Unlimited!

Toon eerste bericht

148 reacties

Voor 25 euro per maand heb je het. Unlimited data, bellen en sms'en.
Vanaf woensdag 17 mei 2017 is het zover. Unlimited!

En ja, je leest het goed...
Voor maar 25 euro per maand!
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Lees er meer over hier:
Unlimited & Snel 4G-Internet - Tele2.nl

De landelijke media maken er ook melding van:
NOS.nl
Nu.nl
Tweakers.net

Heb je vragen?
Laat het hieronder weten.
We horen graag van jullie.
Groet,
Ben

Kan ik het abonnement gebruiken om mijn ADSL aansluiting te vervangen met behulp van een 4G router?

Nee dat mag niet, je mag wel je telefoon als Hotspot gebruiken maar het hoofdgebruik moet dus vanaf je mobiele toestel komen en niet vanaf een 4G router. Staat ook in de voorwaarden: https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2016/11/Fair_Use_Policy_Mobiel_mei_2017.pdf

Dank je. Is duidelijk.
Op de tv reclame hebben jullie het over 25 gulden en niet euro???
Wat is het voordeel ten opzichte van het Robin Mobile onbeperkt abonnement? Ik zie op deze pagina dat die van Robin Mobile goedkoper is: https://www.onbeperktinternet.com/vergelijken/

Is Tele2 sneller internetten en is er ook een korting voor verlengen?
Reputatie 4
Badge +2
Wat is het voordeel ten opzichte van het Robin Mobile onbeperkt abonnement? Ik zie op deze pagina dat die van Robin Mobile goedkoper is: https://www.onbeperktinternet.com/vergelijken/

Is Tele2 sneller internetten en is er ook een korting voor verlengen?

Bij Robin Mobile geldt een limiet qua snelheid, bij Tele2 niet.

https://www.tele2.nl/shop/mobiel/abonnement-verlengen/ hier kan je verlengen, als je geen korting ziet kan bellen naar de sales je misschien wat geluk opleveren. Succes!
Mijn Unlimited data, was 80% ik vroeg 1gb aan via mijntele2 , het komt er niet bij niks , het werkt niet !!!
Reputatie 6
Badge +5
Check alsjeblieft de nieuwste berichten in de media:
Tethering bij Tele2.
Ik heb een abo van 1,5 gb. Kan ik ook upgraden naar de unlimited bundel?
Ik wil dit abonnement afsluiten voor mijn zoon, we zitten regelmatig in het buitenland, geld daar het onbeperkt internetten ook?
In EU landen mag je elke maand 6GB uit je Nederlandse bundel verbruiken als deze groot genoeg is.
Dat valt tegen, wanneer is dat ook eens onbeperkt.
Dat valt tegen, wanneer is dat ook eens onbeperkt.
Dat is nog bij geen enkele provider zo.
Maar wie weet als er 1 mee begint?
Ik dacht dat dat per 1 juli bij alle providers was, is dat niet zo?
Het is zo dat bellen en internetten in het buitenland vanaf 15 juni betaald mogen worden uit de Nederlandse bundels. Er worden dan geen roamingkosten meer gerekend. Dat is wettelijk vastgesteld en alle providers moeten zich eraan houden. Een buitenland bundel is dan niet meer nodig. Tenzij je de vastgestelde limiet van data overschrijdt.Dan zijn er extra kosten.
Tele2 begint 8 juni met het toepassen van de nieuwe EU regels.
So If I have 1 GB Data & unlimited calls for inbound and outbound in Netherlands, the same can be used in EU and also unlimited outbound calls to EU ?
Wat ik raar vindt is dat ik, zoals te zien in mijn screenshot, 4g gebruik en toch een sms krijg dat ik wordt afgesloten over 6 dagen ivm het gebruik van een 3g telefoon...

heb de volgende instellingen:
Android 7.0
APN's:
-tele2.internet.nl
-MCC: 204
-MNC: 02
-Verificatie type: PAP
-APN-Type: default,supl
-Drager: LTE

Voorkeurstypenetwerk: 4G (aanbevolen)
Mobiele providers: Tele2 NL 4G
Voorkeuren:
-Tele2(4G)
-T-Mobile(2G/3G)

Wat doe ik dan nog fout waardoor ik de melding ontvang dat ik wordt afgesloten?

Hoor het graag
Reputatie 7
Badge +2
Wat ik raar vindt is dat ik, zoals te zien in mijn screenshot, 4g gebruik en toch een sms krijg dat ik wordt afgesloten over 6 dagen ivm het gebruik van een 3g telefoon...

heb de volgende instellingen:
Android 7.0
APN's:
-tele2.internet.nl
-MCC: 204
-MNC: 02
-Verificatie type: PAP
-APN-Type: default,supl
-Drager: LTE

Voorkeurstypenetwerk: 4G (aanbevolen)
Mobiele providers: Tele2 NL 4G
Voorkeuren:
-Tele2(4G)
-T-Mobile(2G/3G)

Wat doe ik dan nog fout waardoor ik de melding ontvang dat ik wordt afgesloten?

Hoor het graag

Wat voor een telefoon heb je? En staat die wel gemarkeerd als 4g ready bij tele2?
Reputatie 7
Badge +5
@Marco
Volgens mij staat het wel goed.
Wat je kunt proberen is hem op GSM/WCDMA/LTE zetten als die optie er is.
En waar het aan zou kunnen liggen is dat je een 4G frequentie mist, bv de 800Mhz (meest gebruikte) en dat je alleen de 2600Mhz aan kunt.
@Marco
Volgens mij staat het wel goed.
Wat je kunt proberen is hem op GSM/WCDMA/LTE zetten als die optie er is.
En waar het aan zou kunnen liggen is dat je een 4G frequentie mist, bv de 800Mhz (meest gebruikte) en dat je alleen de 2600Mhz aan kunt.

Dit zijn de ondersteunde frequenties. lijkt erop dat deze goed zijn.
Reputatie 7
Badge +5
Volgens de tabel is hij geschikt, de frequenties kan hij blijkbaar wel aan.
Dan kan het door VoLTE komen (Voice over LTE)
Tele2 wil alles over hun netwerk laten lopen, dus ook spraak.
Dan zal jer voor je toestel geen stukje software zijn die dat mogelijk maakt.
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt nog niet gemeld welk toestel het precies is? Deze moet op de lijst voorkomen die je kunt zien als je een simonly aanvraagd. Alleen die toestellen staan op de whitelist. Andere worden geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge +2
Volgens de tabel is hij geschikt, de frequenties kan hij blijkbaar wel aan.
Dan kan het door VoLTE komen (Voice over LTE)
Tele2 wil alles over hun netwerk laten lopen, dus ook spraak.
Dan zal jer voor je toestel geen stukje software zijn die dat mogelijk maakt.

Alle frequenties hebben is niet voldoende, en tele2 blokkeert niet op basis van VoLTE ondersteuning, anders had je als klant relatief weinig keuze.

Probleem is dat zelfs als een telefoon banden 7 en 20 ondersteunen, Tele2 doet echter een IMEI check tegen hun database, als je telefoon niet gemarkeerd staat als 4g ready krijg je de melding.
Je hebt nog niet gemeld welk toestel het precies is? Deze moet op de lijst voorkomen die je kunt zien als je een simonly aanvraagd. Alleen die toestellen staan op de whitelist. Andere worden geblokkeerd.

VoLTE wordt ook ondersteund. door het toestel. De telefoon staat niet in de lijst. UMI Plus. echter werd bij het afsluiten van de simonly vermeldt dat ieder 4g toestel geschikt zou zijn en dat de lijst een voorbeeld lijst is maar niet een must. Als ik naar de specificities kijk van mijn telefoon en die van ,de wel in de lijst staande iphone 6, heeft de UMI plus het zelfde frequentie bereik (plus nog enkele extra frequenties) en zelfde (of meer) mogelijkheden. alle instellingen welke ik heb toegepast heb ik a.d.h.v. de handleiding van jullie site voor android telefoons ingevoerd (waarna mijn internet pas werkte). Mijn telefoon heeft ~60-100Mbit over 4g verbinding (als ik niet tussen de akkers sta, maar bewoonde wereld). echter woon ik tussen de akkers en moet blij zijn als ik uberhaupt verbinding heb en kan bellen. Echter valt de verbinding steeds terug op 3g, door de slechte dekking, maar jullie zeggen nu dat ik geen 4g telefoon heb. (ik zal het in een Iphone 6 testen of mijn bereik en 4g dan beter is)
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb er eens een vraag over gesteld over de 4G geschikte toestellen, maar heb dat nooit duidelijk gekregen.
Ja toen kreeg ik de vraag terug over welke toestellen ik het had.
Een vraag met een vraag beantwoorden schiet natuurlijk niet op dus ik heb het er maar bij gelaten.
Het is gewoon allemaal erg vaag, en dat zal wel expres zo zijn.
Maar ik ben benieuwd naar de 6S zijn gedrag, maar of die het beter gaat doen als je een slechte dekking hebt?
Ik ben bang van niet, en ben je denk ik beter af bij een provider die niet zo moeilijk doet als je toestel terug valt naar 3G met jou toestel.
Reputatie 7
Badge +2

VoLTE wordt ook ondersteund. door het toestel. De telefoon staat niet in de lijst. UMI Plus. echter werd bij het afsluiten van de simonly vermeldt dat ieder 4g toestel geschikt zou zijn en dat de lijst een voorbeeld lijst is maar niet een must. Als ik naar de specificities kijk van mijn telefoon en die van ,de wel in de lijst staande iphone 6, heeft de UMI plus het zelfde frequentie bereik (plus nog enkele extra frequenties) en zelfde (of meer) mogelijkheden. alle instellingen welke ik heb toegepast heb ik a.d.h.v. de handleiding van jullie site voor android telefoons ingevoerd (waarna mijn internet pas werkte). Mijn telefoon heeft ~60-100Mbit over 4g verbinding (als ik niet tussen de akkers sta, maar bewoonde wereld). echter woon ik tussen de akkers en moet blij zijn als ik uberhaupt verbinding heb en kan bellen. Echter valt de verbinding steeds terug op 3g, door de slechte dekking, maar jullie zeggen nu dat ik geen 4g telefoon heb. (ik zal het in een Iphone 6 testen of mijn bereik en 4g dan beter is)

Nogmaals, Tele2 blokkeert niet op basis van VoLTE dat is het probleem niet.

Ik weet niet waar je je abonnement afgesloten hebt, maar zowel bij tele2.nl als bij mobiel.nl krikg je de melding om je toestel te checken op de 4g ready lijst.

Vul de naam in van je toestel om te zien of je telefoon geschikt is voor ons netwerk. Staat je telefoon niet in deze lijst? Dan is hij helaas niet geschikt voor ons 4G-netwerk

Zo, je bent afhankelijk dat tele2 jou telefoon goedkeurt.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb er eens een vraag over gesteld over de 4G geschikte toestellen, maar heb dat nooit duidelijk gekregen.
Ja toen kreeg ik de vraag terug over welke toestellen ik het had.
Een vraag met een vraag beantwoorden schiet natuurlijk niet op dus ik heb het er maar bij gelaten.
Het is gewoon allemaal erg vaag, en dat zal wel expres zo zijn.
Maar ik ben benieuwd naar de 6S zijn gedrag, maar of die het beter gaat doen als je een slechte dekking hebt?
Ik ben bang van niet, en ben je denk ik beter af bij een provider die niet zo moeilijk doet als je toestel terug valt naar 3G met jou toestel.

De vraag van waarom sommige wel, en andere niet is erg simpel, de goedkeuring gebeurt niet automatisch.

Van grote partijen zoals LG is erg makkelijk, zelfs voor een telefoon die nooit in Europa te koop is geweest, zoals de V20, LG en Tele2 kunnen snel vanuit gaan dat de V20 precies werkt als een G5, naar de zelfde specs.

Probleem komt als je over kleinere Chinese fabrikanten hebt, daar is geen contact tussen Provider en Fabrikant, dan moet Tele2 voor elke model zelf gaan kijken en controleren, en er zíjn 1001 fabrikanten te vinden tegenwoordig.

Reageer