beantwoord

Uitgestelde betaling

• 6 February 2015
  • 12 reacties
  • 753 x bekeken

Hallo,

Via de helpdesk verzocht in contact te komen ivm uitgestelde cq betaling in termijnen.

Recentelijk is mijn factuurbedrag een beetje uit de hand gelopen.
Hij is 10x zo hoog uitgevallen als normaal. Weliswaar door eigen schuld.

Heb verzocht in contact te komen met de financieele afdeling om heb bedrag in
2x te mogen betalen. Men heeft GEEN contact opgenomen.
Is gespreide betaling mogelijk, of is het voor Tele2 belangrijker om hun
Klanten zo snel mogelijk in finacieele verlegenheid te brengen?

Graag per omgaande uw reactie.

Vergroten
M. Reuver
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 11 February 2015, 16:08

Hay martinreuver,

Bedankt voor het sturen van je gegevens.

Ik heb je situatie bekeken maar helaas kan ik er niet voor zorgen dat het bedrag in 2 termijnen betaald kan worden, ik kan ook geen facturen op on hold zetten tot de 20e. Het spijt me dat ik niet beter nieuws voor je heb. Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Op een klantenforum kan je geen reactie per omgaande verwachten. Bellen is sneller. Binnen enkele dagen zal een moderator wel vragen naar nadere gegevens, en het dan in behandeling nemen, maar zoals gezegd kan wel even duren.
10x zo hoog bedrag eerst aanvechten !! Eigen schuld is heel betrekkelijk, Tele2 hanteert woekertarieven.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi martinreuver,

Balen dat je factuur zo hoog is uitgevallen 😞 ! Waar zijn de kosten door veroorzaakt? Gaat dit over jouw mobiele abonnement? Helaas kunnen wij daarvoor geen gespreide betaling aanbieden. Ik snap dat dit heel vervelend is, mijn excuses hiervoor. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Velma
Velma,

We zouden al gered zijn als we de 20e van deze maand zouden mogen betalen. Dit lijkt mij toch heen onredelijk verzoek?!

Eerder lukt ECHT niet!! Met alle gevolgen van dien.

Vriendelijke groet
Martin Reuver
Reputatie 4
Badge +5
Hay martinreuver,

Wil jij je NAW-gegevens en klantnummer in een privé bericht naar mij sturen? Je kan mij een privé bericht sturen door op mijn naam foto te klikken en dan op bericht. Ik kan je niks beloven maar ik wil wel even naar je situatie kijken. Ik zal me best doen voor je.

Groetjes,

Velma
Reputatie 7
Badge +5
@martinreuver
Let op, tijdens die "behandeling" door Velma (die geeft het ook uit handen) word de incasso-procedure niet stil gezet.
Op het moment dat je daar antwoord op krijgt is je betaaltermijn wellicht verlopen én de incasso al uit handen gegeven.
Velma,

Om een of andere reden kan ik je geen bericht sturen. Als ik op je foto klik kom ik in jouw tele2 profiel..meer niet.
Andere manier mogelijk?!

Vrgr
Martin
Reputatie 7
Badge +5
Kan alléén met de pc of laptop.
Reputatie 4
Badge +5
Hay martinreuver,

Bedankt voor het sturen van je gegevens.

Ik heb je situatie bekeken maar helaas kan ik er niet voor zorgen dat het bedrag in 2 termijnen betaald kan worden, ik kan ook geen facturen op on hold zetten tot de 20e. Het spijt me dat ik niet beter nieuws voor je heb. Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Velma
Velma,

Dus voor een vertraging van 4 dagen moet ik straks incasso kosten gaan betalen, en heraansluitingskost!

Laten we eerlijk zijn...dit gaat NERGENS over. Een klant die WIL betalen, kan betalen maar met 4 dagen vertraging laat Tele2 dus volledig in de kou staan.

Als dit inderdaad doorgaat dan was dit mijn laatste abonnement bij jullie.

Bespreek dit nog 1 maal met je leidinggevende en laat mij niet stikken.

Vrgr martin
Reputatie 7
Het gaat niet om een vertraging van 4 dagen, want als je na 4 dagen pas betaald moet je betaling nog worden verwerkt, dus je betaald een ruime week te laat.

Het antwoord is duidelijk. Men begint er niet aan. De volgende wil misschien 5 dagen later betalen en de volgende 6 dagen etc. etc. Er moet ergens een grens gesteld worden en je kunt al iets later betalen (zonder dat het naar een incassobureau gaat) maar op een gegeven moment moet er echt betaald worden en wordt er niet nog meer uitstel verleend.

Klanten die te laat betalen ziet Tele2 (en iedere andere provider) ook liever niet, dus "dreigen" dat dit je laatste abonnement bij Tele2 is zal geen indruk maken.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Martin,

Het spijt me dat ik je hiermee niet beter van dienst kan zijn. Ik begrijp dat het om een groot bedrag gaat en ik zou zou willen dat ik meer voor je kon doen maar helaas is dat niet mogelijk. Wanneer een rekening niet kan worden geïncasseerd sturen wij na 7 dagen een sms om je hiervan op de hoogte te stellen, je kan je rekening dan nog via ideal voldoen. Hebben we de betaling na 14 dagen nog steeds niet binnen dan sturen we je nogmaals een brief hierover. Op een gegeven moment moe er een streep worden getrokken zoals jlthkoch uitlegt. Mocht je nog andere vragen hebben, aarzel dan niet om ze te stellen.

Fijne dag,

Velma