unlimited 1gb aanvullen niet mogelijk

  • 19 October 2020
  • 45 reacties
  • 2510 x bekeken

Reputatie 2

Beste tele 2,

Sinds de overzetting op het nieuwe netwerk krijg ik het niet voor elkaar om een extra GB aan te vragen zodra mijn internet bijna op is (unlimited).

Ik ben er de hele tijd op tijd bij, maar zelfs als ik nog internet heb dan doet ie het eigenlijk nooit. En als het internet op is dan is het al helemaal niet mogelijk, dit is natuurlijk heel onhandig.

Toen het nog mogelijk was met de sms ging het altijd heel goed!

In deze tijd van corona heb ik het internet echt heel hard nodig en kan ik niet onzeker zijn of t wel gaat werken. Het wifi in het pand waar ik woon is namelijk heel onbetrouwbaar en ik moet mijn colleges kunnen volgen.

Ik zou graag willen weten of dit op deze manier zo blijft want als dat zo is moet ik ASAP overstappen naar een andere provider. 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

45 reacties

Ik heb bewust gekozen voor Tele 2 unlimited zodat ik onbeperkt (unlimited..) GB’s kan aanvragen. Er zijn zoveel plekken waar slechte verbinding is ( trein, school, hotel,thuis enz. Het is dan prettig dat je normaal data onbeperkt kan aanvullen om lekker een film/tv te kijken op je laptop via mobiele data. Met deze vernieuwingen is dit echt drama. Na 40 minuten moet je elke 20 minuten nieuwe data aanvragen. Waar slaat dat op? Ik heb toch niet voor niks data unlimited.

 

jullie hebben dit niet doorgegeven aan jullie vaste klanten, alles wordt beter zeggen jullie.. een argument dat andere providers het ook zo doen, is erg zwak. Het is juist één van de redenen dat ik voor jullie heb gekozen. En het onderscheidt jullie juist van andere providers. Het is nu zeker de overweging waard om op zoek te gaan naar een andere provider. Want dit vind ik hele slechte service van Tele-2

Reputatie 7
Badge +12

Ze hebben op Twitter al aangegeven om de sms functie op het nieuwe netwerk ook mogelijk te maken. Zodra dat kan zal dat hier wel bekend gemaakt worden.

Kun je dan wel weer meerdere GB’s aanvragen of blijft dit bij 1GB per keer?
Want dan blijf je alsnog bezig met constant sms versturen of via app aanvragen per losse GB. 

Reputatie 7

Kun je dan wel weer meerdere GB’s aanvragen of blijft dit bij 1GB per keer?
Want dan blijf je alsnog bezig met constant sms versturen of via app aanvragen per losse GB. 

Lijkt me 1 GB per keer, anders heeft het systeem met aanvullers geen enkel effect. De klacht in dit topic is dat aanvullen via de app niet goed lijkt te werken.

Voor de nieuwe update kon je een sms sturen en zo je GB’s aanvullen maar bijvoorbeeld 5 GB. Als je bundel van 5 GB nu op is, ben je continue aan het aanvragen van nieuwe GB’s. Dit is erg vervelend.

 

de app werkt bij mij wel goed. Er is een nieuwe app die geïnstalleerd moet worden en daar heb ik geen problemen mee.

Reputatie 7

Het systeem met aanvullers is bedoeld om het netwerk te beschermen zodat iedereen een goede verbinding behoudt. Het is altijd beschreven als dat je steeds een extra bundel kan activeren als je data (bijna) op is. Blijkbaar stond het bij sommige gebruikers technisch open om meerdere aanvragen achter elkaar te doen, wat nooit de bedoeling was. Als je 10x1GB in één keer kan aanvullen dan kan de provider net zo goed niet met aanvullers werken. Maar goed, we horen vast binnenkort meer.

Ik hoor inderdaad positieve geluiden dat er gewerkt wordt aan het in ere herstellen van via sms boosten en het kunnen boosten voordat het internet er helemaal uitligt. Ik hoop op gunstige berichten op korte termijn. Dat zou voor de helpdesk ook extra ontlasting betekenen, want volgens mij lopen ze bij de helpdesk zo langzamerhand op hun tandvlees...

Reputatie 2

Laten we even duidelijk zijn dat nieuw netwerk  in bijna alle aspecten is een vermindering voor klanten dan oude tele2 netwerk  .

Unlimited is niks meer dan een mooie verkoop word , echte naam moeten zijn ( 5Gb per dag) , Je kan wel meer MB's gaan vragen maar dat wordt in alle mogelijke manieren moeilijk gemaakt ( soms gaat je verbinding helemaal weg voor 30 sec of je moet je mobiel opnieuw opstarten).

4G netwerk argumenten "4G in Buitenland" was ook met Tele2 en is niks nieuw.

Nog een laatste opmerking : zo geheten Klanten dat anderen klanten helpen!  En ze zijn meerdere jaren actief ! Ze werken  voor tele2 voor geen geld, alleen zijn ze zelf niet bewust van . En heel gek , ze verdediging Tele2 meer dan tele2 klantenservice.

Reputatie 7

Laten we even duidelijk zijn dat nieuw netwerk  in bijna alle aspecten is een vermindering voor klanten dan oude tele2 netwerk  .

Unlimited is niks meer dan een mooie verkoop word , echte naam moeten zijn ( 5Gb per dag) , Je kan wel meer MB's gaan vragen maar dat wordt in alle mogelijke manieren moeilijk gemaakt ( soms gaat je verbinding helemaal weg voor 30 sec of je moet je mobiel opnieuw opstarten).

4G netwerk argumenten "4G in Buitenland" was ook met Tele2 en is niks nieuw.

Nog een laatste opmerking : zo geheten Klanten dat anderen klanten helpen!  En ze zijn meerdere jaren actief ! Ze werken  voor tele2 voor geen geld, alleen zijn ze zelf niet bewust van . En heel gek , ze verdediging Tele2 meer dan tele2 klantenservice.

Tele2 had geen 4G in het buitenland, behalve in 4 landen waar Tele2 een eigen netwerk had.

Het systeem met aanvullers is er altijd geweest en heeft elke provider. Er zijn nu echter klachten dat het aanvullen niet altijd goed werkt, daar lijkt aan gewerkt te worden.

Reputatie 2

Laten we even duidelijk zijn dat nieuw netwerk  in bijna alle aspecten is een vermindering voor klanten dan oude tele2 netwerk  .

Unlimited is niks meer dan een mooie verkoop word , echte naam moeten zijn ( 5Gb per dag) , Je kan wel meer MB's gaan vragen maar dat wordt in alle mogelijke manieren moeilijk gemaakt ( soms gaat je verbinding helemaal weg voor 30 sec of je moet je mobiel opnieuw opstarten).

4G netwerk argumenten "4G in Buitenland" was ook met Tele2 en is niks nieuw.

Nog een laatste opmerking : zo geheten Klanten dat anderen klanten helpen!  En ze zijn meerdere jaren actief ! Ze werken  voor tele2 voor geen geld, alleen zijn ze zelf niet bewust van . En heel gek , ze verdediging Tele2 meer dan tele2 klantenservice.

Tele2 had geen 4G in het buitenland, behalve in 4 landen waar Tele2 een eigen netwerk had.

Het systeem met aanvullers is er altijd geweest en heeft elke provider. Er zijn nu echter klachten dat het aanvullen niet altijd goed werkt, daar lijkt aan gewerkt te worden.

 

 

Systeem met aanvullers betekent niet dat je internet soms voor 30 sec weg is. 

Ik vergelijk Tele2 van afgelopen twee Jaar met wat nu is  ,  en dat is simpel een verslechtering in meeste aspecten.
Hebben  ze moeite gehad met mensen dat te veel aanvullers  gebruikten , hadden ze daar iets moeten doen en niet de hele system verkloteren voor klanten.

Wat heb ik aan 4G in buiteland als in mijn eigen land niet gewoon gebruik van maken kan?

Wat Tele2 doet is misleidende worden gebruiken in groot en in  klein  heel vaag regels bijstopen.

" denk,  jij loopt een "onbeperkt eten"  resturant binnen en eenmaal heb je betaald : Je mag niet te veel eten! die meneer naast je eten ze ook niet veel ! en soms je eten word zomaar weg gehaald omdat?!!!

feit : Tele2 is niet onbeperkt Internet.

Is er een aanbieder waar je wel ononderbroken kan streamen? Zonder dat de verbinding wegvalt? Ik hoor het graag. KPN heb ik al horen vallen. Iemand hier ervaring mee?

Reputatie 7

Is er een aanbieder waar je wel ononderbroken kan streamen? Zonder dat de verbinding wegvalt? Ik hoor het graag. KPN heb ik al horen vallen. Iemand hier ervaring mee?

Ik denk dat je dat beter op het forum van KPN kunt vragen.

@Lisebouwsema- als bij mij de app niet werkt, kan het helpen om:

  • nog 1gb te smsen naar 1280 (dit werkt schijnbaar binnenkort ook niet meer)
  • de telefoon op vliegtuigstand te zetten, en na 30 seconden weer terug te schakelen om opnieuw verbinding te maken met het netwerk

Alsnog gruwelijk irritant wel..!

Vooral de vliegtuigstand helpt, maar erg werkbaar is het niet

Even wat rechtzetten: Ik onderken dat er sprake is van een gewijzigde situatie en dat impact heeft op hoe de bundels werden gebruikt. Of dat gevolgen moet hebben voor de contractverplichting, dat laat ik aan Tele2. Het is in feite een andere uitvoering van de bestaande voorwaarden met aanvullers. Lijkt me een juridische kwestie.

Wat ik echter tegenspreek is dat er gedaan wordt alsof de aanvullers een verrassing zijn of het compleet onwerkbaar maken. Je mag heel veel streamen, bijvoorbeeld YouTube is geen probleem, even aanvullen en weer door. Dat de bundels door velen gebruikt worden als vervanging van vast internet is nooit de bedoeling geweest. Als je de hele dag thuis werkt of voor school bezig bent, dan is vast internet het beste product. Met mobiel internet kan je prima onderweg af en toe op je laptop. Maar als je eerst 4K gaat video streamen en daarna ononderbroken uren video chats wil voeren, dan voldoet dat niet helemaal de voorwaarde “normaal gebruik in een mobiele telefoon”. De vraag is of contract vrijheid gaat helpen aangezien het voor zover ik weet bij alle providers hetzelfde werkt.

Het probleem ligt hem voor mij niet in het aanvragen van een bundel. Dat was duidelijk van begin af aan. Het probleem is het compleet niet meer hebben van internet. Als ik de melding 80% verbruikt krijg, valt volledig de verbinding weg, moet ik naar de app, dan mijn telefoon op vliegtuigstand zetten en weer terug en dan maar hopen dat hij het weer doet. Als ik in een videomeeting zit of aan het streamen ben dan is dat super vervelend. Als het inderdaad zo was dat ik bij 80% een nieuwe bundel kon aanvragen en zo door, dan had je mij nu niet gehoord. Steeds een meeting uitgegooid worden of een stream opnieuw starten is niet werkbaar.

Reputatie 7
Badge +12

Kpn heeft zijn eigen rules om hun netwerk met een FUP te beschermen. Lees dit topic.

Beste tele 2,

Sinds de overzetting op het nieuwe netwerk krijg ik het niet voor elkaar om een extra GB aan te vragen zodra mijn internet bijna op is (unlimited).

Ik ben er de hele tijd op tijd bij, maar zelfs als ik nog internet heb dan doet ie het eigenlijk nooit. En als het internet op is dan is het al helemaal niet mogelijk, dit is natuurlijk heel onhandig.

Toen het nog mogelijk was met de sms ging het altijd heel goed!

In deze tijd van corona heb ik het internet echt heel hard nodig en kan ik niet onzeker zijn of t wel gaat werken. Het wifi in het pand waar ik woon is namelijk heel onbetrouwbaar en ik moet mijn colleges kunnen volgen.

Ik zou graag willen weten of dit op deze manier zo blijft want als dat zo is moet ik ASAP overstappen naar een andere provider. 

Deel geheel de behoefte om betrouwbare internetverbinding te hebben. Met Tele2 gebeld, maar heb niet het idee dat zij er wat mee gaan doen. Nu is het ook nog zo dat als mijn dagbundel op is en mijn 1GB boostundel 80% leeg is en dan opnieuw 1 GB boostbundel activeer, dat dan mijn hotspotfunctie niet meer functioneert (ook al staat de APN op internet.tele2.nl) - ofwel, mijn werkzaamheden komen stil te vallen. Ik kijk het nog heel even aan….maar lees in de reacties dat er ook prima alternatieven inmiddels zijn. Wel jammer, want toen ik wegging bij, jawel, T-Mobile was ik prima tevreden met Tele2. Maar ja, sinds die overname…...beleef weer dezelfde troubles en manieren van omgaan met klantservice….

Reputatie 7
Badge +12

Je hotspot kan niet op afstand worden uit en aangezet. Start je telefoon eens op als je weer tegen dit probleem aanloopt.

Vergeet niet dat dit abonnement geen vervanging is voor een vaste internetverbinding. Als je eigenlijk veel internet voor je thuis apparaten nodig hebt is dit niet het juiste product. Denk dan eens aan een vaste aansluiting, of 4g voor thuis.

Even wat rechtzetten: Ik onderken dat er sprake is van een gewijzigde situatie en dat impact heeft op hoe de bundels werden gebruikt. Of dat gevolgen moet hebben voor de contractverplichting, dat laat ik aan Tele2. Het is in feite een andere uitvoering van de bestaande voorwaarden met aanvullers. Lijkt me een juridische kwestie.

Wat ik echter tegenspreek is dat er gedaan wordt alsof de aanvullers een verrassing zijn of het compleet onwerkbaar maken. Je mag heel veel streamen, bijvoorbeeld YouTube is geen probleem, even aanvullen en weer door. Dat de bundels door velen gebruikt worden als vervanging van vast internet is nooit de bedoeling geweest. Als je de hele dag thuis werkt of voor school bezig bent, dan is vast internet het beste product. Met mobiel internet kan je prima onderweg af en toe op je laptop. Maar als je eerst 4K gaat video streamen en daarna ononderbroken uren video chats wil voeren, dan voldoet dat niet helemaal de voorwaarde “normaal gebruik in een mobiele telefoon”. De vraag is of contract vrijheid gaat helpen aangezien het voor zover ik weet bij alle providers hetzelfde werkt.

Het probleem ligt hem voor mij niet in het aanvragen van een bundel. Dat was duidelijk van begin af aan. Het probleem is het compleet niet meer hebben van internet. Als ik de melding 80% verbruikt krijg, valt volledig de verbinding weg, moet ik naar de app, dan mijn telefoon op vliegtuigstand zetten en weer terug en dan maar hopen dat hij het weer doet. Als ik in een videomeeting zit of aan het streamen ben dan is dat super vervelend. Als het inderdaad zo was dat ik bij 80% een nieuwe bundel kon aanvragen en zo door, dan had je mij nu niet gehoord. Steeds een meeting uitgegooid worden of een stream opnieuw starten is niet werkbaar.

Hetzelfde voor mij. En grappig dat ook ik dezelfde oplossing gebruik (vliegtuigstand); maar ja, dan is verbinding wel weg - en zeer vervelend tijdens b.v. klantgesprekken (iets wat Tele2 als serviceprovider zou moeten begrijpen).

Reputatie 7
Badge +12

Klantgesprekken voeren en tegelijk je databundel uit uitnutten. Dit zijn consumenten sims. Dan toch maar een losse internetlijn erbij als je inderdaad niet alleen unlimited maar ook veel ononderbroken internet nodig hebt?

Reputatie 7

80% van een 1GB bundel is 800MB, dus dan heb je nog 200MB om aan te vullen voordat de verbinding verbreekt. Die 200MB is er met videobellen of streamen in HD snel doorheen en dan verbreekt alsnog je verbinding op 100% verbruik.