingen op mijn telefoon telkens opnieuw weer doorgenomen en div. alternatieven uitgeprobeerd, maar het wil NIET werken.

Binnenhalen van zonnet mail werkt probleemloos, maar versturen van zonnet mail vanaf mijn telefoon via T2 4G wil niet werken. Ondanks alle instellingen die ik met uw helpdesk heb geprobeerd.
Ik verdenk uw smtp.versatel.nl server van storingen. Of er zit nog iets niet goed in het mobiele 4G. Maar ben mogelijk de eerste die daar melding van maakt.

De instellingen volgens uw website werken immers niet, evenals de tele2 instellingen niet.
Ik heb o.a. de volgende instellingen geprobeerd, conform uw website e.a.:

server: smtp.versatel.nl / smtp.tele2.nl (beiden geprobeerd met bijhorende poort)
poort 25: 25 / 587
gebruikersnaam: ... zonder @
wachtwoord zonnet: meermaals ingevoerd (ook blanco geprobeerd) (op webmail werkt het wel!)
SSL: uit

Maar het wil NIET werken vanaf mijn smartphone.
Inkomende zonnet mail werkt perfect, maar uitgaand niet.
Als ik op de wifi de telfort smtp gebruik, werkt het wel, maar als ik op 4G de versatel smtp gebruik lukt verzenden van zonnet niet.
Ook Gmail werkt probleemloos op 4G en wifi, alleen zonnet geeft problemen. En ja, ik wil zonnet mails graag via zonnet beantwoorden. Voor die scheiding heb ik bewust gekozen.
En heel fijn dat zonnet nog steeds inkomend werkt, maar uitgaand is een groot probleem nu.

Als ik overschakel op mijn wifi van Telfort met bijbehorend Telfort smtp werkt het probleemloos. Ook Gmail werkt probleemloos. Alleen verzenden van zonnet via smtp.versatel.nl of Tele2 werkt NIET op Tele2 4G mobiel.

Ik heb vandaag ca. 6 x met de helpdesk gebeld, maar niemand kan mij helpen. Wat we ook proberen, uitgaand werkt niet. Ik heb zelfs gevraagd dit door te zetten naar het hoofdkantoor, maar zelfs dat lukt de helpdesk ook niet door de interne procedures. Ze zijn allen van zeer goede wil, maar lopen allen tegen de beperkingen van de T2 procedures aan.
Een klacht doorzetten wordt niet ondersteund. Hoe kwalijk van Tele2.!!! !!! !!!
Vind dit een GROOT minpunt

Dit is een hele dikke min voor Tele2. En zeker geen ISO kwaliteit. De klachtenprocedures moeten nodig bijgesteld worden.
Zelfs doorgeven dat er problemen zijn met de versatel smtp server bleek niet mogelijk.!!! nu vraag ik je. !!!

Graag uw hulp dit probleem op te lossen. Laat IT eens kijken naar de smtp server van versatel en poort 25.

Met vriendelijke groet,
Paul

P.S. Als dit niet serieus wordt opgepakt binnen enkele dagen zal ik hier een zware klacht van maken via brief zoals de website vernoemd. Maar ik blijf het zeer kwalijk vinden dat de helpdesk hier geen optie voor biedt. Je wordt als klant a.h.w. niet serieus genomen in je problemen, ook al zijn alle helpdeskmedewerkers het hierin met mij eens. De tele2 procedures schieten hierin zwaar tekort. Dat kan jullie nog wel eens duur komen te staan.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

toevoeging van mezelf:

Ik heb GEEN Tele2 mail adres. Dus dat kan ik niet proberen.

Paul
Reputatie 7
Badge +4
Een smtp server is geen onderdeel van de mobiele dienstverlening van Tele2. Smtp servers van tele2 vaste diensten zijn alleen vanaf vaste adsl of glasvezel lijnen te benaderen. Gebruik dus een publieke smtp zoals gmail of outlook.com
Hoi Eric,

Tja, dat verklaart een hoop.
Maar ook wel vreemd hoor, dat dat mobiel niet werkt. Daar loopt Tele2 / zonnet nog wel mee achter dan.
En nog erger: dat weet dus niemand bij de T2 helpdesk mobiel en vast.!!! Met een hoop nodeloos gepuzzel als resultaat. Ik heb daar 6 mensen gesproken, van kastje naar de muur.
Misschien kun jij dat even doorgeven zodat ze er daar ook van op de hoogte zijn?

Zal ik indd een publieke smtp moeten gebruiken. Heb dat van Google al eerder geprobeerd en dat werkt wel, maar dan krijgt de ontvanger ook antwoord van mijn gmail account en adres. En dat wil ik nu juist niet bij die zonnet mails.
Weet jij soms hoe ik een publieke smtp kan gebruiken die dan wel mijn @zonnet.nl mailadres gebruikt en weergeeft in mijn antwoorden? Of kan dat niet?

Thuis heb ik VDSL van Telfort en gebruik ik die smtp op VDSL en dan krijgt de ontvanger gewoon mijn mailadres van zonnet te zien, maar bij gmail dus weer niet. En telfort werkt mobiel weer niet. Weet jij een oplossing? Ik heb geen outlook.com. Wel ergens een oud ongebruikt live adres. Kan het daar soms mee?

Graag jouw hulp en advizen.

b.v.d.
Paul
Reputatie 7
Badge +4
Wij zijn maar een andere Tele2 klanten. Alleen de forumleden die "van Tele2" achter hun naam hebben zijn moderators.
Misschien dat Telfort SMTP om dezelfde reden niet werkt als Tele2 SMTP, dat ze alleen van hun eigen (a/v)DSL lijnen dit toestaan. Wat je kunt proberen is in je mobiel de Telfort SMTP in te stellen en dan "authentificatie" aan te zetten. Dan met je user/pass van Telfort hun SMTP benaderen.

De zoekterm: "vanaf gmail versturen met ander mailadres"
Levert bij Google dit op: https://support.google.com/mail/answer/22377?hl=nl

Lijkt ook een oplossing!
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Paul,

Bedankt voor je bericht.
Ik sluit me bij het antwoord van eric aan. Een smpt server is geen onderdeel van onze dienstverlening. Ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is wanneer je het gevoel hebt dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

@ eric, bedankt voor het meedenken :)

Ik hoop dat de tips van eric je hebben geholpen! Ik laat het topic voor je openstaan zodat je hier nog je vragen kan stellen.
Groet, Trinh