vraag

twee simkaarten één nummer?

• Sid
  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Is het mogelijk om twee simkaarten te hebben van hetzelfde abonnement? Ik heb een nokia 130 gekocht omdat ik geen smartphone meer wil ( ik zal geen betoog houden waarom, kijk maar eens rond ) Nu kan ik whatsapp op de laptop doen maar moet ik een qr code scannen vanaf de smartphone. Kan dit ook met een gewone gsm? Of een tweede simkaart om in te kunnen loggen zonder steeds de kaart te verwisselen? Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

13 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Je kunt whatsapp alleen op een laptop doen als je parallel continu whatsapp op een smartphone draait. De smartphone en de laptop moeten tegelijkertijd in hetzelfde netwerk aangemeld zijn.
Reputatie 4
Badge +1
Werkt een Nokia 130 trouwens wel op het tele2 netwerk? Is die geschikt voor 4G?
theocoppes schreef:

Werkt een Nokia 130 trouwens wel op het tele2 netwerk? Is die geschikt voor 4G?

Kan ik geen gewone telefoon gebruiken zonder netwerk dan? sorry ik snap dat niet. Dat betekend dan dat ik perse een smartphone moet hebben?
Reputatie 4
Badge +1
Een telefoon die geschikt is voor 4G en in het lijstje van tele2 staat. https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/#faq-welk-toestel-is-geschikt-voor-het-4gnetwerk
Reputatie 4
Badge +1
Werkt je telefoon dan wel?
Reputatie 7
Badge +4
Telefoon zal wel werken, maar dan op 3G van t-mobile. Volgens de voorwaarden mag dat niet en wordt het nummer binnenkort afgesloten.
Reputatie 4
Badge +1
Twee weken geloof ik.?
Reputatie 6
Badge
Whatsapp zonder smartphone kan niet en Tele2’s 4G netwerk zonder smartphone kan ook niet.
Reputatie 4
Badge +1
Nokia 130 is alleen 2G
Hi Sid, welkom op het forum.

Het is helaas niet mogeljk 2 SIMkaarten uit te geven met hetzelfde nummer, daarnaast zijn SIMkaarten alleen bedoeld voor gebruik in je telefoon en niet in data only apparaten, zoals een router of dongle.

Petra
Hartelijk dank allemaal. Inderdaad ik kan niet van mijn smartphone af zolang mijn abonnement bij tele 2 loopt. Tele 2 sim only kan alleen met een 4 g toestel. Bedankt voor jullie hulp en meedenken. Ik zal eens uitzoeken bij welke providers je wel vrije keuze hebt. Ik zag dat er ook al veel goedkopere aanbieders zijn ook. Ik kreeg wel de keuze om een jaar van tevoren alvast te verlengen zodat ik dat nog drie jaar vast zit aan tele 2, 4 g en drie jaar met 1 toestel moet doen. 🤣
Reputatie 4
Badge +1
Ik denk dat zodra 5G langzaam begint te komen er bij alle providers op termijn afscheid wordt genomen van 2G en 3G. All die standaarden parallel te laten lopen wordt veel te duur. Mijn oude T65 huistelefoon is ook al lang uitgefaseerd.
Reputatie 6
Badge
T-Mobile gaat inderdaad per 15-11-2020 stoppen met 2G en KPN (januari 2022) en Vodafone (januari 2020) gaan stoppen met 3G. Alle providers maken gebruik van die netwerken, dus kijk goed welk netwerk de ‘goedkopere aanbieder’ gebruikt, anders loop je het risico dat je straks vergelijkbare problemen ervaart.

Reageer