vraag

trage internet regio zwartewaterland

• 12 juni 2020
  • 4 reacties
  • 118 x bekeken

goedenavond,

ik heb al een paar weken last van dat ik thuis haast geen bereik heb.

ik heb maar 1 streepje er staan bij het bereik, daardoor heb ik hele slechte 4g en kan ik haast niet bellen 

voorheen had ik er nooit last van…

gr. jeffrey 

4 reacties

Dat zal wel komen door de overgang van Tele2 naar T-Mobile, het uitschakelen van Tele2 antennes.

Je kunt tussentijds bv VoWIFI gebruiken, hier wordt uitgelegd hoe dat werkt.

Deze heb ik al aan staan word dit wel beter of blijft dit zo met dit slechte bereik. Omdat ze nu t mobile zijn want dit vind ik niks. Ik was altijd super tevreden..

Dat is een hele goede, maar dat weet ik eerlijk gezegd ook niet.

Je zou verwachten dat zoiets niet al te lang duurt, want het is natuurlijk vervelend om een slecht bereik te hebben.

Heb je de simkaart van Tele2 al eens in een ander 4G geschikte toestel geprobeerd, om dat uit te kunnen sluiten, en heb je ergens anders wel een goede 4G ervaring?

En hier kun je kijken waar de 4G antennes van Tele2 staan, of waar ze niet meer staan.

Verder geeft het ook info over de overgang van Tele2 naar T-Mobile.

Een ander trucje is VoLTE uit te zetten, dan val je terug op het 3G netwerk van T-Mobile om te bellen.

Maar dan kun je niet simultaan bellen en internetten.

Reputatie 7
Badge +1

De netwerken worden samengevoegd en ook in die regio lijken al Tele2 antennes uitgezet. Normaliter maak je dan automatisch gebruik van het T-Mobile netwerk. Heb je netwerk selectie op handmatig staan? Als test zou je ook kunnen kijken wat er gebeurt als je je toestel voor zowel bellen als data tijdelijk op 3G zet. Op het forum lezen we dat de werkzaamheden lijken te duren tussen de paar dagen tot 3 weken. Als je in andere plaatsen wel goede ontvangst hebt, dan lijkt het zeer waarschijnlijk door de werkzaamheden te worden veroorzaakt.

Hieronder de dekking van Tele2.

De T-Mobile dekkingskaart vind je hier https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Reageer