beantwoord

unlimited data te snel op

• 1 september 2019
  • 19 reacties
  • 368 x bekeken

Ik heb een unlimted abonnement. Hierbij moet je na een aantal mb’s smsen of via de app extra (gratis) mb’s aanvragen.
Echter, hij zegt dat deze extreem snel op zijn. Ik heb nu al 4 dagen achter elkaar dat hij zegt dat ze op zijn. Gisteren kreeg ik zelfs elke 5min een sms hierover en moest ik weer nieuwe aanvragen (zelfs als ik helemaal niks deed op mijn telefoon). Mijn internet deed het dan ook zoals gewoonlijk elke keer weer niet voor ik extra aanvraag.

Nu wil ik de klantenservice bellen maar deze zijn vandaag niet open. Iemand tips?

(Via mijn telefoon als ik bij mobiel data kijk staan deze extreem hoge getallen ook niet gemeld, dus alleen via Tele2)
icon

Beste antwoord door eric 1 september 2019, 19:09

Misschien tetering aanstaan?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 7
Badge
Hoeveel is extreem veel? En hoeveel scheelt dat met de databteller op je telefoon? Als je WiFi assistentie uitzet (en in geval van een iPhone ook iCloud backup over mobiele data uitzet) en het op de achtergrond bijwerken van apps beperkt tot de apps die dit nodig hebben, gebruik je dan nog steeds veel data?
@pipodeclown Ik heb gisteren om precies te zijn 15GB extra moeten aanvragen (in totaal dus 20GB verbruikt in 1 dag). Geen Netflix, fb enzv gebruikt. (Had een feest dus heb bijna niet op mijn telefoon gekeken en elke keer als ik keek moest ik extra aanvragen omdat ik dus niks meer binnen kreeg.)

Heb de mobiele data van iCloud uitgezet. Ff afwachten of dit werkt, maar lijkt me sterk want heb hier eerder nooit last van gehad.
Reputatie 7
Badge +4
20gb op 1 dag is nogal wat... maar hier heb ik geen last van jouw issue met mijn unlimited abonnement.
@eric Klopt, daarom snap ik het ook niet want heb dit echt niet verbruikt.

P.s iCloud dingetje werkt niet... nu weer binnen PRECIES 10min weer 1gb erdoorheen.... 😔
Reputatie 7
Badge +4

Nee deze staat ook uit..
Reputatie 7
Badge
1GB in 10 min is niet normaal als je niet streamt. Zet je mobiele data eens een uur uit en kijk of er iemand begint te klagen dat hij offline is.
Start ook je toestel eens opnieuw op. Misschien staat een app mega verbruik te genereren, omdat er iets mis gaat.
Reputatie 7
Badge
En zit je telefoon wel op de WiFi? Als je net een nieuwe telefoon hebt, kan hij je iCloud, foto’s of filmpjes gaan terugzetten op je telefoon. Dat zou veel data kunnen zijn.
@pipodeclown
Mijn telefoon heeft de hele nacht uitgestaan en heb uitgeslapen t/m 12 uur en het is nogsteeds hetzelfde.

Ik heb hem nu inderdaad op WiFi gezet omdat het echt vervelend is, maar heb deze telefoon al sinds Februari..

Snap er echt helemaal niks van.. 😂
Reputatie 7
Badge
Zet ook onder Instellingen - iTunes store en App store de optie “gebruik mobiele data” uit.

En als je telefoon vannacht uit heeft gestaan, dan bedoel je helemaal uit en afgesloten neem ik aan, dus in feite opnieuw opgestart.

En WiFi assistentie had je ook inmiddels uit?
Reputatie 7
Badge
Reset ook even je data teller onder Instellingen - Mobiel netwerk en dan helemaal onderaan. Als je je telefoon dan weer van WiFi afhaalt, dan kan je zien welke apps die data verbruiken.
Reputatie 5
Badge +1
Je zult morgen wel iets horen van tele2. Ruim boven 150 GB per maand triggert reacties voor de FUP. Dit is voor jou blijkbaar in een week erdoor. Je moet wel een grandioos datalek hebben. Misschien geheel gehackt?
@pipodeclown
ik heb alles gedaan wat je zei, nu dus eventjes afwachten. Dat van die teller is inderdaad wel handig, beter overzicht nu.

@theocoppes
Ja daar ben ik dus bang voor, maar er is verder niks geks op mijn telefoon. Zou ook niet weten wat ik zou moeten doen als ik gehackt was eigenlijk.
Reputatie 5
Badge +1
Als jij die data niet gebruikt is het iemand anders die jouw data verbruikt. Ik weet het verder ook niet, maar hier is genoeg kennis om dat op te lossen! Met zoveel verbruik knikkert tele2 je eruit.
Dat rijmt!
Succes ermee.
Reputatie 7
Badge
Ben benieuwd of je morgen verandering ziet als je je telefoon van de WiFi haalt of welke apps dan de data genereren.
Reputatie 4
Badge
@Meisje met een dringende vraag Hallo, in verband met je privacy kunnen we alleen de verbruikte hoeveelheid data zien en niet waaraan het op is gegaan.
Hebben de tips nog resultaten opgeleverd? Kijk ook hier eens voor meer dataverbruik tips.

Groet Petra
Reputatie 4
Badge +2

maar er is verder niks geks op mijn telefoon. Zou ook niet weten wat ik zou moeten doen als ik gehackt was eigenlijk.

Heb je ook geen apps geïnstalleerd net voordat dit begon of vreemde berichten binnen gehad via sms, social media of email met links erin waar je (per ongeluk) op geklikt hebt?

Als je toestel gehackt is zou je hem terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen, vaak is dat afdoende om eraf te komen.
Reputatie 7
Badge
@Meisje met een dringende vraag , is het dataverbruik nog hetzelfde? En zo ja, heb je nu kunnen zien door welke apps dit wordt verbruikt?
Reputatie 4
Badge
Aangezien er geen reacties meer zijn ga ik dit topic sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Petra