Unlited data

• Durft te vragen
  • 0 reacties
Ik heb een unlited EU data bundel sinds kort afgesloten bij jullie. En kom tot de conclusie dat hier niks van klopt. Ik zit nu in het buiten land (Spanje) en heb gezien dat ik maar 9 GB per maand hier krijg. Ik betaal voor onbeperkt internet.
Ik zou hier graag een antwoord op willen hebben hoe dat zit. Want ik vindt dit niet kloppen.

icon Beste antwoord door Rena Chan 19 juli 2018, 17:02

Wat toevoeging over roam like at home:

Data limits - national bundles with unlimited data
If you have a contract where you pay a fixed monthly fee and it includes bundled services with unlimited data, your mobile operator must provide you with a large volume of "roam like at home" data. The exact amount will depend on the price you pay for your mobile bundle. The roaming data volume must be at least twice the volume obtained by dividing the price of your mobile bundle (excluding VAT) by the wholesale data roaming cap (€6 in 2018).

For example: you pay €40 (excluding VAT) for your mobile bundle with unlimited calls, SMS and data. When you roam like at home in the EU, you get unlimited calls and SMS and at least 13.3 GB of data (2x(€40/€6) =13.3).

Nou je betaalt 28€ bij Tele2 dat is 23,14 exc BTW.

2x(23,14/6)= 7.71GB minimaal moet Tele2 aan je geven.

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/index_en.htm

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Je betaalt voor onbeperkt internet in Nederland en daarbij krijg je 9gb p/m te gebruiken in de EU, daarna betaal je 0,007€ per MB.

Staat ook vermeld in de bestelling pagina van Tele2.

Reputatie 7
Badge +2
Wat toevoeging over roam like at home:

Data limits - national bundles with unlimited data
If you have a contract where you pay a fixed monthly fee and it includes bundled services with unlimited data, your mobile operator must provide you with a large volume of "roam like at home" data. The exact amount will depend on the price you pay for your mobile bundle. The roaming data volume must be at least twice the volume obtained by dividing the price of your mobile bundle (excluding VAT) by the wholesale data roaming cap (€6 in 2018).

For example: you pay €40 (excluding VAT) for your mobile bundle with unlimited calls, SMS and data. When you roam like at home in the EU, you get unlimited calls and SMS and at least 13.3 GB of data (2x(€40/€6) =13.3).

Nou je betaalt 28€ bij Tele2 dat is 23,14 exc BTW.

2x(23,14/6)= 7.71GB minimaal moet Tele2 aan je geven.

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/index_en.htm
Reputatie 6
Badge +1
Larsvo schreef:

Ik heb een unlited EU data bundel sinds kort afgesloten bij jullie. En kom tot de conclusie dat hier niks van klopt. Ik zit nu in het buiten land (Spanje) en heb gezien dat ik maar 9 GB per maand hier krijg. Ik betaal voor onbeperkt internet.
Ik zou hier graag een antwoord op willen hebben hoe dat zit. Want ik vindt dit niet kloppen.

unlimited data betekent onbeperkte data bundel. Maar dat is een wassen neus. Oftewel reclame taal om mensen te lokken. Onbeperkt spare ribs eten is wel waar. "reactie gedeeltelijk verwijderd" Voorwaarden staan helder en duidelijk op de website, niks geheimzinnigs aan.
Reputatie 6
Badge
Onbeperkt spareribs eten kan natuurlijk ook alleen maar tot het restaurant op dat moment door zijn spareribs heen is. Er is dus met elk ‘onbeperkt’ aanbod een grens. Het restaurant zal die ook niet hard afgeven en Tele2 ook niet. Je kunt data gebruiken met een Fair Use Policy, wat voor internet verbindingen heel gebruikelijk is. Betekent dat je kunt gebruiken zolang de dienstverlening aan andere klanten er geen last van ondervindt. Voor de geldigheid van je bundel in de EU staat op de bestelpagina direct onder de regel waarop je onbeperkt internet kiest een regel over de geldigheid in de EU:
Je kunt in de EU tot 9GB van je 10GB, 20GB of Unlimited bundel gebruiken. Voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland geldt nog steeds een toeslag.
Reputatie 5
Badge
Hoi Larsvo,

Welkom op het forum van Tele2,

InNeederland heb je onbeperkt, in het buitenland tot 9GB volgen regels europese unie,

Dit staat ook duidelijk vermeld op onze website .

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb hier toch regelmatig gelezen dat Tele2 brieven begint te schrijven als erg veel date doorheen gaat bij een user. Blijkbaar wordt er een grens gehanteerd aan de hoeveelheid. Hey @pipodeclown waar is Mamalou 🙂 off topic/ All you can eat is gebaseerd op grote eters. Dat het restaurant zonder zit komt niet voor.....
@Arjan van Tele2 Dat zou je moeten weten als beginnende forum moderator bij Tele2 , dat staat in de kleine lettertjes bij Fair use policy.
Reputatie 5
Badge

@Raaf12.
Topic gaat over de 9 GB in het buitenland,

De discussie over de fup bij unlimited in Nederland vindt in een ander topic plaats zoals je wellicht weet als Forum Master. .
Dus graag daar je reactie plaatsen,deze is off topic

Fijn weekend,

Arjan

Reputatie 6
Badge +1
Klopt de kleine letters lezen niet alleen UNLIMITED