vraag

Twee maanden geen telefoon door Tele2

Na bijna twee maanden wachten op een oplossing van mijn situatue door professionals van de regulier Tele2 klantenservice, hoop ik dat het plaatsen van mijn verhaal op het publieke forum het process versnelt. Andere reden is dat er geen email contact met Tele2 mogelijk is; alle bericten van Tele2 komen van no-reply adres. En omdat mijn abonnenentservice op dit moment geblokkeerd is, ben ik afhankelijk van beschikbaarheid van een telefoon van anderen.
Het verhaal begint in Barcelona waar mijn IPhone6 was gestolen. Ik heb abonnement vrijwel meteen, zodra ik toegang had tot mijn laptop, geblokkeerd. Het toestel was van mij zelf overigens. Tele2 stuurt mij kort daarna een bericht, dat NA het blokkeren van mijn abonnement, de simkaart is gehackt en er op mijn account fraude is gepleegd, voor het bedrag van meer dan €1000. Mijn simkaart wordt niet meer geactiveerd als gevolg van overmatig gebruik. Feit, maar door een hacker, niet door mij! Daarna wordt er stil aan de kant van Tele2, enige contact is wanneer ik zelf de klantenservice bel. Er wordt heel vaag gedaan over de stappen die ik moet ondernemen. Klantenservice blijft na elk contact, wat sowieso is moeilijk te realiseren voor mij zonder eigen telefoon, standaard berichten sturen over blokkade door overmatig gebruik, geen woord over fraude!!! Inmiddels, ben ik naar de politie gedaan, voor oplichtingsfraude aangifte. Na mijn meerdere telefoontjes en op een gegeven moment een gesprek met een begripvolle klantenservice medewerkster, hebben ze mij €70 laten betalen voor het opnieuw activeren van mijn simkaart. Dat was een maand geleden, maar ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden! Mijn dossier is officieel overhandigd aan afdeling Solutions en ik heb ze zelf een keer aan de lijn gehad (wat blijkbaar niet de bedoeling was, want de medewerker was geirriteerd en verbaasd dat ik was doorverbonden). Afijn, het is mij twee weken geduld gevraagd. En weer stilte.

Ik heb school, baan, familie, band, sportteam, vrienden en ik ondervind dagelijks problemen door geen verbinding te kunnen maken met mijn netwerk.
1. Wie weet hoe ik mijn Tele2 abonnement terugkrijg?
2. Waarom doet Tele2 niet zelf een aangifte van fraude als er door hun zelf geblokkeerde simkaart is gehackt?!! Ik had mijn plicht als klant gedaan en het bedrijf snel en voldoende geinformeerd.
3. Als er tips en tricks zijn om Tele2 wakker te schudden, hoor ik dat ook graag.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
1) Een simkaart die geblokeerd is kan niet gehacked worden. Men heeft gewoon nadat jij je telefoon hebt laten stelen, en geen pincode beveiliging op de telefoon had aangebracht, met jouw telefoon lopen bellen. Tussen het maken van een gesprek en de zichtbaarheid van de gesprekskosten in de billing systemen zit nu eenmaal tijd. Die gegevens worden om de zoveel uur vanuit Spanje naar Nederland gestuurd.
2) Jij had de sim al in mijn.tele2.nl geblokkeerd? Wat is er dan nog gewijzigd zodat de gesprekken wel gestopt zijn?
3) Heb je al een factuur ontvangen voor die 1000 euro? Dan kun je nog kijken naar de gespreksdetails wanneer die gesprekken hebben plaatsgevonden en naar waar.

Kortom, je noemt het een hack, maar dat bestaat niet, het zijn gewoon gesprekken met een niet afgeschermde telefoon die totdat de simkaart geblokkeerd is zijn gemaakt. Dat men uit coulance je wellicht nog iets tegemoet wilt komen zou fijn zijn, maar je kunt ook de schade claimen bij je reisverzekering, ook al omdat je telefoon ook al weg is.
Reputatie 5
Badge
Hoi Alex Higher,

Het is inderdaad niet mogelijk dat je sim is gehackt,

Ik ga vandaag even bellen wat de status is.

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 5
Badge
Hoi Alex Higher,

Ik heb een beetje goed nieuws, laat ik daar mee beginnen.
We hebben je weer aangesloten, echter door een misverstand was je case gesloten,
Deze word weer opgepakt nu.
Ik houd je hiervan op de hoogte

Fijne dag,

Arjan

Reageer