Unlimited data hotspot / usb-tether

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

46 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
1. wat nou het limiet is voordat er maatregelen worden getroffen,
Je bent al twee keer gewaarschuuwd, dus twee keer over "het FUP limiet" .
2. Bij hoeveel mails ( ik heb er namelijk al 2 binnen ) er maatregelen worden getroffen.
Je bent al twee keer gewaarschuwd, ik vermoed drie keer is scheepsrecht.
3. Welke maatregel zal worden getroffen als dit zo door gaat in mijn geval.
Er staan 6 maatregelen genoemd. Als ze dit willen gaan doorzetten is het 1 van die 6.

Maar je verbruik gewoon naar beneden bijstellen totdat je geen waarschuwingen meer krijgt is ook een optie.
Begin eens met niet meer dan 10 Gb per dag te verbruiken.
eric schreef:

1. wat nou het limiet is voordat er maatregelen worden getroffen,
Je bent al twee keer gewaarschuuwd, dus twee keer over "het limiet" .
2. Bij hoeveel mails ( ik heb er namelijk al 2 binnen ) er maatregelen worden getroffen.
Je bent al twee keer gewaarschuwd, ik vermoed drie keer is scheepsrecht.
3. Welke maatregel zal worden getroffen als dit zo door gaat in mijn geval.
Er staan 6 maatregelen genoemd. Als ze dit willen gaan doorzetten is het 1 van die 6.

Maar je verbruik gewoon naar beneden bijstellen totdat je geen waarschuwingen meer krijgt is ook een optie.
Begin eens met niet meer dan 10 Gb per dag te verbruiken.

Maar wat is nou een limiet op Unlimited? 😕

Dus met als je in 3 maanden tijd 3(+) keer boven de 10gb komt op een dag ( met een unlimited abonnement ) volgen er maatregelen? klinkt een beetje raar.

Het is mij alsnog een beetje onduidelijk welke maatregelen er dan worden getroffen als dit gebeurt.
Als je het mij vraagt, zijn er nog te veel gaten die moeten worden gevuld.
Reputatie 7
Badge +5
@Jeffrey Ullers volgens mij zit je op een officieel antwoord van Tele2 te wachten, dat kan dus niet van Eric komen zoals je wel begrijpt.
Reputatie 7
Badge +2
@Erwin van Tele2 nog steeds niks daarover?
@Erwin van Tele2 Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het antwoord, ivm een mogelijke overstap van T-Mobile naar Tele 2.
Reputatie 5
Badge
Het blijkt toch lastiger dan verwacht om een duidelijk verhaal te publiceren. Er wordt nog steeds hard gewerkt aan een inhoudelijke reactie.

Ik ga ervan uit dat het wachten beloond wordt. 🙂
JeroenK van Tele2 schreef:

Het blijkt toch lastiger dan verwacht om een duidelijk verhaal te publiceren. Er wordt nog steeds hard gewerkt aan een inhoudelijke reactie.

Ik ga ervan uit dat het wachten beloond wordt. :)

Leuk dat je het gezellig probeert te houden met een smiley, maar het is toch merkwaardig dat het zo lang duurt (een maand inmiddels!) om een op het oog eenvoudige vraag te beantwoorden. Je mag toch verwachten dat Tele2 in ieder geval voor zichzelf heeft gedefinieerd wat concreet de regels van 'Unlimited' zijn en wat de consequenties zijn als die regels worden overtreden. Waarom stuur je immers überhaupt een waarschuwing naar grootverbruikers? SMH

Een kijkje achter de schermen zou leuk zijn: Staan de afdelingen Marketing en Netwerkbeheer hier tegenover elkaar ofzo? Personeelstekort op de afdeling communicatie? Ben benieuwd of (en hoop dat) het antwoord (wanneer dat komt) iets laat doorschemeren over het proces waarop het tot stand is gekomen.
Reputatie 3
Badge
Hallo Jeffrey,

Excuses dat dit wat langer duurt maar ik heb nog steeds geen concreet antwoord ontvangen.

Wat ik inmiddels wel weet is het volgende:

Het gaat in de mailing om klanten die meer dan een aantal keer het gemiddelde maandverbruik van unlimited hebben verbruikt.
Daarmee wordt een beperkte selectie van hoogverbruikers aangeschreven.

Klanten worden middels de mail bewust gemaakt van hun hoge data gebruik en gewezen op de (spel)regels van unlimited data.
Veel klanten zijn zich er namelijk niet bewust van dat dit een negatieve impact kan hebben op andere gebruikers en uiteraard willen we unlimited wel graag voor iedereen leuk en uiteindelijk ook betaalbaar houden.

We stellen geen harde limiet en er wordt ook niet gesuggereerd dat de klant te veel data zou hebben gebruikt.
Het is dus ook niet zo dat er een limiet geldt van 5GB per dag * 30 dagen =150GB en dat we op basis van deze grens klanten aanschrijven.

Op dit moment weet ik niet of het antwoord concreter zal worden maar ik blijf proberen een gedetailleerder antwoord te krijgen.

Groet,
Erwin
Hallo,

Ik ben van plan om klant te worden bij Tele2 met de Unlimited bundel. Is hier al iets meer bekend over?
Niet dat ik zoveel data ga gebruiken, maar het gaat me meer over het feit tot wanneer de hoeveelheid data als 'maximaal' gezien wordt, terwijl het onbeperkt is.
Reputatie 7
Badge +4
Er wordt geen harde limiet gecommuniceerd zoals je van de moderator hebt kunnen lezen. Als je niet van plan bent elke dag tientallen GB's te gaan gebruiken en je sim alleen in een mobiel toestel stopt zou er dus geen probleem moeten zijn.
Reputatie 1
Tele2 is hier toch echt misleidend bezig, zelfs als je hier kijkt https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/ staat er helemaal niets over een FUP bij Data, er staat op die bestelpagina zelfs expliciet vermeld dat Unlimited Data echt onbeperkt is bij de Veelgestelde vragen:

Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een BundelBooster te activeren in MijnTele2 of de Tele2 app. Als je geen extra Bundelbooster aanvraagt, wordt je data voor één dag afgesloten en kun je dus niet meer internetten.

Dan kan je achteraf niet zeggen dat het anders in de algemene voorwaarden staat, dit soort cruciale informatie hoor je bij de aanbieding zelf te zetten.

Frappant is dat bij Unlimited bellen/sms'en wel staat dat er een FUP geldt:

Is Unlimited bellen/sms'en ook echt onbeperkt?

Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen is: bellen naar landen buiten Nederland, bellen van en naar landen buiten de EU en het servicetarief van betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer: deze servicekosten hoor je aan het begin van je gesprek. Bekijk hier de kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen.

Volgens consuwijzer:
In de algemene voorwaarden mag niet de belangrijkste informatie over de aankoop of dienst zelf staan. Bijvoorbeeld de prijs, de kleur van een product of de hoeveelheid. Zulke informatie moet u altijd krijgen bij de koop of dienst zelf.
Malamute schreef:

Tele2 is hier toch echt misleidend bezig, zelfs als je hier kijkt https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/ staat er helemaal niets over een FUP bij Data, er staat op die bestelpagina zelfs expliciet vermeld dat Unlimited Data echt onbeperkt is bij de Veelgestelde vragen:

Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een BundelBooster te activeren in MijnTele2 of de Tele2 app. Als je geen extra Bundelbooster aanvraagt, wordt je data voor één dag afgesloten en kun je dus niet meer internetten.

Dan kan je achteraf niet zeggen dat het anders in de algemene voorwaarden staat, dit soort cruciale informatie hoor je bij de aanbieding zelf te zetten.

Frappant is dat bij Unlimited bellen/sms'en wel staat dat er een FUP geldt:

Is Unlimited bellen/sms'en ook echt onbeperkt?

Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen is: bellen naar landen buiten Nederland, bellen van en naar landen buiten de EU en het servicetarief van betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer: deze servicekosten hoor je aan het begin van je gesprek. Bekijk hier de kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen.

Volgens consuwijzer:
In de algemene voorwaarden mag niet de belangrijkste informatie over de aankoop of dienst zelf staan. Bijvoorbeeld de prijs, de kleur van een product of de hoeveelheid. Zulke informatie moet u altijd krijgen bij de koop of dienst zelf.

Ja maar kijk dan komen we weer aan op de basis van het verhaal

Wat is misbruik en wat is fair use.
Er word nergens aangegeven wat nou echt misbruik is 😕

Vandaag heb ik alweer een "Herinnering" van de spelregels binnen gehad ( Ik verzamel ze nu als pokemonkaarten omdat ik ze elke maand binnenkrijg. Vraag me af bij hoeveel kaarten ik een auto kan kopen
🤔 )

Ik zat in april op 146gb, er word uitgegaan van 150gb per maand aangezien ze je 5gb per dag geven. Ik heb intotaal 60 smsjes gestuurd om extra mb's aan te vragen. Maar ik zit nog steeds onder de 150gb.

De vraag is, waarom krijg ik dan nu weer die mail binnen? true, mijn datagebruik kan wat hoog liggen maar daarom nam ik "Unlimited".

Ook in de mail herinneren ze je alleen dat je datagebruik hoog ligt en wat de spelregels zijn, maar ze geven nog steeds nergens aan hoeveel ik teveel heb gebruikt en waarom dit zo is.

dus hier komt de vraag opnieuw : Wat is misbruik en wat is fair use?
Reputatie 1
Tele2 beweert zelf in op de bestelpagina dat Unlimited ook echt Unlimited voor data is in Nederland, alleen voor bellen heb je een FUP.
Dus je kan met je data verbruik in Nederland helemaal geen misbruik maken want er zit volgens Tele2 zelf geen FUP op als je op de bestelpagina kijkt, ze mogen dat volgens de wet niet alsnog in de voorwaarden verstoppen.
Stuur ze bovenstaande link naar de bestelpagina met de vraag hoe ze er bij komen om dat soort mails te sturen als ze zelf beweren dat Unlimited data echt Unlimited is.
Maak ook wat schermafdrukjes van die pagina voor het geval ze het ineens veranderen.
Vandaag ook weer zo'n mail gehad, terwijl ik na de vorige (16-04) amper weer over de 5GB dagelijkse bundel ben gekomen (gemiddeld 2GB per dag verbruikt).

Dani Winter schreef:

Vandaag ook weer zo'n mail gehad, terwijl ik na de vorige (16-04) amper weer over de 5GB dagelijkse bundel ben gekomen (gemiddeld 2GB per dag verbruikt).

Oh netjes, dat is de standaardmail die ze sturen, ik heb er ook al een andere variant van ontvangen, ik denk dat dat een legendarische kaart is 🙂

Spaar ze op en misschien kan je ook wel een auto ervan kopen straks "De grap over de kaarten begrijp je als je mijn vorige reactie leest"

Anyway, je hoeft je ( denk ik ) nog geen zorgen te maken als dit je eerste mail is. ik heb er nu al zoveel xD
Malamute schreef:

Tele2 beweert zelf in op de bestelpagina dat Unlimited ook echt Unlimited voor data is in Nederland, alleen voor bellen heb je een FUP.
Dus je kan met je data verbruik in Nederland helemaal geen misbruik maken want er zit volgens Tele2 zelf geen FUP op als je op de bestelpagina kijkt, ze mogen dat volgens de wet niet alsnog in de voorwaarden verstoppen.
Stuur ze bovenstaande link naar de bestelpagina met de vraag hoe ze er bij komen om dat soort mails te sturen als ze zelf beweren dat Unlimited data echt Unlimited is.
Maak ook wat schermafdrukjes van die pagina voor het geval ze het ineens veranderen.

Ja dat klopt, maar waarom sturen ze dan deze mails ( Maandelijks voor mij ) ik snap dat je je aan de "Spelregels" moet houden maar die mailtjes worden vervelend 🙂

Tele2 adverteerd met unlimited en dan moeten ze het ook bij unlimited houden.
Ik snap ergens dat ze geen antwoord kunnen geven over een vraag van mij en die van vele anderen ( Wat nou misbruik is en wat dan precies fair use is ) Omdat ze adverteren met "Unlimited" dus ze mogen er geen limiet op zetten want anders moeten ze andere abonnementen aan gaan bieden ( zoals high usage abbonomenten )

Het antwoord duurt alleen wel erg lang, het vorige antwoord maakte eigenlijk niemand iets duidelijk aangezien de vraag heel mooi werd ontweken
Reputatie 7
Badge +5
Voor zover ik het begrijp mag je de Tele2 SIM niet in een router/dongle gebruiken, en geen hotspot voor het gebruik door derden maar alleen voor persoonlijk gebruik.
Je mag hem ook niet 24/7 de verbinding aan laten staan om te downloaden en te streamen.
Verder zie ik niets staan over het ''normaal'' dataverbruik (5Gig per dag plus bundel boosters) dat is dan nog onduidelijk.

En nu heb ik een van die brieven ook eens gezien, die verder wel duidelijk is op een punt na dan.
Maar goed zo kom je wel dichter bij wat toegestaan is en wat niet.
Reputatie 5
Badge
Hey Jeffrey,

Ik de vragen weer neergelegd bij het hoofdkantoor.

Groet,

Arjan
Arjan van Tele2 schreef:

Hey Jeffrey,

Ik de vragen weer neergelegd bij het hoofdkantoor.

Groet,

Arjan

Hallo Arjan,

Bedankt voor je reactie.
Hopelijk word iedereen hun vragen hiermee beantwoord.

Met vriendelijke groet.

Jeffrey Ullers
Volgens de website:
https://www.tele2.nl/voorwaarden/

Waar je doorklikt op:

https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2016/11/Algemene-voorwaarden-Tele2-en-Aanvullende-voorwaarden-Toestel-en-Toestelkrediet-en-FUP-vanaf-4-juni-2018.pdf

Staat:
6.1. Algemeen
6.1.1. Tele2 hanteert een beleid voor behoorlijk gebruik (“Fair
Use Policy”) van mobiele diensten (“Dienst(en)”) van Tele2.
Met deze Fair Use Policy wordt beoogd om overbelasting van
Tele2’s netwerk, misbruik van Diensten en overlast voor
andere gebruikers van de Diensten te voorkomen.
6.1.2. Deze Fair Use Policy is bedoeld om jou voor te lichten
over wat je van onze dienstverlening mag verwachten, om
tegen te gaan dat je wordt geconfronteerd met onverwachte
kosten en om ervoor te zorgen dat je onbezorgd gebruik kunt
maken van de mobiele diensten van Tele2.
6.1.3. De Diensten zijn bedoeld voor normaal eigen gebruik
door jou. De Diensten zijn niet bedoeld voor bedrijfsmatig
gebruik in het kader van beroep of bedrijf, of voor gebruik
door derden.
6.1.4. Onze Diensten zijn bedoeld voor consumenten met
een woon- of verblijfplaats in Nederland of een stabiele link
met Nederland. Je hebt een stabiele link met Nederland
wanneer je je gedurende langere tijd (voornamelijk) in
Nederland bevindt, bijvoorbeeld omdat je meerdere dagen
per week in Nederland werkt of studeert. Tele2 kan je vragen
om deze stabiele link aan te tonen. Kijk op deze pagina van
de Website om te zien hoe je dit kan doen:
www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/
bellen-en-of-smsen-in-het-buitenland/.
6.1.5. Deze Fair Use Policy kan altijd door Tele2 worden
aangepast. Raadpleeg daarom regelmatig de website van
Tele2 voor de meest actuele versie van deze Fair Use Policy.
6.1.6. Heb je nog een SmartMix-, NonStop-of Per Seconde
abonnement, kijk dan op onze website voor eerdere versies
van de Fair Use Policy.

en:

6.4. Mobiel Internet
6.4.1. Wanneer je het einde van jouw databundel hebt
bereikt, wordt de internetverbinding tijdelijk verbroken.
Door het aanschaffen van extra datategoed, of de ingang van
een nieuwe factuurperiode waardoor je de beschikking krijgt
over een nieuwe databundel, wordt de tijdelijke blokkade
weer opgeheven. Deze maatregelen hebben tot doel te
voorkomen dat je met onverwachte kosten wordt
geconfronteerd.
6.4.2. Bij een onbeperkte databundel heb je elke dag een
maximale databundel zoals vermeld op www.tele2.nl/
unlimited-info/. Dit doen wij om fraude te voorkomen.
Als je dagelijkse bundel op is, kun je deze daarna steeds
opwaarderen in MijnTele2. Hierdoor krijg je een nieuwe
hoeveelheid data die beschikbaar is op de dag van
opwaardering. De omvang van die bundel staat op
www.tele2.nl/unlimited-info/.
6.4.3. Kijk voor alle tarieven op tele2.nl.

Wanneer je kijkt op www.tele2.nl/unlimited-info/:

Is unlimited data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms te sturen voor extra data (stuur NOG 1GB naar 1280) of kijk in MijnTele2. De verbinding wordt tijdelijk verbroken, tot de sms voor extra data ontvangen is, of tot 12 uur ‘s nachts, dan wordt automatisch de verbinding hersteld en heb je opnieuw 5GB tot je beschikking. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijk internet verbinding behoudt!

Kortom, zolang je je houdt aan deze voorwaarden zou ik de FUP mail gewoon lekker in de prullenbak gooien. Blijkbaar is er ergens iemand die bepaald dat je niet voldoet aan de imaginaire FUP. Misschien wordt deze persoon na een jaar een keer wakker neemt deze contact met je op 🙂

Stel je voor dat je op een snelweg rijd waar geen maximumsnelheid is aangegeven, je wordt aangehouden, en de politie geeft je een waarschuwing dat je te hard rijd. Wanneer je vraagt wat de maximumsnelheid is wordt er geen antwoord gegeven en rijdt de politie er weer vandoor. LOL

Overigens, er staat ook dat je de databundel niet zakelijk behoort te gebruiken. Nou wil ik geen woorden in de mond leggen van OP maar ik vind 150+ GB in een maand wel heul veel voor iemand die zijn mobiel niet zakelijk gebruikt. Waar ben je dan de hele week dat je zoveel data verbruikt? Het hele jaar op vakantie? Of ben je voor je werk zo veel op reis? Wordt het dan niet tijd voor een zakelijk abo? Wees daar dan ook eerlijk over.

Groet!
lansparty schreef:

Volgens de website:
https://www.tele2.nl/voorwaarden/

Waar je doorklikt op:

https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2016/11/Algemene-voorwaarden-Tele2-en-Aanvullende-voorwaarden-Toestel-en-Toestelkrediet-en-FUP-vanaf-4-juni-2018.pdf

Staat:
6.1. Algemeen
6.1.1. Tele2 hanteert een beleid voor behoorlijk gebruik (“Fair
Use Policy”) van mobiele diensten (“Dienst(en)”) van Tele2.
Met deze Fair Use Policy wordt beoogd om overbelasting van
Tele2’s netwerk, misbruik van Diensten en overlast voor
andere gebruikers van de Diensten te voorkomen.
6.1.2. Deze Fair Use Policy is bedoeld om jou voor te lichten
over wat je van onze dienstverlening mag verwachten, om
tegen te gaan dat je wordt geconfronteerd met onverwachte
kosten en om ervoor te zorgen dat je onbezorgd gebruik kunt
maken van de mobiele diensten van Tele2.
6.1.3. De Diensten zijn bedoeld voor normaal eigen gebruik
door jou...

Groet!

Hooi @lansparty bedankt voor je reactie,
echter wacht ik nog op een bevestiging van tele2.
Een aantal mensen hebben dit forumbericht, de fup en alles doorgelezen, meerdere mensen vragen zich dit ook af.
Aangezien Tele2 er geen duidelijk antwoord op kon geven hoop ik dat Tele-2 onze vragen hierin goed kunnen aanpakken.
Want ik krijg bijvoorbeeld ( ook heel toevallig vandaag ) weer bericht binnen dat ik teveel data gebruik en word ik verwezen naar de spelregels. Maar dit voelt als een waarschuwing met als je nog meer gaat gebruiken ben je de sjaak, om het zo te zeggen dan.

Over mijn datagebruik.
IIk kan je met alle eerlijkheid vertellen dat ik dit niet gebruik als zakelijk abbonnement. Mijn ouders ( ja ik woon nog bij mijn ouders ) hebben een 50mbit abbonnement afgesloten bij Tele-2, echter is dit abbonnement voor een huishoud van 6 personen veels te laag, als 1 iemand al een download op steam aanzet, heeft niemand een hogere verbinding dan 100 kb per seconden.

Geen grap helaas. Ook de reguliere verbinding is heel erg bagger, hierdoor heb ik besloten om een unlimited abbonnement te nemen bij Tele-2, zodat ik niet meer op het wifi hoef.

Inderdaad, 150gig komt nogal hoog uit maar als ik kijk naar hoeveel netflix gebruikt op hoge kwaliteit komt het ruim om 7gb per uur. dat is een van de redenen waarom mijn datagebruik zo hoog is.

Met vriendelijke groet.

Jeffrey Ullers