beantwoord

Uitvoeren nummerportering Tele2

• 28 juni 2016
  • 23 reacties
  • 877 x bekeken

Mijn abonnement zou op 6 juni overgezet worden, met behoud van nummer, van KPN via Cool Blue naar Tele2. Tot op heden geen aansluiting en Tele2 zegt dat ik tot 7 juli moet wachten en dat het dan nog niet eens zeker is of de boel aangesloten wordt. De bestelling is blijkbaar blijven hangen.

Het is geen zakelijk abonnement maar dit nummer wordt wel al 13 jaar zakelijk gebruikt en ben nu al 3 weken niet bereikbaar voor mijn klanten. Heb nu pre paid, maar dat volstrekt niet, aangezien mijn visitekaartjes en andere promotie dat via de media gaat, met mijn normale nummer is. Ook wordt dat onbetaalbaar voor mij als ik alles via pre paid moet regelen. Voor een eigen zaak staat het ook erg raar om wekenlang of meer zomaar off line te zijn, dus dit is funest voor mijn ondernemingen.

Kan ook niet de belastingdienst of mijn Univé e.d. regelen, kan niks betalen omdat dit via dit telefoonnummer gaat en het enige wat men kan zeggen is dat ik moet wachten.

Ook bevreemd het mij dat dit niet bij storingen op de website vermeld staat, aangezien ik heb begrepen dat veel meer mensen hier problemen mee hebben. Vind dit een kwalijke zaak.

Hierbij verzoek ik u meer duidelijkheid over dit alles te geven in plaats van het geijkte, "u moet wachten tot 7 juli want we hebben een fout en dat ligt aan de technische afdeling en verder is het niet zeker dat het 7 juli opgelost is" .

Dit, in het jaar 2016. Wat is er toch aan de hand?

Ik voel mij echt aan het lijntje gehouden. Er is mij iets verkocht, wat niet nagekomen kan worden. Zou het dan ook op prijs stellen als de technische afdeling contact met mij opneemt en dat mijn telefoonnummer z.s.m. wordt aangesloten.
icon

Beste antwoord door Widia 28 juli 2016, 16:17

Het is vandaag gelukt dankzij Maarten. Maarten je bent een held! 😉 Dank je wel! 😃
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

23 reacties

Badge +4
Hoi Widia,

Even zodat ik je goed begrijp:
Je hebt via CoolBlue een abonnement bij Tele2 aangevraagd en de nummerportering zou op 6 juni uitgevoerd worden. Je zou zeggen dat je dan nog aangesloten moet zijn bij je oude provider maar tussen de regels door lees ik dat dit niet het geval is. Is het nummer dan toch overgezet?

Ik wil graag voor je nakijken wat er precies speelt. Zou je me middels een privébericht (PB) je volledige naam, adres (incl. postcode) en woonplaats, je klantnummer en ter verificatie je geboortedatum kunnen sturen. Je stuurt een PB door hier te klikken.

Groetjes Maurice
Badge +4
Dank je wel voor het versturen van je gegevens Widia! Ik heb je vraag even bij een collega neergelegd. Ze vertelde mij dat ze vandaag eerst wat andere dingetjes moest doen voordat ze eraan kon beginnen, hoop dus dat het vandaag lukt. Het is in ieder geval bij de juiste belegd, ik kom snel bij je terug!
Dank je wel voor het versturen van je gegevens Widia! Ik heb je vraag even bij een collega neergelegd. Ze vertelde mij dat ze vandaag eerst wat andere dingetjes moest doen voordat ze eraan kon beginnen, hoop dus dat het vandaag lukt. Het is in ieder geval bij de juiste belegd, ik kom snel bij je terug!

Okay, dank je wel!
Hoi Maurice,

Ik heb vandaag opeens een verontrustend bericht gehad dat Tele2 Zakelijk mijn nummer 061xxxxx47 heeft afgesloten.

Daarna heb ik een toestelfactuur met een toestelkrediet ontvangen met een ongevraagd nieuw abonnement

Na aanwijzing mail zie ik dat onderstaande nummers zijn samengevoegd in MijnTele2:
064xxxxx15 en 065xxxxx28

Maurice, men heeft het verkeerde nummer gebruikt voor het nieuwe abonnement!!! Het is niet 064xxxxx15, maar mijn oude nummer 061xxxxx47 waar het om gaat.

HELP! 😞
IK heb gebeld en het schijnt dat er een nieuw SIM kaart onderweg is met het oude nummer. Ik wacht het daarom dit weekend nog wel af 😃
Badge +4
Hey Widia,

We hebben elkaar net al even gesproken. De berichten zijn automatisch uitgestuurd aangezien ze proberen het nummer achteraf op je aansluiting te zetten. Daarvoor moeten ze wat "kunstjes" uithalen, het gaat zeker goedkomen heb ik mij laten verzekeren!

Groetjes en goed weekend!
Hoi Maurice,

Nou heb tot dusver geen SIM kaart mogen ontvangen en heb gezien dat dit weekend die bestelling via Tele2 zakelijk is geannuleerd, wat betekend dat ik nog langer moet wachten?

Jemig, ik weet het niet meer. Ben nu bijna een maand verder.
Badge +4
Ik zie inderdaad dat de vorige order nog vaststaat. Om deze reden heb ik gelijk de dame die al eerder voor je bezig was een mail gestuurd met de vraag of ze hier snel achteraan kan gaan. Zelf ben ik er dinsdag weer om dat na te gaan. Heb het weer omhoog geschopt in ieder geval!
Hoi Maurice, het is woensdag, nog niks en nu?
Badge +4
Ik ben er vandaag weer geweest met de vraag wat de status is. Ze zijn er nog steeds mee bezig. Het schijnt een lastig issue te zijn. De opdracht die er nog voor staat hebben ze nog niet kunnen verwijderen, waardoor vervolgopdrachten niet mogelijk zijn. Ik heb zelf de chatgesprekken tussen de medewerkers gezien dus kan met zekerheid zeggen dat er echt aan gewerkt wordt. Ik durf alleen niet meer te zeggen wanneer het opgelost is.
*** Bericht aangepast door Maurice van Tele2, meer informatie vind je in onze huisregels (7e) ***

Op 29 februari heb ik een bestelling gedaan. Op 11 maart zou ik via Cool Blue overgegaan van KPN naar Tele2 met nummerbehoud. Dit zou op 10 juni ingaan i.v.m. aflopen KPN abonnement.
Dit nummer is een particulier abonnement waarvan het nummer al 13 jaar zakelijk wordt gebruikt voor mijn ondernemingen.

Ik kreeg mijn nieuwe SIMkaart pas 14 juni binnen nadat ik erop moest aandringen en kon het niet activeren.
Sindsdien heb ik geen netwerk en bleek er een fout te zijn bij de nummerportering.
Ik heb hier geen bericht over gehad van Tele2 en moet zelf steeds bellen voor de gang van zaken en moet er zelf achter komen wat er aan de hand is.

Het blijkt dat veel mensen hier problemen mee hebben en ik lees op hun forum dat dit probleem vorig jaar al aan de hand was en heb van Cool Blue vernomen dat men er langer van wist dat mijn nummer portering niet goed zat en dat Tele2 het intern had willen oplossen.

Ik sindsdien krijg verschillende antwoorden als, we zijn er mee bezig, de Sim kaart is onderweg, we hebben uw abonnement afgesloten, we hebben u naar zakelijk overgezet waarna die bestelling weer geannuleerd is, u moet 2 weken wachten en dat wordt steeds verlengd.

Ondertussen liggen mijn zaken aardig stil. Dit telefoonnummer wordt al 13 jaar zakelijk gebruikt op een particulier abonnement. Dit nummer staat op mijn visitekaartjes en andere promotiekanalen en het is geen doen om alles te veranderen. Ik kan mijn whatsapp contacten en klanten niet meer bereiken, kan niet meer inloggen bij de belastingdienst, mijn Univé e.d. terwijl ik nu aangifte moet doen en zo meer.

Er is gezegd dat ik dan maar een duurder zakelijk abonnement had moeten nemen, dan zou ik sneller geholpen worden en in de tussentijd maar prepaid moest nemen wat voor mij te hoge kosten geeft. Mijn nummer is in ieder geval niet meer bekend bij KPN.

Ondertussen schijnt het hoofdkantoor mijn zaak te hebben overgenomen. Afgelopen maandag hebben ze een nieuw abonnement met nummerbehoud aangemaakt en SIM kaart verstuurd, wat de 21ste juli geactiveerd zou zijn. En uiteraard er is weer een SIM storing en geen netwerk en sta ik nog steeds met lege handen, terwijl ik hiervoor nog betaal ook.

Nadat ik Tele 21 juni hiervoor had gebeld, werd mij medegedeeld dat er weer een ticket, met een duur van 15 dagen, zou worden uitgeschreven, wat betekend dat ik weer 15 dagen off line ben en niet aangesloten ben. Dit, weer wetende dat het niet zeker is dat het dan opgelost is en wetende dat mijn zaken steeds slechter gaan omdat ik klanten kwijtraak. 13 jaar netwerken weg en ik kan weer overnieuw beginnen met tig x bellen voor er iets gebeurd!!!

De moed zakt mij echt in de schoenen. Bijna anderhalve maand een berichtje via je telefoon dat je voor tijdelijk afgesloten bent is daarbij zeer slecht voor mijn naam en voor de naam van mijn ondernemingen.
Ik heb zo'n 70 vrijwilligers die mij amper kunnen bereiken. Helemaal doordat Whatsapp het niet meer doet., ben ik vele zakelijke contacten kwijt. Mijn ouders van 81 en 86 die veel hulp nodig hebben en waarvoor ik standby moet zijn, kan ik niet meer standby voor zijn! En zo meer! Ben wanhopig!

Verder heeft heb ik een nieuw telefoonnummer toegewezen gekregen waar ik niet om heb gevraagd en nooit heb gebruikt. Ik snap niet dat ik dubbel moet betalen, want mijn oude abonnement zou op 10 juni aflopen en overgenomen worden door Tele 2. Logischerwijs heb ik dus mijn oude nummer tot het einde gebruikt. Verder lees ik op het internet dat men nooit dubbel hoeft te betalen bij nummerbehoud. Ik vind dit dus erg vreemd.

Graag je uitleg.

Het blijkt en is gebleken dat Tele2 al langer weet van deze problemen, maar niemand wordt ervoor gewaarschuwd. Er wordt gewoon nog reclame gemaakt, terwijl men dus weet dat ze niet hun woord kunnen nakomen, wat ik misleidend vind. Zo maakt men bewust ondernemingen kapot en houdt men de klant maar aan het lijntje.

Ik stel Tele2 2 hierbij in gebreken en verzoek je hierbij dringend dit alsjeblieft binnen 5 dagen mijn oude telefoonnummer aan te sluiten voordat ik genoodzaakt ben om mijn advocaat in te schakelen, claim stichting Contel, OPTA e.d. in te schakelen en anderen die hetzelfde probleem,hebben te verzamelen en het in groots de media te gooien. Ik heb daar echt geen zin in en hoop dan ook dat je dit met spoed kunt regelen.

Tevens stel ik Tele 2 aansprakelijk voor alle alle geleden schade en eis ik een goede vergoeding voor de tijd dat er geen aansluiting is geweest.

In afwachting van je reactie,
Met vriendelijke groet,

Widia
Reputatie 7
Badge +4
Je zult heus wel de periode dat je het abonnement niet kon gebruiken niet hoeven te betalen. Maar bij consumenten abonnementen zijn geen SLA's van toepassing en geen afgeleide schadevergoedingen.

Een vergoeding van de abonnementskosten kun je aanvragen nadat de problemen zijn opgelost via www.tele2.nl/vergoeding.
Badge +4
Ik was dus in de veronderstelling dat het allemaal gelukt was, helaas dus niet het geval. Na je bericht ontvangen te hebben heb ik het direct weer doorgezet voor je Widia. Meer dan dat kan ik helaas niet doen.

Eric maakt hier overigens een terecht punt, als je aansluiting niet actief is hoef je er ook niet voor te betalen. Om misverstanden te voorkomen moet ik je wel attenderen op het feit dat het aansprakelijk stellen voor geleden schade en gemiste inkomsten een zakelijke voorwaarden is, welke je niet hebt bij een consumentendienst. De laatste zin kan ik dus alvast zeggen, dat het niet gaat gebeuren.

Echt sorry voor het ongemak!
Het is vandaag gelukt dankzij Maarten. Maarten je bent een held! 😉 Dank je wel! 😃
Badge +4
Hahaha dat is hij zeker (en de rest van de collega's die hieraan hebben gewerkt)! Toen hij hoorde dat het gelukt was kon hij niet wachten om te testen en in de auto te springen! :D
Zou je het goed (en leuk) vinden als ik de foto hier plaats?

Ik wil je daarnaast heel veel plezier wensen op je Halloweenfair 15 oktober, heb je je kostuum al klaar?
Het verhaal is nog niet opgelost! Allereerst wordt alleen de kosten vergoed dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de telefoon en verder geen enkele vergoeding na anderhalve maand niet aangesloten te zijn en ongelofelijk veel stress en gedoe. Jullie voorwaarden staan in de grijze/zwarte lijst in het BW en jullie zijn dus niet fair bezig! Hier ben ik het NIET mee eens!!!

En nu, ja Go@dverdomme! Krijg ik opeens als toetje nog eens een rekening van €90 euro of ik die ff wil betalen met de mededeling dat er een extra abonnement door Tele2 zelf is afgesloten en dat ik er tot 2018 aan vastzit, terwijl ik voor niet heb getekend of heb gevraagd.

Mijnheer Held. Kunt u even contact met mij opnemen? Deze nachtmerrie is nog lang niet afgelopen!!! :@

Widia
Badge +4
Ai, dat is wat minder. Ik zet het gelijk door!
We zijn zowat weer een maand verder en ik zit weer in dezelfde positie dat er niets gebeurd bij Tele 2 en dat Cool Blue niet verder komt bij de dealerdesk.

Ben het nu echt zat!!! Wat een wanprestatie!

Al mijn vertrouwen is dan ook weg!

Ik verzoek hierbij dan ook dringend om:

- Een kopie van mijn dossier, zonder uitsluitingen

- Een duidelijke specificatie waarop staat wat ik betaal per abonnement, wat voor abonnement het is en met bijbehorende telefoonnummer. Op de facturen worden 3 abonnementen aangegeven, maar het is niet duidelijk voor welk telefoonnummer en abonnement, welke bedrag betaald moet worden. Ook mis ik de datums ingang telefoonnummers.

- Een zeer snelle oplossing voor deze situatie

Binnenkort heb ik weer heel veel tijd. Ik zal het dan ook niet laten om mijn advocaat in te schakelen als dit alles niet naar behoren binnen 14 werkdagen is opgelost. Sommige voorwaarden van TELE 2 zitten tevens in een grijs gebied, dus ik denk dat de rechter mij in vele gevallen in het gelijk zal stellen en de vergoedingen zal verhogen.

Ben na al maanden met jullie in de weer!!!!!!
Badge +4
Net zoals de vorige keer, ik heb het doorgegeven. Het zou overigens ook leuk zijn als je dan deelt wat er tijdens die gesprekken afgesproken wordt. Ik heb bijvoorbeeld na je vorige bericht totaal geen terugkoppeling ontvangen. Maar zoals gezegd, het is doorgegeven.
Beste Maurice,

Ik zie nu dat ik dat bericht nog niet eens had gezien, sorry! Nogmaals dank aan jou en mijnheer Held voor jullie inzet! :D

Ik heb helaas nog steeds een geschil met Tele.

Ik heb weer een rekening binnen dat betaald moet worden voor een voor mij onbekend abonnement, waarbij staat dat ik er pas in 2018 vanaf kom.

Ik betaal nu alleen de kosten voor de 2 abonnementen die ik aangevraagd heb en de derde is gestorneerd.Ik krijg ook nog een vergoeding, waarvan ik nog geen specificatie heb of niets van heb ontvangen.

Als alles goed is opgelost, zonder weer een raar addertje, zal ik dit zeker delen!
Hahaha dat is hij zeker (en de rest van de collega's die hieraan hebben gewerkt)! Toen hij hoorde dat het gelukt was kon hij niet wachten om te testen en in de auto te springen! :D
Zou je het goed (en leuk) vinden als ik de foto hier plaats?

Ik wil je daarnaast heel veel plezier wensen op je Halloweenfair 15 oktober, heb je je kostuum al klaar?

Sorry! Ik zie dit berichtje nu pas! Ja is natuurlijk goed! Vroeg mij al af waar 't bleef ;)

Het was erg verrassend dat mijnheer Held alles zo snel kon oplossen en de SIM heeft gebracht. Ben ik dan ook erg dankbaar voor.

Jij ook hiervoor bedankt voor je moeite! :)

Groeten,

Widia
Badge +4
We doen alles wat we kunnen Widia, dat staat buiten kijf! Ik heb inderdaad begrepen dat je Maarten onlangs nog gesproken hebt, ik heb er alle vertrouwen in dat alles goedkomt!

Groetjes
Badge +4
En deze, omdat het kan... 😃