Unlimited!

Toon eerste bericht

148 Reacties

Cypher schreef:

Ik heb er eens een vraag over gesteld over de 4G geschikte toestellen, maar heb dat nooit duidelijk gekregen.
Ja toen kreeg ik de vraag terug over welke toestellen ik het had.
Een vraag met een vraag beantwoorden schiet natuurlijk niet op dus ik heb het er maar bij gelaten.
Het is gewoon allemaal erg vaag, en dat zal wel expres zo zijn.
Maar ik ben benieuwd naar de 6S zijn gedrag, maar of die het beter gaat doen als je een slechte dekking hebt?
Ik ben bang van niet, en ben je denk ik beter af bij een provider die niet zo moeilijk doet als je toestel terug valt naar 3G met jou toestel.

Bij jullie staat op de site dat je terug valt bij slechte dekking. Als dit problem zich bij de iphone 6 zich voordoet dan is dat niet mijn probleem en mag mijn abo niet op geblokkeerd worden.
Rena Chan schreef:

Marco Muus schreef:

eric schreef:

Je hebt nog niet gemeld welk toestel het precies is? Deze moet op de lijst voorkomen die je kunt zien als je een simonly aanvraagd. Alleen die toestellen staan op de whitelist. Andere worden geblokkeerd.

VoLTE wordt ook ondersteund. door het toestel. De telefoon staat niet in de lijst. UMI Plus. echter werd bij het afsluiten van de simonly vermeldt dat ieder 4g toestel geschikt zou zijn en dat de lijst een voorbeeld lijst is maar niet een must. Als ik naar de specificities kijk van mijn telefoon en die van ,de wel in de lijst staande iphone 6, heeft de UMI plus het zelfde frequentie bereik (plus nog enkele extra frequenties) en zelfde (of meer) mogelijkheden. alle instellingen welke ik heb toegepast heb ik a.d.h.v. de handleiding van jullie site voor android telefoons ingevoerd (waarna mijn internet pas werkte). Mijn telefoon heeft ~60-100Mbit over 4g verbinding (als ik niet tussen de akkers sta, maar bewoonde wereld). echter woon ik tussen de akkers en moet blij zijn als ik uberhaupt verbinding heb en kan bellen. Echter valt de verbinding steeds terug op 3g, door de slechte dekking, maar jullie zeggen nu dat ik geen 4g telefoon heb. (ik zal het in een Iphone 6 testen of mijn bereik en 4g dan beter is)

Nogmaals, Tele2 blokkeert niet op basis van VoLTE dat is het probleem niet.

Ik weet niet waar je je abonnement afgesloten hebt, maar zowel bij tele2.nl als bij mobiel.nl krikg je de melding om je toestel te checken op de 4g ready lijst.

Vul de naam in van je toestel om te zien of je telefoon geschikt is voor ons netwerk. Staat je telefoon niet in deze lijst? Dan is hij helaas niet geschikt voor ons 4G-netwerk

Zo, je bent afhankelijk dat tele2 jou telefoon goedkeurt.

via de je college bij de klantenservice. dus niet via een tussen agent.
Reputatie 7
Badge +5
Het is niet Jullie, het is Tele2.
En medewerkers van Tele2 zijn te herkennen aan de titel "van Tele2" achter hun screen name.
Cypher schreef:

Het is niet Jullie, het is Tele2.
En medewerkers van Tele2 zijn te herkennen aan de titel "van Tele2" achter hun screen name.

excuus, bedoel uiteraard Tele2
Edwinhgv schreef:

Ik heb nu een 2 jarig contract met 4 gig internet
Wat gaat het mij kosten als ik unlimited wil ?
Ik betaal nu 45 euro in de maand

Ligt er aan hoeveel jij voor jouw abbonement betaal van de 45. Als dat 25 is of meer komen er geen kosten bij. En je contract blijft hetzelfde alleeb heb je onbeperkt data.
Beste mevr/menr,
Mijn factuur was niet betaal en ben afgesloten. Prima, alles uiteindelijk toch betaald en al bij het Incasso bureau aangekomen. Had ik betaald, niet aangeloten. Ik had toen jullie gebeld en jullie zeiden dat ik ook nog de factuur van Mei nog moest betalen. Ook gedaan via Ideal (Jullie webstite). Geld is bij jullie aangekomen maar ben nogsteeds afgesloten.
Mijn vraag:
Wanneer word ik nu weer aangesloten??
Update over mijn probleem, na contact te hebben gehad met tele2 en de verbinding op mijn locatie met een iphone 6 te testen wordt ik nu niet afgesloten en mag ik mn telefoon blijven gebruiken. Op de iphone 6 had ik gprs tot max 3g 🙂 mn umi plus 3g-4g. Het ligt bij mij dus aan de dekking en locatie. Ze hebben mijn telefoon gecontroleerd of deze geschikt is voor hun netwerk.
De opmerking bovenaan de voorwaarden https://www.tele2.nl/voorwaarden/ zet de deur op naar het gebruik van een Unlimited SIM-kaart in een 4G router. Die moet dan wel een SMS kunnen sturen. Zijn er verder nog beperkingen waar ik rekening mee moet houden? Geblokkeerde IP-poorten, verkeerstypen (bv VoIP), toegang tot DynDNS?

Na verbruik van 5 GB wordt de verbinding volledig verbroken, lees ik. Dat vind ik jammer. Ik verwacht niet dat ik er vaak tegenaan zal lopen, maar zou het beter vinden als de verbinding in stand blijft, maar op een heel lage snelheid, b.v. 64 kbps.
Reputatie 7
Badge
willemb2 schreef:

Na verbruik van 5 GB wordt de verbinding volledig verbroken, lees ik.

Waarom?
Is dat ook zo bij bijvoorbeeld een 10GB abonnement?
Reputatie 4
Badge +2
Estherunlimited schreef:

willemb2 schreef:

Waarom?

Nee enkel bij Unlimited abonnementen om misbruik te voorkomen. Als je dan een SMS'je stuurt dan krijg je weer 1GB en dit kan je onbeperkt doen zodat het een onbeperkt abonnement blijft.
Reputatie 7
Badge
ItsNaud schreef:

Estherunlimited schreef:

willemb2 schreef:

Waarom?

Nee enkel bij Unlimited abonnementen om misbruik te voorkomen. Als je dan een SMS'je stuurt dan krijg je weer 1GB en dit kan je onbeperkt doen zodat het een onbeperkt abonnement blijft.

Raar ik kies unlimited juist omdat ik dan nergens op hoef te letten dacht ik. Nu is er toch weer beperking aan verbonden. Hoezo misbruik? Onbeperkt is onbeperkt en dat houdt niet op bij 5GB.
En dan elke keer sms sturen voor 1GB? Dat mag je dan onbeperkt blijven doen? Omslachtig en onvrij dit abonnement lijkt me
Reputatie 4
Badge +2
Estherunlimited schreef:

ItsNaud schreef:

Estherunlimited schreef:

willemb2 schreef:

Waarom?

Raar ik kies unlimited juist omdat ik dan nergens op hoef te letten dacht ik. Nu is er toch weer beperking aan verbonden. Hoezo misbruik? Onbeperkt is onbeperkt en dat houdt niet op bij 5GB.
En dan elke keer sms sturen voor 1GB? Dat mag je dan onbeperkt blijven doen? Omslachtig en onvrij dit abonnement lijkt me

Je mag 5GB per dag verstoken, dat haal je bij vrij normaal gebruik niet zo snel. Daarna kan je elke keer met 1GB opwaarderen. Andere partijen doen dit ook om te voorkomen dat je bijvoorbeeld je hele studentenhuis van internet op deze manier gaat voorzien. Wil je dit niet, neem dan een 10GB abonnement en waardeer deze telkens (voor een zeer hoge prijs) op met internet bundels. Ook hier komt dan een handmatige actie bij kijken.
Reputatie 7
Badge
ItsNaud schreef:

Estherunlimited schreef:

ItsNaud schreef:

Estherunlimited schreef:

willemb2 schreef:

Waarom?

Je mag 5GB per dag verstoken, dat haal je bij vrij normaal gebruik niet zo snel. Daarna kan je elke keer met 1GB opwaarderen. Andere partijen doen dit ook om te voorkomen dat je bijvoorbeeld je hele studentenhuis van internet op deze manier gaat voorzien. Wil je dit niet, neem dan een 10GB abonnement en waardeer deze telkens (voor een zeer hoge prijs) op met internet bundels. Ook hier komt dan een handmatige actie bij kijken.

Ja logisch maar 10 GB is een limiet en onbeperkt is onbeperkt. Of ik het gebruiken zal , wil, of niet.......De vrijheid wordt beperkt.....
Studentenhuis van internet voorzien is zo niet mogelijk, maar onbeperkt vrij door
blijven internetten ook niet.
Bij andere partijen is dat ook niet zeg je,
toch zijn er providers waar je gewoon tussen klanten op zelfde adres de GB 's uit jouw
databundel kunt delen.
Hoe het met het dagelijkse rantsoen zit weet ik niet. Zoek ik nog naar. I
Reputatie 4
Badge +2
Estherunlimited schreef:

ItsNaud schreef:

Estherunlimited schreef:

ItsNaud schreef:

Estherunlimited schreef:

willemb2 schreef:

Waarom?

Ja logisch maar 10 GB is een limiet en onbeperkt is onbeperkt. Of ik het gebruiken zal , wil, of niet.......De vrijheid wordt beperkt.....
Studentenhuis van internet voorzien is zo niet mogelijk, maar onbeperkt vrij door
toch zijn er providers waar je gewoon tussen klanten op zelfde adres de GB 's uit jouw
databundel kunt delen.

Tsja, weet je, je kan natuurlijk overal een probleem van maken. Het is nog steeds onbeperkt alleen is er tussentijds even een actie vanuit de klant benodigd. Delen en zelf onbeperkt verstoken uit een eigen bundel is iets heel anders, bij de andere provider waar je kan delen geldt wel een echt limiet qua GB. Bij dit abonnement niet en kan je het zelf telkens opwaarderen.

Ik zie het probleem niet zo, voor 25 euro per maand onbeperkt bellen/sms en internet, het is maar waar je je druk om maakt om 1 SMS'je te sturen...
Reputatie 7
Badge
[quote=ItsNaud]
Estherunlimited schreef:

ItsNaud schreef:

Estherunlimited schreef:

ItsNaud schreef:

Estherunlimited schreef:

willemb2 schreef:

Na verbruik van 5 GB wordt de verbinding

Waarom?

databundel kunt delen.

Tsja, weet je, je kan natuurlijk overal een probleem van maken. Het is nog steeds onbeperkt alleen is er tussentijds even een actie vanuit de klant benodigd. Delen en zelf onbeperkt verstoken uit een eigen bundel is iets heel anders, bij de andere provider waar je kan delen geldt wel een echt limiet qua GB. Bij dit abonnement niet en kan je het zelf telkens opwaarderen.

Ik zie het probleem niet zo, voor 25 euro per maand onbeperkt bellen/sms en internet, het is maar waar je je druk om maakt om 1 SMS'je te sturen...

Ik maak me er helemaal niet druk om. Waarom zou ik?
Stel alleen vast dat onbeperkt niet zo onbeperkt is als ik aanvankelijk dacht.
Dank je wel voor je antwoorden.
Maar even los van dat 5 GB verhaal, kan ik nu een 4G modem of router gebruiken? B.v. Huawei E3372? (LTE cat 4, staat niet bij de lijst van toestellen die werken, wel een ouder model Huawei G4 router).

Achtergrond: ik woon een groot deel van het jaar op een boot. Gebruik nooit meerdere apparaten tegelijk, maar wil wel een beetje flexibel zijn in wat ik gebruik.
Reputatie 7
Badge +4
willemb2 schreef:

De opmerking bovenaan de voorwaarden https://www.tele2.nl/voorwaarden/ zet de deur op naar het gebruik van een Unlimited SIM-kaart in een 4G router. Die moet dan wel een SMS kunnen sturen. Zijn er verder nog beperkingen waar ik rekening mee moet houden? Geblokkeerde IP-poorten, verkeerstypen (bv VoIP), toegang tot DynDNS?

Volgens mij is dat aanbod speciaal voor handsets en niet zo voor routers.
> Een 4G router zal heus wel een verbinding kunnen maken maar als je meer dan 5Gb per dag wilt verstoken moet het via een webinterface van het modem een sms te versturen.
> Er wordt geen vast IP adres gegeven aan die sims en op het dynamische IP adres is geen inkomend verkeer mogelijk. Ik heb dit al eens getest met mijn eigen sim. Ik vermoed dat er een NAT tussenzit.
> Ze stellen dat het gebruikte device voor hun netwerk op de whitelist moet staan. Daar staan alleen mobiele toestellen op. En ervaring op dit forum is dat wat niet op de lijst staat binnen no time een sms krijgt met aankondiging van afsluiting.

Maar, als je een maandelijks opzegbaar abonnement neemt kun je zelf eens wat uitproberen.
eric schreef:

willemb2 schreef:

Volgens mij is dat aanbod speciaal voor handsets en niet zo voor routers.
> Een 4G router zal heus wel een verbinding kunnen maken maar als je meer dan 5Gb per dag wilt verstoken moet het via een webinterface van het modem een sms te versturen.
> Er wordt geen vast IP adres gegeven aan die sims en op het dynamische IP adres is geen inkomend verkeer mogelijk. Ik heb dit al eens getest met mijn eigen sim. Ik vermoed dat er een NAT tussenzit.

Die SMS gaat wel lukken als het een enkele keer nodig is. Een dynamisch IP-adres is ook geen probleem, maar als er NAT tussen zit kan het lastig worden. Hoewel je wel apparaten hebt zoals Synology NASsen die ondanks NAT toch van buitenaf bereikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Misschien kun je een VPN tunnel opzetten vanaf die router naar de NAS? Dan start je een verbinding vanuit het mobiele device en dat gaat wel. Als ik in het buitenland ben dan start ik ook zo'n sessie op vanaf mijn mobiel en kan dan NOS uitzending gemist vanuit San Francisco bekijken 🙂
eric schreef:

Misschien kun je een VPN tunnel opzetten vanaf die router naar de NAS? Dan start je een verbinding vanuit het mobiele device en dat gaat wel. Als ik in het buitenland ben dan start ik ook zo'n sessie op vanaf mijn mobiel en kan dan NOS uitzending gemist vanuit San Francisco bekijken :)

Ik ga het maar eens een maandje proberen. Bedankt voor het meedenken.
willemb2 schreef:

Maar even los van dat 5 GB verhaal, kan ik nu een 4G modem of router gebruiken? B.v. Huawei E3372? (LTE cat 4, staat niet bij de lijst van toestellen die werken, wel een ouder model Huawei G4 router).

Achtergrond: ik woon een groot deel van het jaar op een boot. Gebruik nooit meerdere apparaten tegelijk, maar wil wel een beetje flexibel zijn in wat ik gebruik.

Voor zover ik heb begrepen is dat niet mogelijk aangezien het apparaat een actief en geldig IMEI nummer moet hebben. Is die niet aanwezig en er wordt geprobeerd verbinding te maken, dan wordt het apparaat geblokkeerd.
Danny.G schreef:

willemb2 schreef:

Voor zover ik heb begrepen is dat niet mogelijk aangezien het apparaat een actief en geldig IMEI nummer moet hebben. Is die niet aanwezig en er wordt geprobeerd verbinding te maken, dan wordt het apparaat geblokkeerd.

Het werkt hier uitstekend sinds een paar dagen. Ik ben op dit moment verbonden via een Dovado Pro AC router met een Huawei E3372h in de USB. Het is bedoeld voor op mijn boot, maar staat nu nog even bij het zolderraam thuis op 700m. van een Tele2 G4 mast:

Soms haalt hij 40/10, veel sneller dan ik nodig heb. Beneden in de woonkamer haal ik maar ca. 3/1.
Het Huawei E3372h modem gedraagt zich ook als router, dus ik heb in feite 3 x NAT: Tele2 - Huawei - Dovado. Mogelijk verklaart dat de vrij hoge ping, maar ik heb er in het normale gebruik (een paar uur op websites en teveel email) geen last van.
Je krijgt geen openbaar IP-adres, maar VPN naar mijn NAS thuis gaat wel, echter alleen uitgaand. Een tweerichtings VPN is me nog niet gelukt.
De Dovado stuurt SMS door naar mijn mobiel, dus ik hoef niet steeds in de web-interface te kijken of ik al aan de 5 GB zit. Overigens ben ik daar nog lang niet in de buurt gekomen, ook niet met 2 uur TV kijken via uitzending gemist, wat ik normaal niet doe.
De Dovado Pro AC kan ook als client werken met KPN Fon, helaas (nog) niet met Ziggo WiFispots. Daarbij kan de G4 als fallback dienen.
Er zijn in NL een paarduizend varende woonschepen. Daarvoor lijkt dit me een prima oplossing.
Reputatie 6
Badge +5
willemb2 schreef:

Het werkt hier uitstekend sinds een paar dagen. Ik ben op dit moment verbonden via een Dovado Pro AC router met een Huawei E3372h in de USB. Het is bedoeld voor op mijn boot, maar staat nu nog even bij het zolderraam thuis op 700m. van een Tele2 G4 mast:
Soms haalt hij 40/10, veel sneller dan ik nodig heb. Beneden in de woonkamer haal ik maar ca. 3/1.
Het Huawei E3372h modem gedraagt zich ook als router, dus ik heb in feite 3 x NAT: Tele2 - Huawei - Dovado. Mogelijk verklaart dat de vrij hoge ping, maar ik heb er in het normale gebruik (een paar uur op websites en teveel email) geen last van.
Je krijgt geen openbaar IP-adres, maar VPN naar mijn NAS thuis gaat wel, echter alleen uitgaand. Een tweerichtings VPN is me nog niet gelukt.
De Dovado stuurt SMS door naar mijn mobiel, dus ik hoef niet steeds in de web-interface te kijken of ik al aan de 5 GB zit. Overigens ben ik daar nog lang niet in de buurt gekomen, ook niet met 2 uur TV kijken via uitzending gemist, wat ik normaal niet doe.
De Dovado Pro AC kan ook als client werken met KPN Fon, helaas (nog) niet met Ziggo WiFispots. Daarbij kan de G4 als fallback dienen.
Er zijn in NL een paarduizend varende woonschepen. Daarvoor lijkt dit me een prima oplossing.

Technisch gezien is het mogelijk.
Maar let wel op wat eric hiervoor zegt: Ze (Tele2 - red.) stellen dat het gebruikte device voor hun netwerk op de whitelist moet staan. Daar staan alleen mobiele toestellen op. En ervaring op dit forum is dat wat niet op de lijst staat binnen no time een sms krijgt met aankondiging van afsluiting.
Het kan dus zomaar dat het onaangekondigd wordt afgesloten. Ik kan dus absoluut geen garantie omtrent de stabiliteit geven met deze actie.
Groet, Ben
Ben van Tele2 schreef:

willemb2 schreef:

Technisch gezien is het mogelijk.
Maar let wel op wat eric hiervoor zegt: Ze (Tele2 - red.) stellen dat het gebruikte device voor hun netwerk op de whitelist moet staan. Daar staan alleen mobiele toestellen op. En ervaring op dit forum is dat wat niet op de lijst staat binnen no time een sms krijgt met aankondiging van afsluiting.
Het kan dus zomaar dat het onaangekondigd wordt afgesloten. Ik kan dus absoluut geen garantie omtrent de stabiliteit geven met deze actie.
Groet, Ben

Je kan dus ook zomaar een klant kwijtraken. Tele2 zou ook positief kunnen denken: "Hee, interessant, een geheel nieuwe doelgroep" en deze dongles op die whitelist zetten. Voor de belasting van uw netwerk maakt het niet uit of ik tether via een wel erkende Huawei P10 of routeer via een Huawei modem. En geloof me, je kan beter mij op je netwerk hebben dan iemand die de hele dag op zijn/haar telefoontje zit te gamen of video's kijken. Dat je geen technische support kan geven voor een constructie als de mijne begrijp ik.
Ik dacht dat Ben van T-Mobile was trouwens 😉
Beste Ben

Ik heb een abonnement met onbeperkt bellen/sms'en en 10 gb data. Ik heb ook een Nederlands nummer gekregen, ik woon namelijk in België. Er stond op de site dat, vanwege de dataroaming die weg is gevallen, er geen extra kosten zouden komen bij gebruik van je abonnement in de eu. Nu staat er toch al 0,10 op mijntele2. Hoe kan dit? Heb ik dit verkeerd begrepen?

Reageer