uitgaande mail werkt niet via 3/4G - Tele2

  • 23 januari 2016
  • 1 reactie
  • 904 x bekeken

Reputatie 1
Je gelooft het niet, maar ik plaats de vraag, en ik bedenk iets.

Klaarblijkelijk wil de smtp server weten wie je bent.
Ik denk dat de beveiliging in het verleden minder een issue was, maar steeds meer providers gooien hun smtp servers potdicht....tenzij je een geverifieerde gebruiker bent.

Dit zijn de instellingen die ( nu dus wel ) werken met mijn oude Zonnet email account in combinatie met Tele2 mobiel.


Inkomende Server :
pop3.versatel.nl
SSL uit
Identiteitscontrole natuurlijk je ww van je mailbox
Poort 110

Dit is niet zo moeilijk.

De uitgaande server :
smtp.tele2.nl
Gebruikersnaam van "mijjn tele2 " meestal wat voor @tele2 van je tele2 email adres staat.
Wachtwoord wat hoort bij je tele2 mailadres invullen
Identiteitscontrole wachtwoord aanvinken
Serverpoort 587 aanwijzen

En hehe het werkt.

Ik kon dit echt nergens via Google vinden, dus ik dacht ik plaats het hier.

Groeten van Bert!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Bert,
Ik heb het helemaal gelezen en wat fijn zeg dat het gelukt is!
Bedankt voor het delen van deze info!

Nog even voor de duidelijkheid:
Je probeert mail te versturen dat een @tele2.nl @zonnet.nl @versatel.nl mailadres is, nietwaar?

Als ik nog andere mensen tref hier op het Forum die er last van hebben, maak ik graag gebruik van jouw topic hier waarin je alles uitlegt :)
Nogmaals dank :D
Als er nog iets anders is wat ik voor je kan doen, hoor ik het graag.
Groet,
Ben