beantwoord

Unlimited data voor 24 uur telt af, maar werkt niet

• 27 juli 2019
  • 43 reacties
  • 814 x bekeken

En aantal uren geleden unlimited data gekocht voor 24 uur. Netjes melding gehad dat de unlimited bundel in ging. Vervolgens na een tijdje de melding dat ik door mijn data heen ben.
Gevolg : heb nu geen data meer in mijn eigen bundel en de gekochte unlimited bundel werkt niet, maar blijft de nog werkbare uren aftellen. Wat gaat hier fout?
Hoe krijg ik mijn resterende data weer terug en de unlimited data weer werkend?
icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 29 juli 2019, 10:36

Beste allemaal,

Op het vlak van informatie voorziening verschilt iedereen zichtbaar van mening. Daar is niks mis mee want daar is een forum voor bedoeld. Maar laten we het hier wel een beetje netjes houden en met respect met elkaar omgaan.
Ik was dan ook genoodzaakt enkele reacties conform de huisregels aan te passen.

Tele2 is van mening dat er zowel op de website als in de app voldoende informatie beschikbaar is over onze unlimited abonnementen en over de 24 uur unlimited databundel.

Fijne dag .

Groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

43 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo EvelienvV73,

Zit je wel in Nederland?
Dit staat op de bestelpagina in mijn tele2:

24 uur Unlimited (in Nederland)
Met 24 Uur Unlimited Data heb je in Nederland 24 uur lang internet met een onbeperkt aantal GB's aan data. In de EU krijg je met deze bundel tot 1,1 GB aan data per 24 uur.

Die Unlimited voor 1 dag is dus alleen Unlimited in Nederland, in de EU krijg je maar 1,1GB data op die dag, dus als je door die 1,1GB data heen bent gaat het i.d.d. weer uit je originele bundel.
*** Reactie verwijderd door moderator Petra. Voor meer informatie, check de huisregels.
Reputatie 7
Badge
Er zijn niet veel providers die unlimited aanbieden en die hanteren allemaal de 5GB + aanvullers.

Dat kan best zijn pipodeclown, maar als er unlimited data wordt aangeboden, mag je toch ook verwachten dat je unlimited data ontvangt. Anders moet je het anders noemen.

Kosten voor data in de hele EU moet nu gelijk zijn, maar hoe we er mee omgaan is blijkbaar nog niet gelijk. Moet dat wettelijk dan ook niet gelijk zijn?

Daarnaast heb ik alleen een melding ontvangen toen al mijn data (ook uit mijn eigen bundel) op was en geen melding toen er van mijn gekochte "unlimited" bundel terug geschakeld werd naar mijn eigen bundel. Niet netjes. Mijn volgende abonnement zal zeker niet bij Tele2 zijn al zit ik er, helaas, nog wel een tijdje aan vast.
Hallo EvelienvV73,

Zit je wel in Nederland?
Dit staat op de bestelpagina in mijn tele2:

24 uur Unlimited (in Nederland)
Met 24 Uur Unlimited Data heb je in Nederland 24 uur lang internet met een onbeperkt aantal GB's aan data. In de EU krijg je met deze bundel tot 1,1 GB aan data per 24 uur.

Die Unlimited voor 1 dag is dus alleen Unlimited in Nederland, in de EU krijg je maar 1,1GB data op die dag, dus als je door die 1,1GB data heen bent gaat het i.d.d. weer uit je originele bundel.

Nee, zit niet in Nederland, maar wat is het woord "unlimited" dan nog waard. Ik heb bij de bestelling, volgens mij, aan kunnen geven dat ik in een ander EU land was en kreeg geen melding dat "unlimited" dan niet unlimited is. Ik voel me voor de gek gehouden door die term. Zie verder mijn reactie op pipodeclown
Reputatie 7
Badge +4
Malamute heeft een hele duidelijke verwijzing gegeven. TS heeft blijkbaar voor 3 euro een bundel besteld zonder even naar de consequenties te kijken.
Binnen de EU is de kostprijs van data veel hoger, daarom mag er een FUP gelden. Die is niet eens kostendekkend voor een provider!
2.48 euro(ex btw) Verkoopprijs/4.50 euro wholesaleprijs (=0.55) x2 is aantal Gb in de EU--> 1.1 Gb.
Deze provider verkoopt jou voor 2.48 en koopt in voor 4,95. Zo zit de roaming wet in elkaar.
Malamute kan wel duidelijk zijn, maar Tele2 is dat zeker niet. Om mij te omschrijven als een kip zonder kop vind ik onfatsoenlijk. Ik neem aan dat Tele2 niet achter deze bewoordingen staat. U kan dan wel met veel moeilijke termen gaan strooien, maar daar koop ik niets voor. Feit blijft dat het dan niet unlimited genoemd moet worden. Of doe zoals T-mobile en noem het unlimitedNL, dat zet je in ieder geval aan het denken. De naam "unlimited" van Tele2 vind ik misleidend.
Reputatie 7
Badge
Don’t shoot the messenger. Je kreeg geen melding omdat je bundel niet op was, omdat het in NL nog steeds een werkende unlimited bundel was. Je hebt gelijk over de wetgeving, maar er is wel een beperking voor buitenland gebruik opgenomen in de wet. Dit vanwege de reden die @eric ook aangeeft. Die tarieven zijn ook de reden dat geen enkele provider unlimited buitenland kan aanbieden, Nederlandse providers moeten de buitenlandse providers gewoon betalen. We zien meer gebruikers op de fora van Tele2 en T-Mobile die graag unlimited buitenland zouden willen, maar zo’n bundel zou (tot nog toe) veel te duur worden.
Heb je de bundel via sms of de app besteld? In de app staat er namelijk bij dat deze in NL unlimited is.

Volgens mij deze bundel aangevraagd met de app en dan via het land waar ik momenteel ben. Tele 2 wist dus waar ik was en heeft toch het lef om het unlimited te noemen. Zeg dan gewoon dat het vanaf die locatie een bundel van 1Gb is. Daar gaat het mij om. Niks niet technisch en kleine lettertjes, gewoon duidelijkheid en geen misleidende reclames over ongelimiteerd films kijken op de achterbank van de auto als je op vakantie bent, want dat is gewoon niet waar.
Reputatie 7
Badge +5
@EvelienvV73 je hebt ze gehoord, de verdedigers van Tele2 zijn beleid.
Unlimited adverteren dat dat niet is is in mijn ogen misleidend, er wordt ook van alles aangedragen om je zo'n beetje monddood te maken en klagen mag je van ze al zeker niet.
Kortwieken heet zoiets.
Het is je eigen schuld dikke bult, dat zeggen ze teggen je.
Waren het nu medewerkers van Tele2 dan kon ik het nog begrijpen, maar als zogenaamde medeklanten natuurlijk niet.
Idd er zijn kleine lettertjes die de meeste niet lezen, want de naam schept een bepaalde verwachting.
Het woord Unlimited is gewoon erg misleidend, eigenlijk zouden ze het niet eens mogen gebruiken, want unlimited betekend grenzeloos.
Maar zoals je gemerkt hebt is het toch aardig begrenst, maar daar kom je gaandeweg pas achter.
Hier hetzelfde probleem... hoe/waar hadden we kunnen zien dat unlimited date in europa maar 1.1 GB is?
Ik kan dit nergens zien en vind dit misleidend op deze manier...
Reputatie 7
Badge
@Cypher, ik voel me aangesproken door je bericht. Ik ben kritisch genoeg naar Tele2 en ben het vaak genoeg niet eens met de manier van communiceren van Tele2. Beetje simpel om te toeteren dat “ze” de TS monddood maken en “eigen schuld” zeggen. Natuurlijk mag er geklaagd worden. Op de website staat de EU beperking er niet bij, in de app wel. Goed voorbeeld hoe inconsistent Tele2 soms communiceert. Echter, in de app staat het er bij. Volgens mij bleef ik aardig zakelijk en informatief. De TS heeft er niets aan als ik hier alleen als jaknikker mee ga klagen. Laten we iedereen in zijn waarde laten.
Reputatie 7
Badge +5
@pipodeclown wie de schoen past trekke hem aan, vind je dat hij je niet past dan hoef jij je zelf niet aangesproken te voelen of je zelf hier niet te verdedigen.
Reputatie 7
Badge +2

Hier hetzelfde probleem... hoe/waar hadden we kunnen zien dat unlimited date in europa maar 1.1 GB is?

Staat in de app dat Unlimited voor Nederland is, en in de FAQ dat je 1,1GB in de EU krijgt.

Het is niet alsof de informatie verborgen is of zo, staat duidelijk 24h Unlimited data in Nederland.

Aannames die mensen maken zoals dat kosten voor de hele EU gelijk moeten zijn... Nee zo werkt roam like at home niet. Er zit een max prijs die providers per MB moge berekenen, en hoeveel data je in het buitenland krijgt is gelinkt aan hoeveel je betaalt. Daarom krijg je bij Tele2 12GB en bij T-Mobile 14GB, abonnement van T-Mobile is duurder = recht op meer data in de EU.

In het geval van Unlimited data is de rekensom 2x(bundel prijs÷4,50)

Hier dus 2x(2,48÷4,50)
Reputatie 7
Badge
@Cypher Mooie dooddoener. Gebruik van de term “ze” is in dit geval schieten met hagel op 3 respondenten. Kritiek uiten is prima, maar doe dat liever gericht. Tenzij je je nooit druk maakt over collateral damage.
Ik zie inderdaad staan (in NL) maar ik kan echt nergens vinden dat het in Europa maar 1,1 GB is. Ik blijf erbij dat dit niet transparant is en beter in de app aangegeven moet worden...
Reputatie 7
Badge
Ik zie inderdaad staan (in NL) maar ik kan echt nergens vinden dat het in Europa maar 1,1 GB is. Ik blijf erbij dat dit niet transparant is en beter in de app aangegeven moet worden...
Helemaal met je eens dat dit onvolledig is. Klanten kunnen nu ten onrechte gaan denken dat de bundel helemaal niet in het buitenland gebruikt kan worden.

Staat in de app dat Unlimited voor Nederland is, en in de FAQ dat je 1,1GB in de EU krijgt.

Het is niet alsof de informatie verborgen is of zo, staat duidelijk 24h Unlimited data in Nederland.

Aannames die mensen maken zoals dat kosten voor de hele EU gelijk moeten zijn... Nee zo werkt roam like at home niet. Er zit een max prijs die providers per MB moge berekenen, en hoeveel data je in het buitenland krijgt is gelinkt aan hoeveel je betaalt. Daarom krijg je bij Tele2 12GB en bij T-Mobile 14GB, abonnement van T-Mobile is duurder = recht op meer data in de EU.

In het geval van Unlimited data is de rekensom 2x(bundel prijs÷4,50)

Hier dus 2x(2,48÷4,50)

Waarom zou ik naar de faq gaan als ik niet twijfel aan het product. En zeg nou eerlijk, dit is toch niet echt transparant communiceren. "Is het echt unlimited? Jep"... NEE het is niet altijd unlimited. Ik lees daarna ook wel dat er bla, bla, bla, in Nederland staat, maar begin het antwoord dan niet met "Jep" Daarbij heb ik tijdens het bestellen nergens duidelijk "in Nederland" of "NL" gezien, dus het zal wel via de website zijn gegaan. Ik blijf erbij dat het misleidend is en veel duidelijker aangegeven zou moeten worden dat hiervoor in het buitenland andere regels gelden.
Reputatie 7
Badge +2
Daarbij heb ik tijdens het bestellen nergens duidelijk "in Nederland" of "NL" gezien

Em, website

App

En zeg nou eerlijk, dit is toch niet echt transparant communiceren. "Is het echt unlimited? Jep"... NEE het is niet altijd unlimited. Ik lees daarna ook wel dat er bla, bla, bla, in Nederland staat,

Ik kan het echt niet begrijpen!? Het is niet alsof jij een AV van 30 pagina's moet lezen om dit te begrijpen, ten eerste staat bij bestellen duidelijk tussen haakjes In NL en ten tweede in de eerste zin van de FAQ staat aangegeven dat Unlimited data in Nederland geldt en een zin verder wat jij in de EU krijgt.

Als dit te veel moeite is om te begrijpen, dan zegt meer over jou onwilligheid om informatie te lezen en begrijpen dan over het "manier van communiceren" omtrent de geldigheid van de Unlimited bundels.

Edit: @EvelienvV73 wat je wilt, hoewel ik geen scheldwoorden (wat verboden is) heb gebruikt, als jij niet van gediend was, bij deze, punt blijft het zelfde. Informatie staat daar. Voel je je toch misleid? Kun je een case openen bij de ACM, neem alle prints waar staat "24h Unlimited (in NL) mee en zeg dat jij dit misleidende reclame vindt omdat Unlimited voor een dag in Europa niet onbeperkt is. Ben benieuwd naar hun reactie
Reputatie 7
Badge +5
@Rena Chan uhm wtf?
Houd je een beetje in zeg, je zit hier niet in Amerika waar dat redelijk normaal is.

Daarbij heb ik tijdens het bestellen nergens duidelijk "in Nederland" of "NL" gezien
Em, website

Wtf? Het is niet alsof jij een AV .....
@Cypher dank. Inderdaad, kunnen we het beschaafd houden @Rena Chan . Ik ben niet lui en ook niet dom. Anders had ik me niet de moeite getroost om dit forum te bezoeken, maar blijkbaar wil dat er bij de jou niet in. Ik snap nu ook wel dat als ik me de moeite had getroost, ik ergens had kunnen lezen dat unlimited data in het buitenland niet unlimited is. Maar, het gaat mij erom dat ik me misleidt voel door de term "unlimited". Noem het niet zo, als het niet zo is. Niet meer en niet minder. Dus reageer niet zo opgefokt, ben ik niet van gediend en zal ik ook aankaarten tele 2. Waarschijnlijk zullen zij zich dan verschuilen onder het mom dat dit een een open forum is, en dat zij daar niet verantwoordelijk voor zijn (als ik ze ondertussen een beetje goed inschat...)
Reputatie 7
Badge +4
@Rena Chan uhm wtf?
Houd je een beetje in zeg, je zit hier niet in Amerika waar dat redelijk normaal is.

In mijn bijdrage was ik toch veel meer Nederlands gericht "kip zonder kop" 🙂
Reputatie 7
Badge
Maar, het gaat mij erom dat ik me misleidt voel door de term "unlimited". Noem het niet zo, als het niet zo is.
Daarom heet de bundel “24 uur unlimited data (in NL)”.

Maar, het gaat mij erom dat ik me misleidt voel door de term "unlimited". Noem het niet zo, als het niet zo is.Daarom heet de bundel “24 uur unlimited data (in NL)”.

Juist... en ik kan me dus dat NL niet herinneren. Kan zijn dat de manier waarop ik het heb aangeschaft dit niet zo meldde, of misschien omdat ik er niet op bedacht was. Als je kiest voor de optie bundels voor NL en EU, verwacht je bundels voor NL EN EU. Als je de keuze maakt via het land waar je op dat moment verblijft, ga je er ook vanuit dat de bundel die je kiest voor dat land is. Misschien onoplettendheid van mij, maar dan ook omdat ik geen moment heb getwijfeld over het aan te schaffen product.
Na aanschaf heb ik een bericht gehad van Tele 2 dat unlimited actief was. Daarbij geen mededeling dat ik op moet letten omdat ik in het buitenland was. Ook in de app is het niet duidelijk. Daar zie je alleen de tijd terug tellen. Het aantal Mb's dat je nog hebt is niet zichtbaar. Hoe weet je dan in het buitenland hoeveel je nog kan verbruiken met de aangeschafte unlimited bundel? Ik blijf van mening dat Tele2 in deze in gebreke blijft.
Reputatie 7
Badge +4

Daarom heet de bundel “24 uur unlimited data (in NL)”.Juist... en ik kan me dus dat NL niet herinneren. ............. Ik blijf van mening dat Tele2 in deze in gebreke blijft.

Zoveel data en dat allemaal voor 3 euro...