beantwoord

Unlimited data voor 24 uur telt af, maar werkt niet

  • 27 juli 2019
  • 43 reacties
  • 834 x bekeken

En aantal uren geleden unlimited data gekocht voor 24 uur. Netjes melding gehad dat de unlimited bundel in ging. Vervolgens na een tijdje de melding dat ik door mijn data heen ben.
Gevolg : heb nu geen data meer in mijn eigen bundel en de gekochte unlimited bundel werkt niet, maar blijft de nog werkbare uren aftellen. Wat gaat hier fout?
Hoe krijg ik mijn resterende data weer terug en de unlimited data weer werkend?
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 29 juli 2019, 10:36

Beste allemaal,

Op het vlak van informatie voorziening verschilt iedereen zichtbaar van mening. Daar is niks mis mee want daar is een forum voor bedoeld. Maar laten we het hier wel een beetje netjes houden en met respect met elkaar omgaan.
Ik was dan ook genoodzaakt enkele reacties conform de huisregels aan te passen.

Tele2 is van mening dat er zowel op de website als in de app voldoende informatie beschikbaar is over onze unlimited abonnementen en over de 24 uur unlimited databundel.

Fijne dag .

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

43 reacties

Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra
Reputatie 7
Badge
Ik blijf erbij, zo heet die bundel ook niet. “24 uur unlimited data (in NL)”
Om te voorkomen dat klanten denken dat de bundel niet in het buitenland is te gebruiken, zou daarover wat toegevoegd kunnen worden.
Lijkt me heel simpel: Geef mensen de keuze 24 uur Unlimited data Nederland OF 1Gb EU in 24 uur, zijn niet zo veel woorden, maar dat zal wel te simpel gedacht zijn... Ik blijf erbij : In het buitenland is het niet unlimited, dus noem het niet zo
Reputatie 7
Badge +4
Grotere letters en pijlen naar 24 uur en NL?
Reputatie 7
Badge
Het enige wat we vragen is om de informatie duidelijker te maken.
Hoe dan? (Zonder grote lappen tekst die de app onwerkbaar maken.)
Het enige wat we vragen is om de informatie duidelijker te maken. Dat lijkt me voor een organisatie als Tele2 niet zo heel moeilijk. Nou kan ik natuurlijk weer bij allerlei organisaties na gaan vragen of ik het bij het rechte eind heb voor wat betref de transparantie. Maar wat hierboven al genoemd word, ik heb er al weer teveel tijd en energie in gestoken. En dat voor 3 euro... Dus ik ben der klaar mee.

Tele2...doe er je voordeel mee!
Jullie kunnen het duidelijk vinden, uit deze topic blijkt dat dat dus niet zo is.

Fijne avond nog allemaal.
Reputatie 7
Badge +4
En zo blijven we in een kringetje draaien..
Info over 24h unlimited
@Petra van Tele2
Ik ben het absoluut niet met jou eens, dat het in de app duidelijk is dat je maar 1,1 GB krijgt voor 24 uur unlimited data!!
Dit is niet transparant. Dat moeten jullie er duidelijk bij vermelden.

Beetje jammer zo'n reactie...
Reputatie 4
Badge
@EvelienvV73 Je ziet in je MijnTele2 account je 24 uur unlimited bundel, tot wanneer deze geldig is en ben je in een ander EU-Land dan zie je ook hoeveel van de 1,1 GB je hebt verbruikt.


Je ontvangt daarnaast een sms als je 80 en 100% hebt verbruikt, ook dit staat vermeld op onze website bij de veelgestelde vragen. Dit geldt ook voor de 24 uurs bundel.

Ik dank je in ieder geval voor je feedback!

Groet Petra
Beste allemaal,

Op het vlak van informatie voorziening verschilt iedereen zichtbaar van mening. Daar is niks mis mee want daar is een forum voor bedoeld. Maar laten we het hier wel een beetje netjes houden en met respect met elkaar omgaan.
Ik was dan ook genoodzaakt enkele reacties conform de huisregels aan te passen.

Tele2 is van mening dat er zowel op de website als in de app voldoende informatie beschikbaar is over onze unlimited abonnementen en over de 24 uur unlimited databundel.

Fijne dag .

Groet Petra

@Petra van Tele2 , Fijn dat er iemand van Tele2 reageert. Info mag dan volgens jullie voldoende zijn, maar info na aanschaf, schiet te kort. Je kan in het buitenland niet zien hoeveel je van die "unlimited" 1,1 Gb hebt verbruik waardoor je, zonder melding, zomaar overgaat naar je eigen bundel. Dat vind ik het meest kwalijk, want nu heb ik in plaats van nog een beetje data, helemaal geen data meer, omdat nu het laatste beetje uit mijn eigen bundel ook is verbruikt
Reputatie 7
Badge
De enige onduidelijkheid zou kunnen zijn dat de bundel in geheel niet in de EU te gebruiken is 🤡
Onder het hoofdstuk NL & EU staan dus bundels met verschillende smaken en geldigheid. Maar goed, voordat we allemaal voorstellen voor Tele2 gaan doen om rode en groene pijlen toe te voegen aan hun app, Petra van Tele2 heeft al aangegeven dat ook zij de huidige communicatie en uitingen voldoende vinden. Op naar het volgende topic!
Op naar het volgende topic? Liever niet, ben er wel klaar mee. Is niet mijn hobby om iedere dag op fora rond te hangen. Fijne dag verder.
Reputatie 7
Badge +4
Onder het hoofdstuk NL & EU staan dus bundels met verschillende smaken en geldigheid. Maar goed, voordat we allemaal voorstellen voor Tele2 gaan doen om rode en groene pijlen toe te voegen aan hun app, Petra van Tele2 heeft al aangegeven dat ook zij de huidige communicatie en uitingen voldoende vinden. Op naar het volgende topic!

Juist... en ik kan me dus dat NL niet herinneren. Kan zijn dat de manier waarop ik het heb aangeschaft dit niet zo meldde, of misschien omdat ik er niet op bedacht was. Als je kiest voor de optie bundels voor NL en EU, verwacht je bundels voor NL EN EU.................

Het gaat mij er niet in om of Tele2 mij een goede deal geeft, welke kosten Tele2 maakt om mij dit aan te bieden. Als consument wil ik duidelijkheid over het product dat ik aanschaf
OK, het moet dus duidelijker. Zoiets als dit? 😀


Reputatie 4
Badge
Beste allemaal,

Op het vlak van informatie voorziening verschilt iedereen zichtbaar van mening. Daar is niks mis mee want daar is een forum voor bedoeld. Maar laten we het hier wel een beetje netjes houden en met respect met elkaar omgaan.
Ik was dan ook genoodzaakt enkele reacties conform de huisregels aan te passen.

Tele2 is van mening dat er zowel op de website als in de app voldoende informatie beschikbaar is over onze unlimited abonnementen en over de 24 uur unlimited databundel.

Fijne dag .

Groet Petra
Reputatie 7
Badge +4

Juist... en ik kan me dus dat NL niet herinneren. Kan zijn dat de manier waarop ik het heb aangeschaft dit niet zo meldde, of misschien omdat ik er niet op bedacht was. Als je kiest voor de optie bundels voor NL en EU, verwacht je bundels voor NL EN EU.................

Het gaat mij er niet in om of Tele2 mij een goede deal geeft, welke kosten Tele2 maakt om mij dit aan te bieden. Als consument wil ik duidelijkheid over het product dat ik aanschaf


OK, het moet dus duidelijker. Zoiets als dit? 😀

Reputatie 7
Badge +5
Het gaat niet over de prijs Eric, het gaat over de onduidelijkheid etc.

edit, de TS was me net voor.


Daarom heet de bundel “24 uur unlimited data (in NL)”.Juist... en ik kan me dus dat NL niet herinneren. ............. Ik blijf van mening dat Tele2 in deze in gebreke blijft.
Zoveel data en dat allemaal voor 3 euro...

Het gaat mij er niet om of Tele2 mij een goede deal geeft, welke kosten Tele2 maakt om mij dit aan te bieden. Als consument wil ik duidelijkheid over het product dat ik aanschaf
Reputatie 7
Badge +4

Daarom heet de bundel “24 uur unlimited data (in NL)”.Juist... en ik kan me dus dat NL niet herinneren. ............. Ik blijf van mening dat Tele2 in deze in gebreke blijft.


Zoveel data en dat allemaal voor 3 euro...

Maar, het gaat mij erom dat ik me misleidt voel door de term "unlimited". Noem het niet zo, als het niet zo is.Daarom heet de bundel “24 uur unlimited data (in NL)”.

Juist... en ik kan me dus dat NL niet herinneren. Kan zijn dat de manier waarop ik het heb aangeschaft dit niet zo meldde, of misschien omdat ik er niet op bedacht was. Als je kiest voor de optie bundels voor NL en EU, verwacht je bundels voor NL EN EU. Als je de keuze maakt via het land waar je op dat moment verblijft, ga je er ook vanuit dat de bundel die je kiest voor dat land is. Misschien onoplettendheid van mij, maar dan ook omdat ik geen moment heb getwijfeld over het aan te schaffen product.
Na aanschaf heb ik een bericht gehad van Tele 2 dat unlimited actief was. Daarbij geen mededeling dat ik op moet letten omdat ik in het buitenland was. Ook in de app is het niet duidelijk. Daar zie je alleen de tijd terug tellen. Het aantal Mb's dat je nog hebt is niet zichtbaar. Hoe weet je dan in het buitenland hoeveel je nog kan verbruiken met de aangeschafte unlimited bundel? Ik blijf van mening dat Tele2 in deze in gebreke blijft.
Reputatie 7
Badge
Maar, het gaat mij erom dat ik me misleidt voel door de term "unlimited". Noem het niet zo, als het niet zo is.
Daarom heet de bundel “24 uur unlimited data (in NL)”.
Reputatie 7
Badge +4
@Rena Chan uhm wtf?
Houd je een beetje in zeg, je zit hier niet in Amerika waar dat redelijk normaal is.


In mijn bijdrage was ik toch veel meer Nederlands gericht "kip zonder kop" 🙂
@Cypher dank. Inderdaad, kunnen we het beschaafd houden @Rena Chan . Ik ben niet lui en ook niet dom. Anders had ik me niet de moeite getroost om dit forum te bezoeken, maar blijkbaar wil dat er bij de jou niet in. Ik snap nu ook wel dat als ik me de moeite had getroost, ik ergens had kunnen lezen dat unlimited data in het buitenland niet unlimited is. Maar, het gaat mij erom dat ik me misleidt voel door de term "unlimited". Noem het niet zo, als het niet zo is. Niet meer en niet minder. Dus reageer niet zo opgefokt, ben ik niet van gediend en zal ik ook aankaarten tele 2. Waarschijnlijk zullen zij zich dan verschuilen onder het mom dat dit een een open forum is, en dat zij daar niet verantwoordelijk voor zijn (als ik ze ondertussen een beetje goed inschat...)
Reputatie 7
Badge +5
@Rena Chan uhm wtf?
Houd je een beetje in zeg, je zit hier niet in Amerika waar dat redelijk normaal is.


Daarbij heb ik tijdens het bestellen nergens duidelijk "in Nederland" of "NL" gezien
Em, website

Wtf? Het is niet alsof jij een AV .....
Reputatie 7
Badge +2
Daarbij heb ik tijdens het bestellen nergens duidelijk "in Nederland" of "NL" gezien



Em, website


App





En zeg nou eerlijk, dit is toch niet echt transparant communiceren. "Is het echt unlimited? Jep"... NEE het is niet altijd unlimited. Ik lees daarna ook wel dat er bla, bla, bla, in Nederland staat,



Ik kan het echt niet begrijpen!? Het is niet alsof jij een AV van 30 pagina's moet lezen om dit te begrijpen, ten eerste staat bij bestellen duidelijk tussen haakjes In NL en ten tweede in de eerste zin van de FAQ staat aangegeven dat Unlimited data in Nederland geldt en een zin verder wat jij in de EU krijgt.

Als dit te veel moeite is om te begrijpen, dan zegt meer over jou onwilligheid om informatie te lezen en begrijpen dan over het "manier van communiceren" omtrent de geldigheid van de Unlimited bundels.

Edit: @EvelienvV73 wat je wilt, hoewel ik geen scheldwoorden (wat verboden is) heb gebruikt, als jij niet van gediend was, bij deze, punt blijft het zelfde. Informatie staat daar. Voel je je toch misleid? Kun je een case openen bij de ACM, neem alle prints waar staat "24h Unlimited (in NL) mee en zeg dat jij dit misleidende reclame vindt omdat Unlimited voor een dag in Europa niet onbeperkt is. Ben benieuwd naar hun reactie