beantwoord

typhone falliet maar wel aan tele2 betalen

• 21 februari 2017
  • 11 reacties
  • 292 x bekeken

op 4 oktober heb ik via typhone een abonnement van tele2 met een iphone 7 plus 256 gb besteld.

tot heden heb ik enkel de simkaart geleverd gekregen maar nog geen toestel.
meerdere keren typhone gebeld / gemaild maar iedere keer toestel niet op voorraad.
nu blijkt het dat typhone falliet is.

hoe gaat het verder in zn werk om mijn toestel te krijgen ?
ik heb immers een contract met tele2 afgesloten voor een abonnement met toestel, hier betaal ik iedere maand ook netjes voor
icon

Beste antwoord door Jurrien van Tele2 27 februari 2017, 15:53

Hallo jorkor18,

in dit geval is Typhone de verkoper en verkoopt jou een product (telefoon + simkaart) en dienst (het netwerk van Tele2 waar je de bundels kunt gebruiken). Het product wordt geleverd door Typhone en de diensten door Tele2. Anders heeft een partnerschap met Typhone immers geen voordelen...
Je zal contact moeten opnemen met Typhone om te vragen of ze je toestel nog gaan leveren of niet. In het laatste geval zullen zij contact opnemen met Tele2 om het contract te ontbinden en een teruggave van de kosten te realiseren. Dit contact moet vanaf Typhone komen.

Groeten Jurrien
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Je hebt een contract afgesloten bij Typhone. Dat betekent dat zij het toestel zouden leveren en Tele2 het abonnement.
Je hebt een contract afgesloten bij Typhone. Dat betekent dat zij het toestel zouden leveren en Tele2 het abonnement.

ik heb via typhone besteld maar het contract is van tele2 , daar staat ook het toestel bij

als ik een contract met typhone zou hebben dan moet ik aan typhone betalen en niet aan tele2
Je hebt een contract getekend bij Typhone en dat is de leverancier van je toestel. Het abonnement blijft geleverd worden door Tele2 . Typhone is als je daar bestelt verantwoordelijk voor alles wat met het toestel te maken heeft zoals levering en garantie.
Reputatie 7
Badge +4
De verkoper is Typhone. Die leveren ook het toestel en zijn verantwoordelijk voor b.v. de garantiebepalingen.
Zij verkopen dat met een simonly en toestelbundel van Tele2 zodat jij dit op afbetaling per maand kan kopen.

Zie ook informatie van de overheid, consuwijzer. Hier zie je ook het onderscheid of je een toestel bij een operator of een (web)winkel koopt.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/telefoonabonnement-inclusief-mobiele-telefoon-rechten-bij-kapot-toestel
De verkoper is Typhone. Die leveren ook het toestel en zijn verantwoordelijk voor b.v. de garantiebepalingen.
Zij verkopen dat met een simonly en toestelbundel van Tele2 zodat jij dit op afbetaling per maand kan kopen.

Zie ook informatie van de overheid, consuwijzer. Hier zie je ook het onderscheid of je een toestel bij een operator of een (web)winkel koopt.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/telefoonabonnement-inclusief-mobiele-telefoon-rechten-bij-kapot-toestel

waar staat in het contract dat ik met tele2 heb dat ik voor het toestel bij typhone moet zijn ?
zie bijlage voor het contract
Reputatie 7
Badge +4
De dealer is Typhone, dat staat rechtsboven. En consuwijzer is duidelijk waar je moet zijn als de webwinkel een abonnement voor je afgesloten.

Reputatie 7
Badge +2
Het is echt ballen, vooral om dat Phone House een winkel die "bekend" was, en daar hoop je dat een vertrouwde winkel is.

Echter wat Karin en Eric zeggen klinkt logisch, wat je met Tele2 hebt is een overeenkomst voor de mobiele service en de financiering van je toestel, de leverancier is de winkel of webshop.

Het is gewoon een lening, Tele2 betaalt de winkel de volledige volledig bedraag, en jij betaalt het terug aan Tele2 in maandelijks termijnen.

Dat is vergelijkbaar als je bij de media markt iets financiert via Santander, en zelfs als media markt haar afspraken niet na komen, je blijft vast aan die krediet.

Maar ja wij kunnen hier oneindig filosoferen over wie nou verantwoordelijk is, het beste is dat je contact met Tele2 neemt en misschien even bij het
juridisch loket na vraagt om wat kun je doen.
De dealer is Typhone, dat staat rechtsboven. En consuwijzer is duidelijk waar je moet zijn als de webwinkel een abonnement voor je afgesloten.

ja dat staat bij consuwijzer. maar tele2 moet dit dan ook in de voorwaarden hebben staan.

ik zie nergens op het contract of in de algemene voorwaarden een verwijzing naar bv consuwijzer of dat het toestel bij de reseller word besteld en het contract voor de telefonie diensten bij tele2.

in het contract staat simpelweg dat er een telefonie abonnement is afgesloten met een x aantal belminuten / sms / data en een toestelabonnement.

bij abonnement staat ook welk toestel het betreft.

zoals je eerder aangaf tbv het sim only abonnement . dit staat niet op het contract dat het een sim only abonnement is
Badge
Hallo jorkor18,

in dit geval is Typhone de verkoper en verkoopt jou een product (telefoon + simkaart) en dienst (het netwerk van Tele2 waar je de bundels kunt gebruiken). Het product wordt geleverd door Typhone en de diensten door Tele2. Anders heeft een partnerschap met Typhone immers geen voordelen...
Je zal contact moeten opnemen met Typhone om te vragen of ze je toestel nog gaan leveren of niet. In het laatste geval zullen zij contact opnemen met Tele2 om het contract te ontbinden en een teruggave van de kosten te realiseren. Dit contact moet vanaf Typhone komen.

Groeten Jurrien
Badge
Hee jorkor18,

ben je er al uit gekomen met Typhone? Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag. Zo niet dan zal ik dit topic gaan sluiten.

Groeten Jurrien
Reputatie 7
Badge +4
Beste Jurrien,

Typhone is failliet. Dus klant kan zich alleen bij de curator melden.